Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Joep »

Oke, prima.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door D_Dutch »

'Burgemeester Aalderink ontkent Holocaust'

BRONCKHORST - Arthur Graaff, beheerder van de site Nieuws WO2, bereidt een aanklacht voor tegen Henk Aalderink. De burgemeester van Bronckhorst wordt beschuldigd van Holocaust-ontkenning. Daarmee krijgt de omstreden dodenherdenking in Vorden een opmerkelijk vervolg.

De actie krijgt steun van partijen die tegen de wandeling langs Duitse graven na afloop van de Vordense dodenherdenking zijn, waaronder de antifascistische AFVN-BvA.

Graaff: "Holocaust-ontkenning is een strafbaar feit. Daar zal de politie dus iets mee moeten doen. De burgemeester zegt onder meer dat het slechts Wehrmachtsoldaten waren. Hij vergoelijkt de zaak. Hij moet echt op het matje worden geroepen."

Ook komt er een petitie die wil dat de Duitsers worden overgebracht naar de begraafplaats voor Duitse militairen in Ysselsteyn. Aalderink vindt de aanklacht 'ongepast'. Arthur Graaff deed eerder aangifte bij de politie Gooi- en Eemstreek tegen wethouder Paul Seesing. De wethouder die aanvankelijk namens de gemeente langs de Duitsers zou lopen, beschuldigde hij van discriminatie.

©De Gelderlander, 10 mei 2013.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door rajbrns »

D_Dutch schreef:
'Burgemeester Aalderink ontkent Holocaust'

BRONCKHORST - Arthur Graaff, beheerder van de site Nieuws WO2, bereidt een aanklacht voor tegen Henk Aalderink. De burgemeester van Bronckhorst wordt beschuldigd van Holocaust-ontkenning. Daarmee krijgt de omstreden dodenherdenking in Vorden een opmerkelijk vervolg.

De actie krijgt steun van partijen die tegen de wandeling langs Duitse graven na afloop van de Vordense dodenherdenking zijn, waaronder de antifascistische AFVN-BvA.

Graaff: "Holocaust-ontkenning is een strafbaar feit. Daar zal de politie dus iets mee moeten doen. De burgemeester zegt onder meer dat het slechts Wehrmachtsoldaten waren. Hij vergoelijkt de zaak. Hij moet echt op het matje worden geroepen."

Ook komt er een petitie die wil dat de Duitsers worden overgebracht naar de begraafplaats voor Duitse militairen in Ysselsteyn. Aalderink vindt de aanklacht 'ongepast'. Arthur Graaff deed eerder aangifte bij de politie Gooi- en Eemstreek tegen wethouder Paul Seesing. De wethouder die aanvankelijk namens de gemeente langs de Duitsers zou lopen, beschuldigde hij van discriminatie.

©De Gelderlander, 10 mei 2013.
Op welke manier ontkent Aalderink de Holocaust? Omdat hij langs de graven wil lopen van Duitse soldaten?
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Joep »

Wat een getob.
überhaupt heb ik iets tegen mensen die de holocaust ontkennen.
Er zijn keiharde bewijzen voor.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Kugelblitz »

Die Graaff is een gevaar voor zichzelf en de traditie, die man trapt helemaal door. Dat er geen Duitsers 'herdacht' mogen worden op Dodenherdenking, ok, maar om mensen die daar wel bereid toe zijn als Holocaust-ontkenners af te schilderen is wel bizar.

Het wordt tijd dat de politie zulke lui eens de mond snoert inplaats van op zulke onzin serieus in te gaan. Er hangt echt een griezelige en enorm verkrampte sfeer rond die hele herdenking. Allemaal rare kleine organisaties en verenigingen proberen iedereen die maar een beetje anders denkt over Dodenherdenking achter slot en grendel te krijgen. Lijken me geen gezonde clubs die zo gefixeert zijn op dit soort dingen, ga lekker leven en kijk vooruit in plaats van de haat en het verschil te cultiveren.
Dat men Dodenherdenking uitsluitend een Nederlandse aangelegenheid wil hebben/houden kan ik begrijpen, maar snoer anderen niet de mond die deze mening niet delen, zeker niet met krankzinnige beschuldigingen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Jan Klaassen »

Dat zijn dan weer van die, nouja - laten we het eens "gelukzoekers" noemen. Proberen er een soort ideologisch slaatje uit te slaan. Wat een onnozel gezever: die gemeenteraadsleden en burgermeester(s) hebben niets fout gedaan.

