Originele helm?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Originele helm?

Bericht door Daan S. »

Is dit een originele helm? Hij is van de SS en de verkoper zegt van wel, maar de prijs lijkt mij veel te goedkoop! Hier de link;
SS helm
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Aan de hand van dat fototje te zien is de decal fake, alsook de helm. Kan je hem betere foto's vragen? Want van alleen dat fototje een mening geven over de gehele helm is het wat moeilijk.
Sorry,
Junior.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

ik denk dat de helm opnieuw geverft is.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ok ik zal mijn mening maar geven: complete bogus.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Onderbouw jullie meningen. En geef niet je mening als je er niets van af weet. Anders heeft niemand er iets aan.

Dit "bericht" is niet aan iemand speciaal gericht maar zou de gehele verzamelsectie ten goede komen!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Er staat dat er een origineel binnenwerk in zit en dat de kleuren origineel zijn. Dat kan dus ook betekenen dat er een goed repro binnenwerk in zit en dat hij opnieuw geverfd is in de correcte kleur. Ook staat er niet bij dat de decals origineel zijn, alleen dat ze voor 99% aanwezig zijn. Als dit alles echt origineel uit WO2 zou zijn zo de verkoper dat wel duidelijk in de advertentie zetten, en hem ook op een wereldwijde veilingsite zoals ebay zetten. Daarom denk ik dat de pot inderdaad Duits WO2 is, en misschien het binnenwerk ook. Verf en decals lijken me twijfelachtig. Er staat namelijk nergens dat deze ook inderdaad UIT WO2 stammen (verf kan gloednieuw zijn en toch de originele kleur hebben). Als je serieuze interesse hebt zal je dus een afspraak moeten maken om de helm persoonlijk te inspecteren. Wil de verkoper dat niet dan zegt dat in ieder geval al genoeg. :wink:

MVG

David
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

''Onderbouw jullie meningen. En geef niet je mening als je er niets van af weet. Anders heeft niemand er iets aan.

Dit "bericht" is niet aan iemand speciaal gericht maar zou de gehele verzamelsectie ten goede komen!''

HELEMAAL MEE EENS!!! :)

Dat weerhield mij al de tijd om lid te worden van dit forum, sorry dat ik het zeg, maar aan al1 maar suggereren heeft niemand wat, dat kan iedereen!

MVG Sbas :)
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Het is niet mijn bedoeling de helm te kopen, maar ik wilde gewoon jullie mening horen. Mijn mening is dat het geen Originele SS helm is, was dit wel het geval was deze minstens 1000 euro geweest. Of de pot en binnenwerk origineel is weet ik niet, zou wel zonden zijn als dit wel was en is verprutst met een neppe decal.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

ik heb er niet veel verstand van maar ik twijfel over die helm
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Fake, je ziet duidelijk dat de helm geverfd is en dat het fake decals zijn :(
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Bijzonder verdacht gekleurd en geschilderd, uitsluitend roest (en soldeersel?) aan één van de klinknagels, verdacht lage prijs, verdacht dat er voor zo'n aankoop slechts één foto wordt getoond, zonder de vermelding erbij 'meer foto's op aanvraag'.

Te verdacht voor mij :)
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Hallo

Deze helm is geheel na-oorlogs in elkaar gezet. Je hoeft alleen maar naar de prijs te kijken om dit te weten. Tegenwoordig weet iedereen wel dat je meer voor een SS helm kunt vragen en na een snelle zoekactie op het internet zie je snel dat een prijs rond de €2000 normaal is.

De verf is net als andere zeiden na-oorlogs. Er zijn geen gebruiks sporen op de helm aan te treffen. (na 60 jaar)

Zover ik kan zien is het SS decal ook nep. Uitgaand van deze 2 dingen zou ik er niet van uitgaan dat het binnenwerk goed is.

Dit is een zeer duidelijke nep-helm.. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal zoals deze :(

Gr.
Dennis
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Beste Stravers,

De kleur van deze helm is niet goed, en de decal ook niet.
Dit is nou typisch een voorbeeld van een helm waar enorm mee gerommeld/geknoeid is.
Misschien heb je de kans dat het binnenwerk en de kinriem origineel is, maar die twee dingen zijn wel goedkoper te vinden :P
Plaats reactie