Slowchat topic - deel 21

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door patrickh »

Met loonsverhoging is niets mis mee, kunnen mensen ook weer meer uitgeven. Om je heen zie je constant graaiers in de top,dus waarom mag de gewone man dan geen loonsverhoging, is mij een groot raadsel...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

patrickh schreef:Met loonsverhoging is niets mis mee, kunnen mensen ook weer meer uitgeven. Om je heen zie je constant graaiers in de top,dus waarom mag de gewone man dan geen loonsverhoging, is mij een groot raadsel...
Waar denk je dat een loonsverhoging vandaan komt? Goed voorbeeld is de jaarlijkse afgedwongen loonsverhoging binnen de thuiszorg. Nu blijkt de sector onbetaalbaar en dreigen 200.000 ontslagen te vallen. Van die 200.000 is het grootste gedeelte schoonmaakhulp, zonder enige opleiding. Waarom moet een schoonmaker ook €15,00 per uur verdienen? Belachelijk. Zoals ik al eerder zei, we moeten terug naar eerlijk beloningssysteem naar opleidingsniveau, werkzaamheden en verantwoordelijkheid. Terug naar één auto op de oprit, 1 a 2 twee keer per jaar vakantie en het verbieden van leningen voor auto's, boten, vakanties, televisies en andere luxe artikelen die niet passen binnen je inkomenspatroon.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door patrickh »

Zolang er geld is voor geldverspillende projecten zoals JSF, is er nog geld genoeg lijkt me... Ik vraag me ook altijd af waarom hoogopgeleiden zoveel meer moeten verdienen als laagopgeleiden, ook al zo vreemd. Stel dat er geen metselaars of timmerlieden meer zijn, moeten dan de architecten (die vaak onevenredig veel vragen voor hun projecten, omdat dat nu eenmaal trend is), zelf maar gaan metselen?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

Waarom is de JSF geld verspillend? Heb je afgewogen in de kosten tussen behoud huidige F16 en aanschaf vernieuwend toestel? Nagedacht over welke functies de luchtmacht binnen NL beoefend? Enne, hoeveel geld vloeit er terug in het laatje door inkomstenbelasting door jarenlange werkgelegenheid in NL door die JSF?

Oh en het gemiddeld inkomen van een metselaar bij 40 urige werkweek is €2563 euro. Je hebt geen verantwoordelijkheid, die heeft de opziener en de uiteindelijke verantwoordelijkheid draagt de architect. Die gaat over de verantwoordelijkheid als gebouw instort oid. Het gemiddeld inkomen van een MBO-4 verpleegkundige (werkzaam in ziekenhuis dus) bedraagt €2600 bij 40 urige werkweek. Vergelijkbaar dus, maar zeker meer verantwoordelijkheid, harder werken en langer opgeleid. Metselaars verdienen in vergelijking dus teveel.

Een bouwkundig architect verdient bij 40 uur gemiddeld exact €3250 euro en heeft daarvoor HBO of hoger gestudeerd. Duurdere opleiding, langere opleiding en meer verantwoordelijkheid. Zoveel verdient hij dus niet meer dan je metselaar.

Check eens loonwijzer.nl en kijk eens naar ratio werkzaamheden <-> verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door patrickh »

Heb je de kosten al gezien van JSF? Worden alleen maar hoger...en is nog niet eens af... Architect verantwoordelijk? Dat is uiteindelijk toch de verzekering vaak, mocht het misgaan, of anders wordt de fout wel aan het materiaal gegeven. Loonwijzer heb ik het niet over, het gaat me niet om of het klopt wat daar staat wat ze verdienen, maar om de onevenredigheid. Verantwoordelijkheid? Laat me niet lachen, kijk eens naar de leiders van dit land bijvoorbeeld. Gaan zij de fout in, treden ze af inclusief wachtgeld, niets geen verantwoordelijkhied. Bankdirecteuren maken er een potje van, krijgen staatssteun, vervolgens bonus, niets geen verantwoordelijkheid. Directie Floriade, miskleum, gaan voortijdig weg met een bonus, niets geen verantwoordelijkheid. Chirug maakt fout, hoplakee, afkopen door het ziekenhuis, niets geen verantwoordelijkheid.Kijk eens naar de wekelijkheid ipv loonwijzers en dergelijke burocratische statistieken. Leuk voor de papieren, werkelijkheid is net ff iets andewrs.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

