De Jan van Schaffelaarkazerne is gebouwd in 1938, bestemd voor een bataljon van 18 RI (II-18RI) Er bestaat veel informatie van in de brochure "Harderwijk en de vierde divisie" of zoiets, het is een brochure van de voormalige Sectie Militaire Krijgsgeschiedenis (nu het NIMH)Danielcollector schreef:Heeft er iemand toevallig wat info over de kazerne in ermelo en zijn verleden? Op Google kan ik namelijk niet héél veel vinden .
De benaming "Grenskazerne" klopt niet; het is "Grensbataljonkazerne". Daar waren de bataljonskazernes voor bedoeld. Het NLD leger kwam eind jaren dertig langzaam maar eens paraat door van elk regiment het tweede bataljon onder de wapens te houden, zodat men bij conflicten direct over inzetbare infanterie-eenheden kon beschikken. Deze tweede bataljons werden al snel bestemd tot grensbataljon (GB), waarna het tweede infanteriebataljon opnieuw kon worden gevuld. De lage nummers beschikten dus naast een aantal infanteriebataljons ook over een gelijkgenummerd grensbataljon (dat dus opgekomen was als II bataljon)
De Boostkazernes waren niet gelijk, geen enkele Boostkazerne is gelijk aan de ander. Een voorwaarde namelijk voor het bouwen was, dat er gebouwd moest worden met bouwbedrijven uit dezelfde omgeving om zo de economie aan de gang te houden. Kleur en type baksteen, kleine vormveranderingen e.d. maakten elke Boostkazerne uniek. De bouw van een GB-kazerne kostte in die tijd rond de half miljoen gulden.
Het lijstje is niet compleet voor wat betreft bouwsels van kapitein Boost. Er zijn ook niet-complete kazernes gebouwd. De JWF in Assen heeft ook drie legeringsgebouwen van Boost staan, de Bernhard in Amersfoort heeft twee legeringsgebouwen van Boost staan. Daarnaast is de Willem III in Apeldoorn ook door Boost ontworpen en wel voor de wielrijders.
De kazerne op de foto heeft een markant monument. Zoiets als de Simon Stevin op Ede?