Welke sport of andere hobby beoefen je?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door SOLDIER Wessel »

Ik loop-hard met mijn vader.
Hij loopt halve marathons.
Ik loop 2x4 km per week, nog niet zo ver, maar ik vind het wel lekker.
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Comrade »

Het is trouwens niet eens verstandig om zo veel te gaan hardlopen, aangezien de mens niet gebouwd is om recht op te lopen, maar dit even ter zijde :P

Zelf doe ik trouwens sinds een maand re-enactment, uiteraard Duits :)
Ik vind het erg interessan en gezellig en zal hier hopelijk nog een tijd mee door gaan.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door SOLDIER Wessel »

Leuk, wat voor rang heb je?
Misschien een te persoonlijke vraag, maar wat vinden jouw familieleden ervan die de oorlog hebben meegemaakt?
Ik doe het nog niet omdat mijn oma en opa het heel erg hebben meegemaakt. :(
Misschien wil ik het later doen.
Laatst gewijzigd door SOLDIER Wessel op 01 mei 2013, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door sobel »

Ik kickboks, loop 2-3 maal per week hard (training voor halve marathon) en probeer 2 keer per week naar de sportschool te gaan :)

Harlopen en kickboksen is niet de meest ideale combinatie, maar een week voor een hardloopwedstrijd kickboks ik ook niet.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Bas ww2 »

Gaaf, doe je ook kickbox webstrijden?
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Comrade »

@Wessel
Ik ben Panzer-grenadier (gelijk aan Schütze), laagste rang dus, maar goed, ik ben 17(net begonnen), deze rang vind ik ook goed bij me passen. Anders krijgt je ook Band of Brothers tafarelen aan Duitse kant :lol: (zie verschillende topics in het Re-enactment gedeelte)
Ik vind mezelf ook incompetent om mensen te leiden en ik heb ook geen ervaring hierin, waardoor ik niet eens een hogere rang zou willen als het kon. Maar goed, iedereen denkt hier anders over.

Mijn beide oma's (enige levende, oude familieleden) waren allebei relatief jong(tussen de 5 en de 10) en woonden in rustige dorpjes in het noorden van het land. Ze hebben de oorlog niet echt bewust mee gemaakt en hebben dus ook geen negatieve ervaringen hierover. Mijn opa kreeg nog een hond cadeau van een Duitser die naar het Oostfront moest, toen hij 6/7 was, dus hij heeft de oorlog (of in ieder geval het begin) niet echt als negatief gezien :P .
''Drann, drauf, drüber!''
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door rajbrns »

Comrade schreef:@Wessel
Ik ben Panzer-grenadier (gelijk aan Schütze), laagste rang dus, maar goed, ik ben 17(net begonnen), deze rang vind ik ook goed bij me passen. Anders krijgt je ook Band of Brothers tafarelen aan Duitse kant :lol: (zie verschillende topics in het Re-enactment gedeelte)
Ik vind mezelf ook incompetent om mensen te leiden en ik heb ook geen ervaring hierin, waardoor ik niet eens een hogere rang zou willen als het kon. Maar goed, iedereen denkt hier anders over.

Mijn beide oma's (enige levende, oude familieleden) waren allebei relatief jong(tussen de 5 en de 10) en woonden in rustige dorpjes in het noorden van het land. Ze hebben de oorlog niet echt bewust mee gemaakt en hebben dus ook geen negatieve ervaringen hierover. Mijn opa kreeg nog een hond cadeau van een Duitser die naar het Oostfront moest, toen hij 6/7 was, dus hij heeft de oorlog (of in ieder geval het begin) niet echt als negatief gezien :P .
Bij welke groep zit je en heb je al meegedaan aan evenementen ? :)
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Bas ww2 »

re-enactment lijkt me ook gaaf maar dat word naast een studie en handboogschieten te veel misschien voor de toekomst. Maar wel gaaf om te doen.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Comrade »

Ik zit bij ''der Windhund'', en heb eigenlijk alleen nog meegedaan aan het evenement Fort IJmuiden(30-31 maart), maar morgen ga ik naar Nederweert, daar zal 4 & 5 mei ook een evenement plaatsvinden :) .

Mijn studie (nu nog school) staat ook duidelijk voorop bij mij, 14 & 15 april was er ook een evenement, maar ik had die week erna een toetsenweek en ja, die gaat voor :P
''Drann, drauf, drüber!''
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door rajbrns »

Comrade schreef:Ik zit bij ''der Windhund'', en heb eigenlijk alleen nog meegedaan aan het evenement Fort IJmuiden(30-31 maart), maar morgen ga ik naar Nederweert, daar zal 4 & 5 mei ook een evenement plaatsvinden :) .

Mijn studie (nu nog school) staat ook duidelijk voorop bij mij, 14 & 15 april was er ook een evenement, maar ik had die week erna een toetsenweek en ja, die gaat voor :P
Heb even de foto's bekeken van de groep en het ziet er goed uit :) .
Is er in Nederweert naast re-enactment ook een beurs misschien?
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Comrade »

Nee, geen beurs, alleen re-enactment, hier een link naar de site van het museum dat dit organiseerd: http://www.eynderhoof.nl/beleef/eveneme ... ijdingsdag

Bedankt voor het compliment, ik ben ook erg blij met deze groep!
''Drann, drauf, drüber!''
_Arthur

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door _Arthur »

Comrade schreef:maar morgen ga ik naar Nederweert, daar zal 4 & 5 mei ook een evenement plaatsvinden :) .
Nou, tot straks dan maar ;)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door sobel »

101airborne! schreef:Gaaf, doe je ook kickbox webstrijden?

Nope, voorlopig alleen trainingen, misschien als het niveau wat hoger word wedstrijden proberen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Bas ww2 »

Wel voorzichtig aan :D. Maar zeker gaaf.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door Erik »

Comrade schreef:Zelf doe ik trouwens sinds een maand re-enactment, uiteraard Duits :)
Waarom is dat "uiteraard"?
Ik doe uiteraard Nederlands, ik ben Nederlander.

Je hebt in ieder geval een goede groep gekozen, ik ken de jongens maar al te goed, ze zijn onze favoriete Feind! Een paar jongens van de Windhund dienen ook in de groep Nederland Paraat, Nederlandse infanterie 1939-1940!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie