Wo2 verzamelen?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Wo2 verzamelen?

Bericht door Jan Klaassen »

Er zijn daarover massa's boeken, da's absoluut geen probleem.

Weet niet wat je bedoelt met "spullen voor dit verzamelding", maar als je het over de items zelf hebt: vooral wapens zijn erg duur en (zover ik weet) mag je ook voor sommige soorten messen en bajonetten flinke duiten neerleggen.
Van €200 kan je dan wel weer veel hulzen kopen, die zijn meestal niet zo prijzig ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Wo2 verzamelen?

Bericht door coco »

Ik zou je ook de tip willen geven, lees je in, in de wet wapen en munitie (WWM) je bent nog jong dus je mag sowieso niets bezitten en daarnaast zijn kogels, granaten, werkende wapens etc. Etc. Etc. Allemaal ook niet vrij te bezitten zonder de juiste papieren!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Wo2 verzamelen?

Bericht door Joep »

Wat bedoel je met hij mag nog niets bezitten?
Medailles, hulzen of documentatie mag hij gewoon bezitten of zie ik dat verkeerd ?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Wo2 verzamelen?

Bericht door davy »

Daarom ook die 2e link over wat wel en wat niet ivm munitie.
Als die afgevuurde kogels uit Normandië kogelpunten zijn, mag hij ze niet hebben (maar dat is eigelijk al meer dan genoeg besproken) :bonk:
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Wo2 verzamelen?

Bericht door Iwan »

Hallo Kevin,

Persoonlijk zou ik je adviseren om een duidelijke richting te kiezen, het verzamelgebied mbt wo2 is natuurlijk ook enorm, ik ben ook jong geweest en in het begin vond ik ook alles interessant maar omdat er zoveel informatie is ben ik me gaan richten op een stukje uit het geheel. Wat het vergaren van informatie betreft is er het internet, boeken, praat eens met mede verzamelaars. Wat je budget betreft is een leuk begin maar in deze tak van sport zijn de prijzen soms fors en is zo`n bedrag zo weg. Goed kijken/lezen en zoeken voor je wat aankoopt dan is kans op een zeperd al een stuk minder en wat de prijzenwaarde van eea is ik ben altijd van mening: voor de een is het een berg ouwe troep en oud ijzer maar verzamelaars hechten er een bepaalde waarde aan en willen wel bepaalde prijzen betalen en de hoogte van de prijs die je wil betalen hangt van jouw eigen limiet en budget af.

grt Iwan
Kristijn
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2011, 00:46

Re: Wo2 verzamelen?

Bericht door Kristijn »

Hoi,

Zo is het uiteindelijk bij mij gegaan.
Ik persoonlijk ben ook klein begonnen; hulsjes gasmaskertje, bodemvondst spullen. Niet echt van een bepaald land.
Uiteindelijk zal je vanalles kopen en daarna weer terug verkopen (zo was dat toch bij mij het geval)
Heb dan ook even repro wapens etc verzameld maar daar ben ik ook al snel van af gestapt en heb alles verkocht.
Ik heb iemand gevonden bij wie ik altijd terrecht kon met vragen dit heeft mij erg hard geholpen.
Ik zelf ben ook nog maar een kleine 2jaar bezig met verzamelen. (ben zelf ook maar 23)
Let wel op want er is ook veel nep materiaal op de markt en als nieuwe verzamelaar kunnen ze u wijsmaken wat ze willen.
(heb zo zelfs een kennis gehad die mij prul voor te hoge prijzen wou verkopen)
Ondertussen heb ik ook mijn verzamelgebied bepaald en daar hou ik het momenteel ook bij want het is nu eenmaal een dure hobby (al maak je die zo duur als je zelf wilt natuurlijk)
sommigen dingen vind je dan ook weer moeilijker op internet, dan moet je echt al naar beurzen gaan.
Ben wel niet echt op de hoogte van de Nederlandse wetgeving dus weet niet wat daar al dan niet is toegelaten.

Succes

Grts
Plaats reactie