Verzameling ReDFoX

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
ReDFoX
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2013, 19:57

Verzameling ReDFoX

Bericht door ReDFoX »

Hallo iedereen,

Zoals beloofd een overzicht van mijn verzameling.
Ik ga van start met mijn US afdeling.
Ik heb zo goed mogelijk foto's proberen te nemen want dit stuk van mijn verzameling staat op een moeilijke plaats om er foto's van te nemen.
Mocht er vraag zijn naar specifieke foto's van een bepaald item ben ik zeker bereid hiervan een detailfoto van te nemen.

Een overzichtje:

Afbeelding

Afbeelding

Een foto samen met mijn machete gedateerd 1940

Afbeelding

Wat materiaal ivm persoonlijke hygiene enz

Afbeelding

Afbeelding

Persoonlijk materiaal:

Afbeelding

Medisch materiaal en gas related items.

Afbeelding

Afbeelding

M43 hood, bodemvondst hulzen.

Afbeelding

Shoe pacs en overshoe's cloth top.

Afbeelding

Mijn US pop in opbouw. Deze heeft een M43 jacket met wool shirt aan.
De bedoeling is dat de webbing die hij nu aan heeft op de M43jacket komt te hangen en met de wool overcoat ga ik dan een ardennenoffensief pop maken met een M1923 cartridge belt + bijhorende webbing en de shoe pacs.
Nog veel werk aan deze dus maar dat maakt het net zo leuk.
Hoe de pop er nu bij staat. De M1 bayonet hoort nu eigenlijk niet bij die webbing maar ik heb ze er aan gehangen omdat ze zo het mooiste uitkwam om te displayen.
De helm heeft vaste haken en een MSA liner.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn kader met zeer mooie poster van de mannen van de Easy Company 506th PIR 101st Airborne in Bastogne

Afbeelding

Laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Mochten er nog vragen zijn => Shoot!!

Vriendelijke groeten
Bart
Laatst gewijzigd door ReDFoX op 31 mar 2013, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door Danielcollector »

Wow netjes!
Heb je ook nog Duits of niet?
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door Jonasj »

Wow, dat ziet er goed uit :)
Mijn complimenten.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door CollectorWo2 »

Ziet er prima uit.
Staat het op de trap?
Niet bang dat je vitrine op een dag sneuvelt in de strijd?
Gisteren al een vitrinedeur gebroken met me knie... :bonk:
ReDFoX
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2013, 19:57

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door ReDFoX »

Hallo,

Alvast al heel erg bedankt voor de reacties. :)

@ Danielcollector: Ja ik heb ook nog Duits, een beetje Engels en ook nog een klein beetje Belgisch. Die foto's moet ik nog maken en komen dus zeker nog achter.

@ thunderbird: Ja het staat op de trap maar mijn kamer is de zolder eigenlijk en ik ben vrijwel de enige die daar naar boven gaat.
Ook is de trap redelijk breed hoor, er kunnen in principe nog meer van die vitrinekastjes staan maar dat zou te druk zijn.
Nee er is plek genoeg om mooi langs de kast te kunnen lopen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door johan willaert »

ReDFoX schreef:Laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Mooi.... Machete is wel US gemaakt (Collins) maar niet US gebruikt, maar eerder Canadees.

Goggles op helm lijken me niet US M1944... Zowiezo kwamen de M1944 Goggles te laat voor het ETO
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door Joep »

Hoelang verzamel je al ?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door panzer lehr »

Ziet er al goed uit. :wink:
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door Mallory »

Interessant, enkele van die hulzen (of resten van patronen) zijn opgeblazen, te zien aan het gekrulde metaal. Heb je die zelf gevonden?
ReDFoX
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2013, 19:57

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door ReDFoX »

Hallo,

@ johan willaert: Leuk om te weten dat de machete door Canadezen werd gebruikt, dat wist ik niet. Alle dagen leren we bij. :)
Die machete had ik ergens voor een prijsje op de kop kunnen tikken en ze is mooi gestempeld dus nam ik ze maar mee. Het is alleszinds WO2 productie dus zal ze mogen blijven.
Die goggles, daar ben ik nu ondertussen ook achtergekomen dat het inderdaad niet de US M1944's zijn maar ach ik had ze voor niks bij de helm gekregen dus eigenlijk niet zo'n probleem.
Op de goggles staat "Army goggle type 77 51 KL 33" of zoiets. Enig idee van wat ze dan wel zijn?

@ Joep: Dat zal nu zo'n kleine 2jaar zijn dat ik echt verzamel. Daarvoor was ik altijd al geinteresseerd in de Tweede Wereldoorlog.

