vlammenwerper

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mexpyne
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 mar 2011, 17:59
Locatie: heerlen (welten)

vlammenwerper

Bericht door mexpyne »

hallo....

ik vroeg me af,welke vlammenwerper ze nou gebruikte in de pacific....
de M2-2? of de M2A1-7 ik wil namelijk zelf een replica van een vlammenwerper in elkaar gaan zetten,+ een USMC uniform.
i know, gewaagde stap,maar als metaal bewerker en lasser moet dat wel goed komen hoop ik :)
alvast bedankt, greetz

Max.
If I die, I go to heaven because I've already been through hell
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: vlammenwerper

Bericht door SOLDIER Wessel »

"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: vlammenwerper

Bericht door CollectorWo2 »

Valt een vlammenwerper ook niet onder de wapen en munitiewet?
Nep of niet.
_Arthur

Re: vlammenwerper

Bericht door _Arthur »

thunderbird schreef:Valt een vlammenwerper ook niet onder de wapen en munitiewet?
Nep of niet.
Ja absoluut.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: vlammenwerper

Bericht door Joep »

thunderbird schreef:Valt een vlammenwerper ook niet onder de wapen en munitiewet?
Nep of niet.
Uiteraard, ik bedoel als een pistooltje al illegaal is dan is een vlammenwerper al helemaal illegaal!!
Ik heb die dingen wel is in actie gezien ze kunnen wel 9 m ver spuiten met een hitte van meer dan 1000 graden.
No chance against that beast!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: vlammenwerper

Bericht door rajbrns »

Joep schreef:
thunderbird schreef:Valt een vlammenwerper ook niet onder de wapen en munitiewet?
Nep of niet.
Uiteraard, ik bedoel als een pistooltje al illegaal is dan is een vlammenwerper al helemaal illegaal!!
Ik heb die dingen wel is in actie gezien ze kunnen wel 9 m ver spuiten met een hitte van meer dan 1000 graden.
No chance against that beast!
Hij gaat een replica van een vlammenwerper maken, geen daadwerkelijk functionele vlammenwerper, desalniettemin zal het toch verboden zijn om een replica van een vlammenwerper te hebben.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: vlammenwerper

Bericht door Joep »

rajbrns schreef:
Joep schreef:
thunderbird schreef:Valt een vlammenwerper ook niet onder de wapen en munitiewet?
Nep of niet.
Uiteraard, ik bedoel als een pistooltje al illegaal is dan is een vlammenwerper al helemaal illegaal!!
Ik heb die dingen wel is in actie gezien ze kunnen wel 9 m ver spuiten met een hitte van meer dan 1000 graden.
No chance against that beast!
Hij gaat een replica van een vlammenwerper maken, geen daadwerkelijk functionele vlammenwerper, desalniettemin zal het toch verboden zijn om een replica van een vlammenwerper te hebben.
Het gaat om het idee erachter 8)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: vlammenwerper

Bericht door 779 »

rajbrns schreef:desalniettemin zal het toch verboden zijn om een replica van een vlammenwerper te hebben.
Vraag me serieus af of de ts via dit topic zit te provoceren daar hij al degelijk gewaarschuwd is in een ander topic wegens het illegaal voorhanden hebben van een M1 Garand.
Plaats reactie