PayPal...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: PayPal...

Bericht door Jan Klaassen »

Heb dat volgens mij ook wel eens gehad - duurde een flinke tijd (tjah, het blijft PayPal he), maar 't geld kwam na uiteindelijk gewoon op de PP-rekening terug.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: PayPal...

Bericht door Joep »

Ik zelf gebruik geen PayPal, ik doe ook geen internationale zaken.
Zal ik wel is een keer moeten gaan doen, denk ik.
Maar ik twijfel nog, het is veiliger maar ik hoor aan de ene kant dat het een hoop getob is en aan de andere kant dat het juist prima werkt :/
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: PayPal...

Bericht door zjopske »

Paypal is ook niet mijn vriendje. Bij verkoop op ebay usa moet je tegenwoordig een maand op je geld wachten.

Ook eens mijn rekening geblokkeerd gehad omdat ik over de ontvangstlimiet heen zat, is daarna voorgoed geblokkeerd omdat ik bij het openen mijn geboortedatum verkeerd had getypt.... Direct maar een nieuwe rekening geopend.

Ook wel eens een Fransman gehad die zijn geld terugwilde omdat hij maar 2 van de 3 medailles had ontvangen die ik hem verkocht had, kon niet uitleggen welke hij wel had ontvangen. Dan krijg je dat paypal gezeik die dan het hele bedrag terugboeken.

Tegenwoordig alles wat met paypal betaald word gaat aangetekend de deur uit.

Om `t boekje maar open te laten, ik ben als verkoper ook wel klaar met ebay.com, naast die 10% over de verkoop rekenen ze ook 10% over de verzendkosten...
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: PayPal...

Bericht door wvd »

Nooit problemen gehad met paypal zover je kan ook je ontvangst limiet wijzigen ze;f haal ik het bedrag nooit. Verder idd als je betaald word met paypal waar de koper aankoopbescherming heeft altijd aangetekend versturen anders heb je geen poot om op te staan als verkoper.

Zelf vind ik paypal ideaal op buitenlandse fora en vind het veiliger dan overal me creditcard gegevens te moeten geven.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: PayPal...

Bericht door rajbrns »

Dan ga ik maar z.s.m. Paypal opbellen, vervelend voor zowel de verkoper als mij.

@ Jan Klaassen:
Heb je enig idee hoe lang dat ongeveer duurde?
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: PayPal...

Bericht door Jan Klaassen »

Pin me er niet op vast, maar ik geloof ergens rond 1.5 tot 2 weken...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: PayPal...

Bericht door michiel01 »

zjopske schreef: Tegenwoordig alles wat met paypal wordt betaald, gaat aangetekend de deur uit....
dat is het beste advies dat ik verkopers die paypal gebruiken, kan geven!
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: PayPal...

Bericht door panzer lehr »

Ik gebruik, geen paypal meer te veel miserie mee gehad :( ik gebruik Skrill nu zelfde systeem en beter. :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: PayPal...

Bericht door Erik »

zjopske schreef:Tegenwoordig alles wat met paypal betaald word gaat aangetekend de deur uit.
Dat lukt je niet als je goederen over de plas (U.S.A.) moet versturen. Er is geen enkel verzendbedrijf die dat risico aandurft.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
_Arthur

Re: PayPal...

Bericht door _Arthur »

Erik schreef:
zjopske schreef:Tegenwoordig alles wat met paypal betaald word gaat aangetekend de deur uit.
Dat lukt je niet als je goederen over de plas (U.S.A.) moet versturen. Er is geen enkel verzendbedrijf die dat risico aandurft.
DHL, UPS, of elk ander koeriersbedrijf, zolang je maar genoeg betaald.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: PayPal...

Bericht door Erik »

_Arthur schreef:DHL, UPS, of elk ander koeriersbedrijf, zolang je maar genoeg betaald.
Nee hoor.
"Aangetekend" betekent dat je je zending verzekerd hebt. Als de zending niet komt waar-ie moet zijn betaalt de transporteur. Probeer jij je handel maar eens adequaat te verzekeren bij DHL of UPS als jij goederen naar Amerika wilt verzenden. Als je bedoelt "zolang je maar genoeg betaald" als in "de premie is hoger dan de waarde van het verzekerde goed" heb je gelijk.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
_Arthur

Re: PayPal...

Bericht door _Arthur »

Erik schreef:
_Arthur schreef:DHL, UPS, of elk ander koeriersbedrijf, zolang je maar genoeg betaald.
Nee hoor.
"Aangetekend" betekent dat je je zending verzekerd hebt. Als de zending niet komt waar-ie moet zijn betaalt de transporteur. Probeer jij je handel maar eens adequaat te verzekeren bij DHL of UPS als jij goederen naar Amerika wilt verzenden. Als je bedoelt "zolang je maar genoeg betaald" als in "de premie is hoger dan de waarde van het verzekerde goed" heb je gelijk.
Als je iets van 10euro waarde aangetekend wilt versturen ben je inderdaad (veel) meer kwijt aan de verzendkosten.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: PayPal...

Bericht door wvd »

Nou laatst nog een aangetekende zending naar Canada gestuurd geen enkel probleem. Koper betaald €16 ervoor gister zelfde met een naar Amerika. Nergens problemen mee gehad
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: PayPal...

Bericht door Erik »

wvd schreef:Nou laatst nog een aangetekende zending naar Canada gestuurd geen enkel probleem. Koper betaald €16 ervoor gister zelfde met een naar Amerika. Nergens problemen mee gehad
Apart.
Ik (en nog een paar mensen uit mijn werkgroep) proberen al tijden originele uniformen en uniformstukken te zenden naar Amerika, verzekerd uiteraard. We vangen bij iedereen bot: DHL, UPS, name it. Of we kunnen het verzekeren tegen belachelijk hoge prijzen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: PayPal...

Bericht door wvd »

Wat is belachelijk hoog vaak geven we honderden euro's uit aan item's maar willen dan besparen op verzendkosten. Wat maakt een paar tientjes verzending uit op een paar honderd euro.Denk ook dat hoe hoger het verzekerde bedrag hoe duurder de kosten voor de zending.
Wat ik begrijp kan het dus wel maar is het duur en dat is een persoonlijke afweging. Mijn duits kruis heb ik verzekerd laten overkomen kost wat en je betaald nog eens invoerrechten erover maar ja voor zulke bedragen maken die paar tientjes ook niet meer uit denk ik dan.

Gewoon aangetekend via postnl is verzekerd tot €50 verzekerservice tot €5,500 kost €22 wereldwijd
Plaats reactie