De JSF wordt duurder omdat het nog in ontwikkeling is. Nederland investeert mee aan de ontwikkeling van het vliegtuig. Het is nog niet af. De F16 werd waarschijnlijk van de plank gekocht en dan verneem je alleen de eindprijs. Dan kun je kijken naar de alternatieven die misschien tot de helft goedkoper zijn per stuk, maar de Saab Gripen is sterk verouderd en zal eerder vervangen moeten worden, wat dus eindelijk duurder is. De opvolger van die Saab, Gripen Next Generation komt pas beschikbaar in 2020 en bij testvluchten bakte ie er niets van en kon 60% zelfs niet eens uitvoeren. De F18 is te oud en past geen eens in de NL en NAVO hangaars. De Rafale en Eurofighter kosten zelfs nog meer dan de JSF. Tussen de 100 en 150 miljoen per stuk. Geen van de concurrenten heeft stealth technologie. Grootste argument is nog ook dat de piloten die F16 vliegen het liefst een modern Amerikaans vliegtuig willen. Zij zijn de kenners en moeten ermee vliegen. Niet de domme burger die zich nergens in verdiept en alleen roept dat iets te duur is. Totdat opeens hun kind ontvoerd wordt, of de dijken doorbreken, want dan verwachten we opeens wel alle hulp van het leger, die er dan niet meer is. :mrgreen:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

patrickh schreef:Architect verantwoordelijk? Dat is uiteindelijk toch de verzekering vaak, mocht het misgaan, of anders wordt de fout wel aan het materiaal gegeven. Loonwijzer heb ik het niet over, het gaat me niet om of het klopt wat daar staat wat ze verdienen, maar om de onevenredigheid. Verantwoordelijkheid? Laat me niet lachen, kijk eens naar de leiders van dit land bijvoorbeeld. Gaan zij de fout in, treden ze af inclusief wachtgeld, niets geen verantwoordelijkhied. Bankdirecteuren maken er een potje van, krijgen staatssteun, vervolgens bonus, niets geen verantwoordelijkheid. Directie Floriade, miskleum, gaan voortijdig weg met een bonus, niets geen verantwoordelijkheid. Chirug maakt fout, hoplakee, afkopen door het ziekenhuis, niets geen verantwoordelijkheid.Kijk eens naar de wekelijkheid ipv loonwijzers en dergelijke burocratische statistieken. Leuk voor de papieren, werkelijkheid is net ff iets andewrs.
Ondanks dat ik grotendeels mee eens ben dat het afgelopen moet zijn met het graaien van bestuurders, ben ik het niet eens met je mening rondom chirurgen. Zij worden wel degelijk gecontroleerd en veroordeeld door een tuchtcollege. Dat het college uitspraken doet die vervolgens niet gecontroleerd worden is misschien een puntje van verbetering, maar iedereen werkzaam in de zorg kan veroordeeld worden voor zijn handelen. En terecht want het gaat om mensenlevens.

Ik vraag me wel serieus af of jij enige verdieping hebt gedaan in de onderwerpen waarover je praat. Het klinkt eerder dat je alleen wat krantenkop titels naar mij schreeuwt zonder dat je een verdiepende rest van de tekst gelezen hebt....
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door patrickh »

Ik ben het mee ees dat qua verantwoordelijkheid er gerust wat meer verdiend mag worden bij hogere fucties, maar het gaat me erom dat de verschillen gewoon soms veel te groot zijn. En ja, ik weet waarover ik praat (niet schreeuw overigens, dat laat ik aan de Telegraaf over). Wat betreft de Floriade, klopt helaas ook. Je moet niet alles geloven ver wat je leest over de JSF, dat is nu net wat de Nederlandse staat ons probeert wijs te maken. Er zijn wel degelijk alternatieven, zoals de Fransen je vast wel kunnen vertellen. Maar ja, er is nu eenmaal jaren geleden wat belooft, he.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

De Floriade, de kneuzen directeuren en directies bij veel banken, achterlijke hoge piefen in zorginstellingen etc etc. zouden wat mij betreft ook veroordeeld moeten worden tot terugbetaling van al hun verdiende gelden bij dat ene bedrijf vanaf dag 1 werkzaam, daarbovenop een boete omdat ze mensen benadeeld hebben, daarbovenop uitsluiting om ooit in dezlfde cq vergelijkbare functie te mogen werken, uitsluitsel om ooit gebruik te maken van overheidsgelden in de zin van WW/wachtgeld, uitkeringen of subsidies, gedwongen verkoop van alle bezittingen aangekocht dmv inkomsten uit werk van de door hun benadeelde organisatie. Maarja, zal er wel niet gebeuren.

