Duitse helm

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Duitse helm

Bericht door CollectorWo2 »

Vind ik ook .
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Duitse helm

Bericht door rajbrns »

Ik vind €120,- ook behoorlijk veel voor een helm waarvan alleen de pot origineel is en vraag me af of je zelf wel €120,- zou neerleggen als je wist dat de helm overgeschilderd is en het binnenwerk een reproductie is.
Maar zolang jij jezelf er goed bij voelt is het prima :)
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Joep »

Hij is niet geheel Repro.
Maar ik zou ook liever hebben dat'ie er slechter uitziet, maar alles orgineel is i.p.v. repro crap erin stoppen.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Kugelblitz »

Joep schreef:Hij is niet geheel Repro.
Maar ik zou ook liever hebben dat'ie er slechter uitziet, maar alles orgineel is i.p.v. repro crap erin stoppen.
Als het op de details aankomt is hij inderdaad niet geheel repro, maar de originele pot is ook nog eens overgeverfd dus daar kun je weinig mee. €120 voor een overgeverfde originele pot is veel te veel. Helaas verkopen reproducties tegenwoordig ook voor veel geld, dus je hebt best kans dat je deze helm op Marktplaats nog kwijt kunt voor een aardige prijs, uiteraard onder vermelding van repro. Het is opzich geen lelijke kopie, maar origineel is hij niet.

Mocht je hem dus kwijt willen zou ik hem op MP zetten met mooie foto's en een goede beschrijving, grote kans dat je nog een aanzienlijk deel van die €120 terug krijgt.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: Duitse helm

Bericht door NickG. »

Ik heb hem inderdaad op Marktplaats gezet, uiteraard met de beschrijving dat alleen de pot origineel is.
Er is nu al 125 euro op geboden.
Dus misschien heb ik mazzel :)
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Erik »

NickG. schreef:Dus misschien heb ik mazzel :)
Denk het wel. Mensen in de living history dragen graag een originele helm, dat-ie overgeschilderd is doet dan niet zo ter zake, als het maar goed is gedaan en desnoods doen ze het zelf nog eens! En dan is een vraagprijs van 120 helemaal niet zo belachelijk! De vraagprijs voor een (kale) repro ligt rond de 90-110 EU. Een "refurbished" M40 zag ik laatst voor 165 dollar staan op een officiële verkoopsite.
Succes!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Joep »

Lucky Bastard :wink:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Plaats reactie