Verzameling RAJBRNS

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door johan willaert »

Op de handtekeningen pagina schrijft iemand 'son of a gunn' met twee N ??!!??
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door johan willaert »

Audie Murphy spendeerde bijna z'n volledige diensttijd bij B Company, 1st Battalion, 15th Infantry Regiment... niet alleen ander Bataljon, maar ook ander regiment..

Murphy verliet Europa al op 10 juni 1945
29th Let's Go!!!!!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

@Johan:

Ten eerste ik ben niet diegene die het opviel dat "de" Audie Murphy zijn handtekening erin stond en beweerde ook niet dat het zo was, maar de handtekening die een ander lid had geplaatst kwam exact overeen.
Er komen nu heel veel fouten aan het licht die mij niet opgevallen waren en waardoor ik steeds meer het idee krijg dat een grapjas na de oorlog dit erin heeft geschreven.
Laatst gewijzigd door rajbrns op 24 mar 2013, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamel items van het Derde Rijk
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door johan willaert »

Voor alle duidelijkheid, ik beweer NIET dat het niet correct is of kan zijn, maar er zijn toch wel enkele onregelmatigheden...

Waar heb je het boek trouwens vandaan? Europa of USA? Gekocht of gekregen? Duur betaald of niet?
29th Let's Go!!!!!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

johan willaert schreef:Voor alle duidelijkheid, ik beweer NIET dat het niet correct is of kan zijn, maar er zijn toch wel enkele onregelmatigheden...

Waar heb je het boek trouwens vandaan? Europa of USA? Gekocht of gekregen? Duur betaald of niet?
Ik heb dit boek gekregen van een familielid.
Hij had voor zijn overlijden een huisartsenpraktijk en toen een patiënt niet in staat was zijn openstaande rekening te betalen kreeg hij dit in ruil.
Aangezien hij ook interesse had in militaria.
Waar de desbetreffende patiënt het vandaan had is mij onbekend.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Veltro »

Ik zal ook even vermelden dat ook ik geen expert op handtekeningen gebied ben en dat ik ook geen Amerikaans verzamelaar ben.
Ik bekeek toevallig je verzamel topic en zag een hoop ohhhh-ahhhh's, maar mijn oog viel gelijk op de spellingsfouten.
Natuurlijk maken mensen fouten, maar deze zijn wel heel apart. Met de info van Johan erbij zou ik wat voorzichtig worden.

Het is zo makkelijk wat tekst in een boek te zetten en na 10x oefenen er een handtekening bij te plaatsen. Heb regelmatig nep Mussolini documenten gezien en spellingsfouten + verkeerde uithalen geven dan veel weg.

Succes ermee.

Groet,
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Kugelblitz »

Ik vind het ook een verdacht boek, er zitten we extreem veel fouten in de spelling en de historische gevens schijnen ook niet geheel te stroken als ik het zo lees...
Ik vind ook de beschrijving 'took it away from a old man' en de hele details van de NSDAP etc. erg onwaarschijnlijk. Rare manier om zoiets te beschrijven. Handtekening en legereenheid etc. ok, maar ook nog eens tot in het kleinste detail beschrijven hoe en van wie je het boek hebt afgenomen? Kan natuurlijk, maar waarom zou je dat vermelden, je weet immers zelf ook nog wel hoe je eraan bent gekomen. Heb dit soort details nooit eerder in buitgemaakte Duitse items gezien.

Ik zou er zeer sceptisch tegenover staan en er niet te veel waarde aan hechten. De handtekening komt ook maar matig overeen en lijkt eerder secuur nagetekend dan in een snelle beweging te zijn gezet. Ook de schrijffouten en slordigheden in de bijnamen zijn gewoon raar, in zoiets maak je geen fouten. En Airborn is voor mij de weggever, zoiets kan ik me net voorstellen...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Bedankt voor al jullie reacties :)
Het is niet leuk om te horen ondanks dat ik het boek gratis heb gekregen, maar jullie hebben allemaal goede punten.
Ik sta er in ieder geval voortaan sceptisch tegenover en dit is een wijze les om voortaan alles zelf eerst te checken.

Wat mij betreft is de discussie over het boek gesloten, aangezien zo'n beetje alles wel is gezegd.
Dus zou ik me verder willen richten op het posten van mijn verzameling.
Bedankt voor jullie begrip.
Verzamel items van het Derde Rijk
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Na lange tijd weer eens een update :)

Mijn laatste twee aanwinsten, een winterhulp boekje en een bidprentje.

Afbeelding

En dit boek maakt al sinds langere tijd deel uit van mijn collectie.
Hermann Göring's boek "Werk und Mensch" uit 1938.

Afbeelding

Afbeelding
Verzamel items van het Derde Rijk
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door Danielcollector »

Net boek! Heb je nog info over de gesneuvelde waarvoor het bidprentje is gemaakt? (Onderscheidingen etc)
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Danielcollector schreef:Net boek! Heb je nog info over de gesneuvelde waarvoor het bidprentje is gemaakt? (Onderscheidingen etc)
Bedankt! :)

Ik neem aan dat je het laatst toegevoegde bidprentje bedoelt.
Dat is een bidprentje voor een burger(vrouw) uit Eindhoven en haar zoon die omgekomen zijn bij het bombardement op Eindhoven, dus betwijfel of die ooit ergens onderscheidingen voor hebben gekregen.
Aangezien wij Nederlanders volgens mij niet zo waren van de onderscheidingen voor burgers i.t.t. de Duitsers.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door davy »

Netjes dat boek van Göring, ik heb er de Nederlandse versie van uit 1943.
Je ziet direkt waar hij ideeën haalde voor de lay-out :)
"Der Mythus Des 20.Jahrhunderts" van Alfred Rosenberg is ook hetzelfde, een studioportret links en daarnaast de titelpagina.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

davy schreef:Netjes dat boek van Göring, ik heb er de Nederlandse versie van uit 1943.
Je ziet direkt waar hij ideeën haalde voor de lay-out :)
"Der Mythus Des 20.Jahrhunderts" van Alfred Rosenberg is ook hetzelfde, een studioportret links en daarnaast de titelpagina.
Bedankt! :)
Die boeken lijken inderdaad heel erg op elkaar, wat dat betreft was hij niet bepaald vernieuwend. :mrgreen:
Verzamel items van het Derde Rijk
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Morgen zal er na lange tijd weer een update komen, tenzij de monteur voor internet,telefonie en digitale televisie zijn werk morgen niet goed doet
Verzamel items van het Derde Rijk
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Verzameling RAJBRNS

Bericht door rajbrns »

Hierbij een update van mijn collectie, na het maken van de foto's kwam ik erachter dat ik een paar items al had geplaatst(fotoalbum,bajonet en de voorste munitiekist), maar het zou er niet uitzien als ik die van de foto zou knippen. :bonk:

Hierbij mijn laatste aanwinst, een pamflet over de slag om Aken voor de Duitse soldaten, gekocht hier op het forum.

Afbeelding

Nogmaals het pamflet omringt door verschillende soorten Duits papierwerk.
Afbeelding

Fotoboek + grote fotolijst

Afbeelding

Twee munitiekisten
Afbeelding

Afbeelding
Verzamel items van het Derde Rijk
Plaats reactie