Portret Foto

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

dat 2e boek lijkt me trouwens wel handig, alleen koop ik liever niets in Amerika vanwege de $ en de 0% ervaring die ik daar mee heb..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

The man in the photograph is a Politischer Leiter (= Political Leader) of the NSDAP.
His collar patches are of the 1st pattern introduced in 1933 and used until 1934 and denote the rank of Zellenwart (= Cell Warder). (Double “L”-shaped lace was also used on some of the 2nd and 3rd pattern collar patches, but the collar patches in the photograph can be identified as the 1st pattern because of the facts that 1.) the braid is cut shorter on the collar patches’ horizontal length than it was on the later patterns and 2.) that the patches are unpiped.)
His cap is a kepi of the SA style, which was also used by NSDAP officials up to late 1933, when a new type of peaked cap in the “armed forces style” was introduced.
The furnishings of his cap, by the way, are non-regulation: Normally he should be wearing a twisted cord chinstrap and silver cord upper piping, but at this early stage the Nazi uniforms had not yet attained the standardization of later years. (Or maybe he even borrowed an SA cap for a spontaneous snapshot taken when his own cap was, for some reason, not at hand – who knows…?)
Anyway, to sum it up: He’s an NSDAP Zellenwart and the photograph was taken in 1933. (Or maybe 1934, as there surely would have been a transitional period until the new insignia and caps had been generally introduced throughout the whole NSDAP system.)

Gebruiker HPL2008 AXH
Gast

Bericht door Gast »

Klopt helemaal....

Aleen ben ik het hier niet helemaal mee eens
The furnishings of his cap, by the way, are non-regulation: Normally he should be wearing a twisted cord chinstrap and silver cord upper piping, but at this early stage the Nazi uniforms had not yet attained the standardization of later years. (Or maybe he even borrowed an SA cap for a spontaneous snapshot taken when his own cap was, for some reason, not at hand – who knows…?)
De SA style pet met lederen kinriem kwam weldegelijk vóór de SA kepi met de gedraaide kinriem. Hier zijn teveel voorbeelden van, en berust zeker niet op toeval.

Laurens
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Wordt gek van dat inloggen!!!! :(

Trouwens Miesjel..
Het lijkt me JUIST nu de tijd dingen uit Amerika te kopen.
Wat ervaring betreft, als je zo blijft denken krijg je nooit ervaring hierin.

Zijn tal van mogelijkheden. Via internetbankieren, creditcard, of gewoon 20 dollar in een gesloten brief. Ik heb het boek zelf ook en komtregelmatig van pas.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

gebruik het vakje "ingelogd blijven" of iets dergelijks. blijf je ingelogd. en delete je cookies niet, of log niet uit!

Jullie mogen weer verder.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Roel bedankt voor het nazoeken! _/-\o_

En Laurens, ik ben 17, het beetje geld dat ik heb moet ik al 2 keer om draaien alvorens het uit te geven om er het maximale uit te halen.
Om een of andere reden stoten de kosten voor het geld overmaken en de hoge portokosten me dus nogal af.
Ik ben goed op de hoogte op het gebied van de Euro tegenover de Dollar, en weet dat het economisch gezien een fantastische tijd is om spullen uit Amerika te halen.. Alleen mijn budget houd me nu nog tegen :|
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Maar nog even een vraagje;

Het feit dat deze foto maar in zo'n kort tijdsbestek gemaakt kan zijn, maakt dat de foto historisch en economisch gezien meer waard dan ik/we dacht(en)?
Kan me namenlijk niet voorstellen dat er veel foto's zijn met deze combinatie er op.. :roll:

Alvast bedankt, Michel :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

HPL2008 is een enorm deskundige researcher en co-auteur van een aantal schrijvers. Ik mag van hem zijn volledige naam niet noemen op forums, daarom spreek ik hem op AHF aan als "A". :)
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik ken zijn kennis. Bewonder die enorm en had daarom via een pm zijn kennis even opgeeist!

:) Ongelofelijk hoeveel hij uit een foto kan halen!
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Miesjel:
Het is een leuk fotootje, maar het is zeker geen 'killer'.
Zoals ik eerder vertelde, deze combinatie was zeker niet raar of vreemd, maar gewoon zoals het gedragen werd in die tijd.



Laurens
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Maar die tijd was wel heel kort :roll:

Niet dat ik van plan ben hem weg te doen of zo, maar ik vroeg het me gewoon af om te weten wat ik 'in huis heb' :wink:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Deze foto was de afgelopen week ook tekoop. Ik hoop dat er niet veel geld voor geboden is want zo bijzonder is hij niet. Hij duikt betrekkelijk vaak op in collecties.

Afbeelding

Wel bijzonder zijn de Schwimmers in de foto. Ze zijn van de zgn. Porsche "Vorserie" eerste serie.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die andere Timo schreef:Deze foto was de afgelopen week ook tekoop. Ik hoop dat er niet veel geld voor geboden is want zo bijzonder is hij niet.

Dat moet een grapje zijn..... :)
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Hoezo, hij duikt vrij vaak op.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die uniformen alleen al.....kijk die Eichenlaubmuster parka....

Maar is dit een PK-uitgave of iets dergelijks, dat ze zo vaak opduikt?
Plaats reactie