2 Duitse Allgemeine Sturmabzeichen Origineel?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

2 Duitse Allgemeine Sturmabzeichen Origineel?

Bericht door willietaria »

Hallo liefhebbers!

Weten jullie of deze 2 ASA origineel zijn?
Hoe ontstaat het verschil in kleur? (Zagen ze er vroeger hetzelfde uit?)

Herkennen jullie een maker?

Alvast bedankt!

Willem
Bijlagen
DSCN0026.JPG
DSCN0025.JPG
DSCN0024.JPG
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: 2 Duitse Allgemeine Sturmabzeichen Origineel?

Bericht door Fahnenjunker »

Ja, deze zijn beide origineel. De linker is een Karneth en de rechter een 'zware' Steinhauer & Luck. De kleur van de verzilvering verschilde per soort finish en ook weer per fabrikant. De Karneth heeft een dikke plating en de Steinhauer zal met een lak afgewerkt zijn. Deze 'Brennlack' is vrijwel geheel verdwenen dan wel verkleurd. De plating vertoond grote luchtbellen door de reactie met het zink en wat zinkrot. Deze luchtbellen zijn over het algemeen een goed teken, de zinkrot zou ik wel even behandelen met vaseline. Opvallend is ook de slagfout op het handvat van de bajonet van de Steinhauer.
Laatst gewijzigd door Fahnenjunker op 16 mar 2013, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: 2 Duitse Allgemeine Sturmabzeichen Origineel?

Bericht door willietaria »

Fahnenjunker schreef:Ja, deze zijn beide origineel. De linker is een Karneth en de rechter een 'zware' Steinhauer & Luck. De kleur van de verzilvering verschilde per soort finish en ook weer per fabrikant. De Karneth heeft een dikke plating en de Steinhauer zal met een lak afgewerkt zijn. Deze 'Brennlack' is vrijwel geheel verdwenen dan wel verkleurd. De plating vertoond grote luchtbellen door de reactie met het zink en wat zinkrot. Deze luchtbellen zijn over het algemeen een goed teken, de zinkrot zou ik wel even behandelen met vaseline. Opvallend is ook de slagfout op de handvat van de bajonet van de Steinhauer.


Wow!

Dit is de beste hulp die ik kon verwachten!
Super hard bedankt!

Hopelijk kan ik later ook iemand helpen!

Willem
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: 2 Duitse Allgemeine Sturmabzeichen Origineel?

Bericht door Fahnenjunker »

Graag gedaan 8)
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Plaats reactie