Kost ons weer belastingcenten ook, zulke processen ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door D_Dutch »

rajbrns schreef:Op welke manier ontkent Aalderink de Holocaust? Omdat hij langs de graven wil lopen van Duitse soldaten?
Dat vraag ik me dus ook af. Mocht het lopen langs het Duitse graf de reden zijn dat hij nu als holocaust-ontkenner bestempeld wordt, vraag ik me af waarom juist hij wordt aangepakt daar de grote meerderheid van de 350 aanwezigen bij de herdenking in Vorden óók langs het Duitse graf liep (als niet onderdeel van het officiële programma zijnde).
ANP-23223568-568x289.jpg
Foto ANP (2013)
dodenherdenkingvorden-568x327.jpg
Foto NRC (2012)
Heavy Fuel

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Heavy Fuel »

D_Dutch schreef:
rajbrns schreef:Op welke manier ontkent Aalderink de Holocaust? Omdat hij langs de graven wil lopen van Duitse soldaten?
Dat vraag ik me dus ook af. Mocht het lopen langs het Duitse graf de reden zijn dat hij nu als holocaust-ontkenner bestempeld wordt, vraag ik me af waarom juist hij wordt aangepakt daar de grote meerderheid van de 350 aanwezigen bij de herdenking in Vorden óók langs het Duitse graf liep (als niet onderdeel van het officiële programma zijnde).
ANP-23223568-568x289.jpg
Foto ANP (2013)
dodenherdenkingvorden-568x327.jpg
Foto NRC (2012)
Blijkbaar hebben sommige oudjes,nog fijne herinneringen aan "damals "

MvG
Willem
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door rajbrns »

Heavy Fuel schreef:
D_Dutch schreef:
rajbrns schreef:Op welke manier ontkent Aalderink de Holocaust? Omdat hij langs de graven wil lopen van Duitse soldaten?
Dat vraag ik me dus ook af. Mocht het lopen langs het Duitse graf de reden zijn dat hij nu als holocaust-ontkenner bestempeld wordt, vraag ik me af waarom juist hij wordt aangepakt daar de grote meerderheid van de 350 aanwezigen bij de herdenking in Vorden óók langs het Duitse graf liep (als niet onderdeel van het officiële programma zijnde).
ANP-23223568-568x289.jpg
Foto ANP (2013)
dodenherdenkingvorden-568x327.jpg
Foto NRC (2012)
Blijkbaar hebben sommige oudjes,nog fijne herinneringen aan "damals "

MvG
Willem
Iets meer respect voor die "oudjes" zou wel mogen.
Diegene die oud genoeg zijn realiseren zich dat als ze in Duitsland waren geboren dat ze tegen wil en dank in dezelfde situatie gezeten zouden hebben als deze Duitse soldaten en zien het niet zo zwart-wit als enkele mensen hier.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Joep »

Fijne herinneringen :?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Heavy Fuel

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Heavy Fuel »

Iets meer respect voor die "oudjes" zou wel mogen.
Diegene die oud genoeg zijn realiseren zich dat als ze in Duitsland waren geboren dat ze tegen wil en dank in dezelfde situatie gezeten zouden hebben als deze Duitse soldaten en zien het niet zo zwart-wit als enkele mensen hier.[/quote]

Het is Nationale Gedenkdag,geen internationale.Respect? als je logisch nadenkt,zou het niet eens bij mij opkomen,om juist op die dag enig eer te bewijzen aan onderdrukkers,vrijwillig of niet dat doet niet terzake. En in Duitsland zijn ze niet geboren,dus ook niet echt relevant. Die mensen zijn gewoon van hun padje af incluis hun "fijne"burgervader. Doen we volgend jaar ook Hamas erbij? Mag Greta voorop :zapped:

MvG
Willem
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door D_Dutch »