Enne, de JSF is nog niet eens officieel aangeschaft he. Totale kosten zullen iets van 8,5 miljard zijn, maar verspreid over 10 jaar. Daarnaast is er al jaren geleden geld ervoor gereserveerd. Het geld gaat helemaal nergens over, maar linkse partijen maken er graag misbruik van.

Welke alternatieven hebben de Fransen dan? De prijs van de Rafale ligt beduidend hoger dan de JSF en is echt niet beter. Dus leg je alternatief even uit aub. :mrgreen:
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door patrickh »

8,5 Miljard gaat bij mij wel ergens over, of het nu al gereserveerd is of niet, en de kosten zullen naar alle waarschijnlijkhied alleen nog maar oplopen...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

Jij roept dat je een Frans alternatief wil, dus de Rafale. Deze zijn duurder dan de JSF. Ik snap je punt niet.

Persoonlijk mening is dat ik vind dat de prijs van een veilige samenleving, waarin extremisten en ander tuig geen kans krijgt, nooit te hoog kan zijn. Je kunt wel onderzoeken wat de beste prijs - kwaliteitsverhouding is, maar in NAVO en Nederlands verband hebben we de verplichting om veiligheid en vrede wereldwijd na te streven. In vorige posts hebben we het over verantwoordelijkheid gehad. Als Nederland ooit in een situatie komt waarin de veiligheid wordt aangetast en het blijkt dat we niet het goede materiaal hadden wegens afgedwongen bezuinigingen door politieke partijen en burgers, zijn zij toch verantwoordelijk? :mrgreen:
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door patrickh »

Ik roep nergens dat IK een Frans alternatief wil, ik zeg alleen, er is een alternatief, zoals de franse. Deze kwam overigens zeer goed uit de test als gevechtsvliegtuig. Bij de JSF is de prijs nog steeds niet bekend, dus je weet ook niet wat hij nu uiteindelijk zal gaan kosten, is nu al 45% duurder in ontwikkeling dan begroot. Nederland heeft wat dat betreft te zeer alle pijlen op de JSF gericht, en is nog steeds niet verlost van problemen bij de ontwikkeling. Ik zeg overigens ook nergens dat ze helemaal niets moeten kiezen.
Laatst gewijzigd door patrickh op 20 apr 2013, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

Kun je mij een aantal officiele onderzoeken tonen waaruit blijkt dat de Rafale een vergelijkbaar vliegtuig is als de JSF. Vind het moeilijk te geloven namelijk want hij is duurder, langzamer, niet onzichtbaar, minder draagkracht voor kg in bommen, en hoe zit het met vliegbereik?
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door patrickh »

De JSF is nog steeds in ontwikkeling, dus helaas kan nog niemand zeggen hoeveel die kan gaan kosten, zelfs jij niet. Wat vergelijken betreft, dat is altijd zeer moeilijk, en zal altijd discussie blijven. Vraag maar eens aan een gemiddelde piloot uit WOII wat hij het beste vliegtuig vond, en je zult al verschillende types als antwoord krijgen. Vaak lees ik in jouw reacties je afkeer van links, toch zijn het in het merendeel de "rechtsen" de grootste geldmaniaken,waarvan zelfs jij vindt dat ze graaiers zijn (die oa deels schuldig zijn aan de huidige bankcrisis).
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

Ik ben zelf voorstander van de middenpartijen. Links is naar mijn mening nergens een oplossing voor omdat zij zich richten op de lagere klasse. Rechts is ook niet de oplossing omdat zij zich richten op de bedrijven en rijken.

Enne, graaiers zijn niet alleen de schuldigen aan de crisis. Dat is gewoon de Nederlander zelf, die ik zoals ik al eerder zei, alles wil hebben maar simpelweg het geld niet voor verdient. Er is serieus iets met je mis als je geld moet lenen voor luxe artikelen als een auto of vakantie.
Gesloten