Kleur Stahlhelm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Heavy Fuel

Re: Kleur Stahlhelm

Bericht door Heavy Fuel »

Mallory schreef:
Willem: wat uiteraard opvalt is de meer gelige gloed van de adelaar tegenover de repro strak witte. Wat mij ook opvalt is het verschil in ventilatiegat.
Klopt, goed gezien. Het ventilatiegat ligt inderdaad wat platter,niet iets wat je zou verwachten bij SE.

MvG
Willem
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kleur Stahlhelm

Bericht door Schwerpunkt »

spijtig natuurlijk dat hij opgesmukt is moeten worden maar zeker niet slecht gedaan.
Al prefereer ik als verzamelaar natuurlijk de exemplaren die helemaal authentiek zijn.

De jouwe ligt eerder in de buurt van deze
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Kleur Stahlhelm

Bericht door Naamloos »

Mallory schreef:Naamloos: de credits voor de behandeling gaan dus naar gebruiker Erik S. :)
Het binnenwerk zit er nog in, maar is niet meer optimaal. Bovendien zit hij er niet goed in, dus ik denk dat hij in de jaren '50 eruit is gehaald en er weer in is gezet. Met de pot is namelijk gespeeld door kinderen, vandaar (?) de afschuwelijke groene kleur. :lol:
Van het leren vetertje ben ik overtuigd dat hij gewoon als een oorlogse veldimprovisatie gezien kan worden.
Die Erik kan er wat van zeg, echt vakwerk!

Het is in ieder geval mooi dat het originele binnenwerk er nog in zit, natuurlijk zijn er (vergeleken met een aantal jaren terug) wel genoeg nette reproductie binnenwerken te krijgen, maar een originele blijft natuurlijk het mooiste. Over het verhaal achter de helm... Je kan me gerust een pbtje sturen, ik ben eigenlijk altijd wel benieuwd :P
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Kleur Stahlhelm

Bericht door Mallory »

Dank voor de complimenten en alles. :)

Uiteraard prefereer ik ook compleet originele (dit is dan ook niet mijn enige Stahlhelm). Zoals gezegd maakte ik hiervoor een uitzondering.

Naamloos, ik stuur je wel een PB'tje!
Plaats reactie