homohuwelijk

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

homohuwlijk moet kunnen of niet?

Ja, tuurlijk
18
37%
Ja
12
24%
Mnee
5
10%
Ben je gek!
14
29%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

antwerpx schreef:
779arien schreef:Ik ben wel tegen adoptie van kinderen door deze mensen en daar blijf ik bij.
Ieder zijn mening zou ik zeggen. :wink:
Met alle respect 779, maar gaat het hier wel over een goed onderbouwde mening? Mij lijkt het eerder een oordeel dat recht uit het hart komt, zonder dat er verder op is nagedacht (slechts een idnruk hé :) ). Moest ik zo mijn mening vormen zou ik ook zeggen 'neen, geen adoptie, het staat gewoon raar'.
Maar iets verder denkend kan er niets op tegen zijn. Het enige nadeel dat ik erin zie (voor het kind), is dat het oedipuscomplex niet kan doorgaan, wat het kind misschien wel in verwarring kan brengen.
Het belangrijkste voordeel moeten we bekijken vanuit economische en demografische factoren. Zonder adoptie is een homokoppel een dode tak van de bevolking, zij zorgen niet voor nabestaanden. En gezien steeds meer homo's zich gaan outen en zich ook als homo gaan gedragen (dwz relaties begoinnen met een andere man ipv toch maar een vrouw te zoeken 'om een schandaal te vermijden') zal het aantal dode takken alleen nog maar vergroten, dat terwijl een vergrijzing van de bevloking gevreesd wordt!
Als ik een mening geef is die altijd doordacht. Ik ben niet zo impulsief als je misschien zou denken.
Wat die 'dode takken' betreft heb je volkomen gelijk, maar daar zal adoptie niets aan veranderen. Het is niet omdat die 'dode takken' een kind adopteren dat dit de economie zou ten goede komen. Er zijn voldoende normale ouderparen die staan te wachten om een kind te mogen adopteren.
Bovendien vind ik dat een geadopteerd kind het RECHT heeft om in een normaal gezin op te groeien en niet verplicht moet worden om zich op prille leeftijd (vb. op school) te moeten 'outen' als kind van een homo/lesbisch koppel.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Wil je 'normaal' weg laten? klinkt zo denegrerend
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De meerderheid van de paren is nog altijd hetero, dus heteroparen kunnen gerust 'normaal' genoemd worden me dunkt
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Toch blijft het denegrerend voor mij en vast meerdere mensen. Alsof man/man of vrouw/vrouw tegenwoordig niet normaal is.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Taal technisch gezien is "Normaal" het perfecte woord voor de situatie.

nor·maal (bn.)
1 overeenkomstig de regel, gewoon <=> abnormaal
2 als norm dienend
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

lol

/edit: Persoonlijk als bi, vind ik het toch denegrerend over komen, tis mijn mening. Maar toch
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het is pas denegrerend als het zo gebruikt word :)

Nu terug ontopic allemaal ;)
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ik geef Harsha wel gelijk...traditioneel gezin... klinkt toepasselijker.

Nou moet ik ook wel even kwijt dat sommige (ik noem maar geen namen) lesbiënnes echte mannenhaters zijn en dat ze dat ook tegen hun aangenomen dochter vertellen dat een man niks is......geloof me want ik zo'n stel :roll: ...dat komt op de kop verkeerd met zo'n kind natuurlijk.

Maar ik geloof dat het merendeel best in staat is om een kind optevoeden
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Tja, dat is ook gewoon dom vna die lesbiennes om dat tegen een kind te zeggen. Moet je niet doen, blijf gewoon de waarheid zeggen :)

Nou ja, Bedankt dat je mij gelijk geeft Jacob :)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik denk dat een kind beter in een gezinsituatie kan opgroeien met twee ouders van hetzelfde geslacht als in een kindertehuis.

Homoseksuele partners zijn niet (per definitie) ongeschikt om een kind op te voeden. Heteroseksuele partners zijn niet (per definitie) geschikt om een kind op te voeden.

En homo's zijn raar.

Maar ik hou van raar; het kleurt onze samenleving positief bij. En een beetje kleur is goed voor het leven.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Aan wat voor kleur denk jij dan Okke?
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Willem ter Haar schreef:Aan wat voor kleur denk jij dan Okke?
Een bonte mengeling van kleuren.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

erm.
Zoals ik al eerder zie, je hebt meerdere "namen" voor homo's
Gay's: Duidelijk zien dat ze homo's zijn (roze etc, stem)
Homo's: Gewoon mannelijke figuren waaraan je niet kan zien dat ze homo zijn
Nichten: Die (wat ik persoonlijk een beetje overdreven vind) gewoon bijna vrouwenkleding dragen en roze etc. echt, bijna traffestiepen ofzo :/

Het mag allemaal :)

P.S. Niet alle homo's dus, zijn van die roze mensen of met stem gedoe
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Harsha schreef:erm.
Zoals ik al eerder zie, je hebt meerdere "namen" voor homo's
Ja. En wat wil je hier mee duidelijk maken?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Dat niet alle homo's zo kleurrijk ofzo zijn :) of niet zo "verwijfd" zijn
Gesloten