Is deze Abzeichen echt?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
vincent94
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2013, 15:48

Is deze Abzeichen echt?

Bericht door vincent94 »

Ik vond deze abzeichen een hele tijd geleden op een rommelmarkt en door mijn interesse in de Tweede Wereld Oorlog heb ik hem gekocht.
Intussen heb ik zelf al wat research gedaan, maar weet nog steeds niet of het om een origineel gaat.
Wat ik heb gevonden is dat het een Minensuch abzeichen is van de Kriegsmarine. Hij heeft een koperen speld en ik kan niet echt een makers teken vinden. Het is een vrij zwaar embleem en naar mijn mening messing met daarover heen een laagje, maar dat weet ik niet zeker.

Wie kan mij misschien wat informatie verschaffen?
Bijlagen
IMG_4309.JPG
IMG_4308.JPG
IMG_4307.JPG
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Is deze Abzeichen echt?

Bericht door davy »

Volgens mij niet goed.
Slotje lijkt op dat wat Richard Simm bij het Verwundetenabzeichen heeft gebruikt, maar die heeft bij zijn Minesucher een ander gebruikt.
Op enkele uitzonderingen na hebben Minesuchers ook een platte naald.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Is deze Abzeichen echt?

Bericht door wvd »

Deze is helaas nep. Uit een stuk gegoten zo te zien hoop dat het je niet veel gekost heeft.
Gebruikersavatar
rahowa
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2012, 15:54

Re: Is deze Abzeichen echt?

Bericht door rahowa »

jammer.....kopie ! verkopen de polen nu op beurzen voor 15 euro het stuk ! te hopen niet meer betaald :-(
vincent94
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2013, 15:48

Re: Is deze Abzeichen echt?

Bericht door vincent94 »

jammer, daar baal ik nu van. Ik kocht hem bij een oude man en de andere nederlandse medailles die er bij lagen klopten wel, dus gokte deze maar. Gelukkig niet teveel betaald, maar echt zonde van het geld. Dan ga ik hem als repro verkopen, want voor mij heeft hij geen waarde meer. Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie