Munitie identificatie topic

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
Gesloten
Gebruikersavatar
Dutchordnance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011, 18:51

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Dutchordnance »

racefiets schreef:Mooi sier bordertje in dat bos....
:bonk: Die dingen schieten ook overal uit de grond tegenwoordig, vast ook Duits WWII :D


Erg geloofwaardig dat ze nog in het bos liggen. Ipv te zeggen: Ok ik heb een stomme fout gemaakt en ze meegenomen, nee een lulsmoes dat ze er nog liggen. Ook mooi schoon uit de grond gekomen.
Lowice
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:03

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Lowice »

ammo schreef:Wat is de lengte en de doorsnede, van de potten?
Ongeveer 6cm breedte en ongeveer 10cm hoogte.

En ja ik ben stom geweest ,,ik had niet het idee dat het geen kwaad kon.
En ik had er geen idee van dat er hier zo fel op gereageerd zou worden , laatstaan, welkom hier....
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Erik »

Lowice schreef:En ik had er geen idee van dat er hier zo fel op gereageerd zou worden , laatstaan, welkom hier....
Niks van aantrekken Lowice!
Wel belangrijk voor de volgende keer, mocht je weer iets aantreffen (en met 2000 meldingen per jaar voor de Explosieven opruimingscommando is die kans best wel groot), denk aan de BMW-regel:

B = Blijf eraf!
M = Markeer de plaats (op veilige afstand, liefst zo dat je anderen kunt waarschuwen maar in ieder geval zo, dat je het makkelijk terug kunt vinden of terug kunt laten vinden)
W = Waarschuw de autoriteiten (in dit geval de politie; zij hebben een hotlink naar de explosievendienst)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door racefiets »

Hopelijk wel iets van aan trekken en zeker ervan leren. Ik vermoed dat het in dit geval rookpotten zijn uit een artillerie granaat. Maar voor hetzelfde geld waren het S-mine geweest.
BramV
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:36
Locatie: Deurne

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door BramV »

racefiets schreef:Hopelijk wel iets van aan trekken en zeker ervan leren. Ik vermoed dat het in dit geval rookpotten zijn uit een artillerie granaat. Maar voor hetzelfde geld waren het S-mine geweest.
Ik snap Lowice en Jou,

Het is niet fijn, als iemand hier nieuw komt, en meteen zo word 'afgekat'.

Maaar, vanuit jouw perspectief was het de bedoeling, om het iets te laten leren, zodat als er een volgende keer hiermee zou zijn, hij het anders aanpakt. (denk ik)

Misschien proberen iets minder 'agressief' over te komen :)
The object of war is not to die for the fatherland, but to ensure that the enemy dies for his.

George S. Patton
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door 779 »

Erik schreef:Niks van aantrekken Lowice!
WTF?
BramV
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:36
Locatie: Deurne

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door BramV »

779 schreef:
Erik schreef:Niks van aantrekken Lowice!
WTF?
Hoe bedoel je dit?
The object of war is not to die for the fatherland, but to ensure that the enemy dies for his.

George S. Patton
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door 779 »

Dat er op dit forum achterlijke adviezen gegeven worden... Als iemand zo achterlijk dom is om bommen mee naar huis te nemen en men zegt daar iets van, krijg je dus het advies: niets van aantrekken... Daarnaast de dude wist dat het bommen waren, anders was het toch niet in dit topic gezet??

Modbreak: ik neem aan dat iedereen de betekenis van de afkorting wel kent - die hoef je niet te herhalen.
Laatst gewijzigd door 779 op 14 mar 2013, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
BramV
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:36
Locatie: Deurne

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door BramV »

Aah ik wist al wat het betekende, alleen legde de link niet op dat moment haha.
The object of war is not to die for the fatherland, but to ensure that the enemy dies for his.

George S. Patton
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Erik »

Daar bedoel ik mee dat hij zich niets van die hooghartige en aggresieve toontjes moet aantrekken. Wel dat hij moet weten dit niet nog eens te doen, vandaar dat ik hem de regel heb meegegeven die in het leger ook wordt geleerd. Iedereen brult om het hardst hoe fout hij is geweest, dat vind ik zeker geen goed welkom! Die jongen zit net op dit forum!

Dat had je zelf ook kunnen bedenken, Bob!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Lowice
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:03

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Lowice »

Daarnaast de dude wist dat het bommen waren, anders was het toch niet in dit topic gezet??
Ik had geen idee , het konden mijns inziens ook batterijen geweest zijn , wist ik veel.
Gebruikersavatar
Dutchordnance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011, 18:51

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Dutchordnance »

Je kunt er fel op reageren waardoor de persoon misschien wat boos wordt of je zegt het heel netjes maar de boodschap komt niet aan. Feit is en blijft dat we het hier niet over een paar muntjes hebben die ergens gevonden zijn. Voor hetzelfde geld waren het mijnen en had de lichaamsinhoud van de vinder of van zijn gezin tegen het plafond geplakt. Of het zal je buurman zijn die een mijn meeneemt omdat ie niet weet wat het is.
Maar zoals op meerdere fora worden waarschuwingen vaak als gezeur beschouwd en kan iedereen prima zelf uitmaken of het veilig is om een mijn of een bom mee naar huis te nemen en daar te demonteren.

Dat laagijs vermoedde dat het munitie was en geen batterijen toont hij aan door het te plaatsen in dit topic. Waarom batterijen melden in een munitietopic?

Wat niet wil zeggen dat ik heel goed snap dat het spannend is om te zoeken en oorlogsmaterieel van de Duitsers of de geallieerden te vinden. Denk enkel aan de risicos.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Erik »

Dutchordnance schreef:Je kunt er fel op reageren waardoor de persoon misschien wat boos wordt of je zegt het heel netjes maar de boodschap komt niet aan.
Lees alle reacties nu eens rustig door. Er worden alleen wat sarcastische opmerkingen gemaakt over dat bordertje in het bos, maar niemand komt met een deugdelijk advies. Er wordt alleen geschreeuwd. Nergens geadviseerd.
779 schreef:Dat er op dit forum achterlijke adviezen gegeven worden...
Dus 779, de BMW-regel, die door politie en het leger wordt gehanteerd, is een achterlijk advies? Jij weet het beter?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Dutchordnance
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011, 18:51

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Dutchordnance »

Natuurlijk wordt er sarcastisch gereageerd als er gelogen wordt. Ik heb het heel rustig doorgelezen en degene had na de eerste post van Racefiets perfect door wat hij fout gedaan had want hij begon meteen een smoes te verzinnen. Advies begrepen dus. Ik kan mij voorstellen dat er zo gereageerd wordt als er bijna wekelijks zoekers zijn die met de gekste dingen thuis komen en daarna pas onderzoek beginnen te doen.

Ik zal ook een advies geven. Doe onderzoek VOOR je iets uit de grond haalt of überhaupt gaat zoeken. Als je gaat graven op voormalige oorlogsplaatsen kun je verwachten dat je explosieven tegenkomt, maar er zullen ongetwijfeld zoekers zijn die speciaal naar munitie gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Munitie identificatie topic

Bericht door Jan Klaassen »

Laten we er nu over ophouden - het is duidelijk. Mochten jullie hierover willen verder gaan adviseer ik een nieuw topic te openen of de pb-functie te gebruiken. Nu verder ontopic.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gesloten