Heavy Fuel schreef: Het is Nationale Gedenkdag,geen internationale.Respect? als je logisch nadenkt,zou het niet eens bij mij opkomen,om juist op die dag enig eer te bewijzen aan onderdrukkers,vrijwillig of niet dat doet niet terzake. En in Duitsland zijn ze niet geboren,dus ook niet echt relevant. Die mensen zijn gewoon van hun padje af incluis hun "fijne"burgervader. Doen we volgend jaar ook Hamas erbij? Mag Greta voorop :zapped:
Langs een graf lopen of op een andere manier Duitsers of wie dan ook herdenken hoeft niet meteen te betekenen dat je diegene ook eert. In Duitsland zijn ze inderdaad niet geboren, maar ze beseffen zich wel dat hun jeugd er héél anders uit had kunnen zien als dat wel zo was, daar gaat het om. Als onze voorouders in Duitsland waren geboren dan waren het misschien onze opa's die in dat graf lagen. Zouden wij dan hetzelfde zeggen? Zoals ik en anderen al eerder hebben aangekaart, Nederland heeft zelf ook een erg duister verleden als onderdrukker zijnde, bloedbaden aanrichtende. Als dan simpel gezegd iedere Duitser als onderdrukker zou worden bestempeld, wat is dan het verschil tussen hen en wij? Slechts een kleine, maximale afstand van ~180km waar onze voorouders zijn geboren. Een klein voorbeeld van hoe wij als Nederland in onze rol als onderdrukker tekeer gingen;

Het gezag van de Gouverneur-generaal van Nederlands-Indië strekte zich in het midden van de 19e eeuw buiten Java en het zuiden van Sumatra alleen uit over de Molukken en verspreide handelsposten. De vorsten van Atjeh op Sumatra en ook Bali en het onderhorige Lombok waren in feite onafhankelijke heersers. Na ettelijke conflicten werden de Balinese vorsten in 1906 door een leger onder het commando van Generaal-majoor Rost van Tonningen "gepacificeerd". De Balinese vorsten vertrouwden niet op vuurwapens maar op magie en lansen. Dat leidde tot een bloedbad.

De residentie van Raja I Dewa Agoeng Djambe, Vorst van Kloengkoeng in Den Pasar werd na dertig dagen bestormd. Toen de Nederlandse troepen het paleis, "Puri" genaamd, naderden stortten de in het wit geklede vrouwen van de vorst zich met krissen en lansen op de aanvallers. Velen droegen kinderen op de arm of zuigelingen op de rug. De Raja liet zich in witte crematiekleding op een draagstoel naar buiten brengen. Hij droeg schitterende sieraden en een kris. De stoet die hem begeleide bestond uit de hovelingen, de paleiswacht, de Hindoeïstische priesters, vrouwelijke familieleden, zijn kinderen en zijn gevolg, allen in het wit gekleed en met bloemen in het haar.

Op dertig meter van de Nederlandse troepen steeg de Raja uit zijn draagstoel. Op een teken van de vorst stootte een priester zijn kris in het hart van de vorst. Daarop volgden de vrouwen en hovelingen elkaar neer te steken. Sommigen wierpen zich in hun kris. De vorstelijke familie heeft de Nederlanders niet de eer gegund hen te doden. Een geweerschot deed nu ook de Nederlanders in actie komen, zij schoten met machinegeweren en kanonnen op de in het wit geklede menigte die uit de paleispoort stormde. Balinese vrouwen dreven de spot met hun aanvallers door goudstukken en sieraden in het gezicht van de Nederlanders te werpen en werden daarna point blanc neergeschoten. Er werden die dag meer dan 3500 Balinese doden geteld.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Jan Klaassen »

Waarom moet er nu weer kritiek komen op die mensen??? Die zijn toch helemaal vrij? Laat ze nu toch gewoon hun gang gaan!

En ik denk dat de "oudjes" veel beter dan de "jonkies" feit en fictie kunnen scheiden - dat die veel realistischer naar het geheel kijken. Het zijn vooral de na-oorlogse generaties die zich laten horen voor een strikt verbod op het lopen voorbij de Duitse graven op 4 mei. We zouden ook eens ECHT moeten luisteren naar de verhalen van de ouderen, en niet selectief alleen maar de anti-Duitse of minder positief-Duitse delen daar uit vissen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Heavy Fuel

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door Heavy Fuel »

Feit en fictie,je hebt gelijk. Rotterdam heeft opeens nieuwbouw gekregen en er was meer ruimte op de woningmarkt met het verhuizen van bepaalde bevolkingsgroepen.Putten had opeens een vrouwen overschot.En werkloze Nederlanders,hadden opeens weer werk in Duitsland(sommige vrijwillig)Enig nadeeltje was dat luxe artikelen en het eten wat krapper was en opeens lopend naar je werk is even wennen.Ik ben om,volgend jaar zal ook ik, de vertegenwoordigers van een misdadig regiem gedenken :r
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Geen Duitsers herdenken op 4 mei

Bericht door laurens jan »

Klein vraagje aan alle betrokkenen:
Is in de dood iedereen gelijk? ( niet vanuit een geloofs oogpunt gezien)
Plaats reactie