@ panzer lehr: Bedankt! :D

@ Mallory: Die opgeblazen hulzen heb ik inderdaad zelf gevonden samen met nog veel ander klein materiaal zowel US als Duits. Ik heb deze zonder metaaldetector gevonden in het Hurtgenwald.
Ik zal nog eens foto's posten van mijn vondsten daar. Niets speciaals ofzo maar wel leuke hebbedingetjes en zelfs dingen welke van ik raar vond dat je dat nu nog altijd zomaar kunt vinden na al die jaren.
Ik was daar op vakantie in die buurt en ik ben eigenlijk toevallig op mijn vondsten daar gestoten. Dus eigenlijk wel mooi meegenomen terwijl ik daar niet de bedoeling had om te gaan zoeken maar eerder een mooie wandeling te maken. :)

Vriendelijke groeten
Bart
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door Joep »

Hoe heb je dat kunnen vinden zonder metaaldetector ?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
ReDFoX
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2013, 19:57

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door ReDFoX »

Hallo Joep

Dat kwam eigenlijk heel toevallig. Ik was daar samen met mijn vriendin aan het wandelen en wij kwamen voorbij een grote schuttersput waar al eens gegraven was. We zijn daar dan even gaan uitrusten.
Na wat te eten en te drinken was ik met een grote stok wat aan het wroeten en kwam ik een soort van gesp tegen. Toen wat verder gewroet en ik kwam bijna al de rest tegen, dus ook die hulzen. Die zaten echt niet zo heel diep hoor, te bedenken dat ik met een stok zat te wroeten.
Wie weet wat zit daar nog allemaal.

Groeten
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door johan willaert »

ReDFoX schreef: Op de goggles staat "Army goggle type 77 51 KL 33" of zoiets. Enig idee van wat ze dan wel zijn?
KL = Koninklijke Landmacht
29th Let's Go!!!!!
ReDFoX
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2013, 19:57

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door ReDFoX »

Hallo iedereen,

Bij deze even een aanvulling en tegelijk correctie van mijn US afdeling van mijn verzameling.
Vandaag afgehaald:

Deze keer wel de juiste inclusief de doos en de groene lensjes met instructies.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten
Bart
ReDFoX
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2013, 19:57

Re: Verzameling ReDFoX

Bericht door ReDFoX »

Hallo iedereen,

Even een update bij het voorstellen van mijn verzameling.

Ik ga jullie nu het Duitse deel van mijn verzameling laten zien.
Aan de pop wordt nog gewerkt om deze af te krijgen dus die is totaal nog niet compleet aangezien deze items toch een pak duurder zijn dan de US spullen. Maar beetje bij beetje komt dit wel in orde.

Eerst en vooral eens een overzichtsfoto van de vitrinekast waar dit deel in staat.
Ik probeer zo goed mogelijk foto's te nemen aangezien dit een moeilijke kast is om foto's te nemen. De deurtjes staan op de zijkant en de kast is ongeveer 2,30m hoog maar ik doe mijn best voor de foto's.
Overzichtsfoto:

Afbeelding

Eentje van links:

Afbeelding

Eentje van rechts:

Afbeelding

Persoonlijk materiaal, enkele foto's en een diorama van mezelf waarmee ik zilver heb gewonnen op een modelbouwwedstrijd.

Afbeelding

Een plankje met bodemvondsten, DRK gerelateerd materiaal, een Bovo helm met decal, enkele signaals en tornisterschrift en een volksgasmasker.
Enkel de schep weet ik niet of die Duits is of niet.

Afbeelding

De bovenste plankjes met nog 2 diorama's van mezelf waarmee ik goud heb gewonnen op een modelbouwbeurs en een kader met foto. De kader is achteraan DRGM gemerkt.

Afbeelding

Hier nog eens de 2 diorama's:

Het huisje is volledig eigenhandig gemaakt met piepschuim, gips en hout.

Afbeelding

Alsook bij deze is alles behalve de figuren eigenhandig gemaakt, enkel de figuren zijn gekocht (wel ineen gestoken en geverfd)

Afbeelding

Dit was het momenteel.
Ik heb al foto's genomen van de items zelf ook zodat jullie ze wat beter kunnen zien maar ik toon deze foto's eerst zodat jullie een gedacht hebben van hoe ik alles tentoonstel, dus binnenkort meer foto's van mijn Duitse items.
Mocht iemand iets specifieks willen zien aarzel dan zeker niet om het mij te vragen, ik doe het met plezier.

Vriendelijke groeten
Bart
Plaats reactie