Pedofilie en bestraffing

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Pedofilie en bestraffing

Bericht door okke »

Roel R. schreef:Vandaag is gebleken dat het huidige verlof beleid in de Nederlandse Tbs centra niet werkt.
Erg kort door de bocht deze opmerking. Dat het voor een aantal (of veel) daders niet werkt, betekent niet dat het helemaal niet werkt.

Bekeuringen werken ook niet in Nederland.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Re: Pedofilie en bestraffing

Bericht door Roel R. »

okke schreef:
Roel R. schreef:Vandaag is gebleken dat het huidige verlof beleid in de Nederlandse Tbs centra niet werkt.
Erg kort door de bocht deze opmerking. Dat het voor een aantal (of veel) daders niet werkt, betekent niet dat het helemaal niet werkt.
Naar mijn mening word er veel te vaak misbruik gemaakt van het verlof. Mensen die met verlof mogen, zijn volgens de artsen op weg naar vrijlating, ze zouden geschikt zijn voor de maatschappij en dus ook geen gevaar meer zijn voor diezelfde maatschappij.

Het cijfer tbs'ers met verlof dat niet terug keert is erg hoog, een x aantal daarvan pleegt tijdens zijn verlof misdaden zoals in dit geval.

Bij al die gevallen is de inschatting die de heren doktoren maakte dus fout geweest. Doordat een gros van de artsen dus niet in staat is om hun patienten goed te beoordelen lopen er dus mensen gevaar. Het is juist doel van het tbs beleid om dat te voorkomen.

Ik vind daarom dat de veiligheid van de maatschappij voorgaat op de rechten van de veroordeelden. Dat bij een strengere wetgeving enkele mensen die wel weer "gezond" zijn buiten de boot vallen zie ik als collateral damage
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Aha! Dat is een goede opmerking: verlofregelingen in Nederland werken vaak niet. Net zoals vervroegd ontslag bij detentie geen effect heeft, behalve het eerder vrijkomen van celruimte.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Robdutch
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2004, 09:47
Locatie: IJmuiden

Bericht door Robdutch »

Volgens mij zijn geestelijke ziektes zoals pedofilie met de huidige kennis niet te genezen. Dus dat soort mensen voor altijd weggestopt worden zonder kans op verlof.
Vriendelijke groet,
Rob
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Robdutch schreef:Volgens mij zijn geestelijke ziektes zoals pedofilie met de huidige kennis niet te genezen. Dus dat soort mensen voor altijd weggestopt worden zonder kans op verlof.
Pedofilie is geen ziekte.
Zo lang iemand wel gevoelens heeft naar minderjarigen, maar hier geen uiting aan geeft, kan hij of zij gewoon meedoen in deze maatschappij.
De enkelen met pedofiele gevoelens die daadwerkelijk de wet overtreden en ontucht plegen met minderjarigen, zijn op de daad van ontucht strafbaar, maar niet op het hebben van pedofiele gevoelens.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik ben van mening dat pedofilie wél een ziekte is. Alleen hebben mensen de 'kracht' nodig om zichzelf niet over te laten aan sexuele behoeften.

Je kan het geestelijk niet normaal noemen als iemand zich bevredigd bij het zien van het buurjongetje. (niet op straat natuurlijk)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Dodo schreef:Ik ben van mening dat pedofilie wél een ziekte is. Alleen hebben mensen de 'kracht' nodig om zichzelf niet over te laten aan sexuele behoeften.
Jouw mening dat pedofilie een ziekte is, wordt gedeeld door velen. Niet door mij. Hieronder enkele citaten uit een artikel van the Archives of Sexual Behavior van december 2002, waarin een discussie over pedofilie als ziekte staat. Onderaan het artikel worden voor- en tegenstanders aan het woord gelaten over de opvatting dat pedofilie een ziekte is.

Wilson & Cox concluderen dat:
"... het meest opvallende resultaat is dat blijkt hoe normaal pedofielen zijn [...].


Howitt concludeert dat:
"Onderzoek in klinieken heeft ruimschoots aangetoond dat het niet mogelijk is om een persoonlijkheidsprofiel aan te wijzen waarin pedofielen zouden verschillen van andere mannen. Simplistische ideeën als zou een gebrek aan sociale vaardigheden mensen aanzetten tot seks met kinderen gaan niet op; er werden sociaal hoogst bekwame pedofielen gevonden."


Richard Green schrijft:
"Een volgend argument dat aantoont hoe normaal pedofiele gevoelens zijn zijn de percentages 'normale mensen' die zich tot kinderen blijken te voelen aangetrokken (rond de 20 tot 25%) en het percentage van hen die met een erectie reageert op 'pedofiele' beelden (meer dan 25%). Men kan redelijkerwijs niet beweren dat een kwart van de bevolking psychisch ziek is."


bron: http://www.humanbeing.demon.nl/humanbei ... asb_nl.htm
Dodo schreef:Je kan het geestelijk niet normaal noemen als iemand zich bevredigd bij het zien van het buurjongetje. (niet op straat natuurlijk)
Dan is 25% van de 'normale' mensen geestelijk niet normaal dat zij seksuele opwinding ervaren bij het zien van 'pedofiele beelden' (zie laatste quote hierboven).
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

alle pedofielen naar irak!

Nee ik vind dat zulke mensen echt serieus behandeld moeten worden! Zieke mensen zijn dat! Wat is er nou zo leuk aan een iemand van 10 als je zelf 35 bent ofzo heb zelf een vriendin van 2 jaar jonger :D lekker boeie maar zulke mensen zijn sick

Het is niet die man die een trauma er aan overhoud maar dat kind en dat word meestal vergeten!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Brianlinden schreef:[...]Het is niet die man die een trauma er aan overhoud maar dat kind en dat word meestal vergeten!
Schmidt vermeldt dan de onderzoeken van Kinsey en beschrijft de eigentijdse discussie over 'trauma of geen trauma'. Dit is een discussie met twee tegenover elkaar staande kampen. Om een meer rationele en wetenschappelijke discussie te bereiken stelt hij voor om twee zaken scherp in de gedachten te houden:

(1) Seksuele contacten tussen volwassenen en kinderen dragen een risico in zich voor de kinderen, ook als deze contacten geen duidelijk element van geweld of dwang bevatten; het risico is vermoedelijk groter naarmate het kind jonger is en er een aantal andere factoren in het spel zijn [...].

(2) Er zijn veel gevallen van niet-gewenst seksueel contact tussen volwassenen en kinderen die niet traumatisch zijn voor het kind, ook al schenden die contacten het recht op zelfbeschikking. Ongewenste ervaringen zijn niet altijd traumatisch. Iets dat moreel onjuist is, is niet noodzakelijkerwijs ook schadelijk. [...]

bron: http://www.humanbeing.demon.nl/humanbei ... asb_nl.htm

Volgens mij haal jij 'het plegen van ontucht met minderjarigen' en 'het hebben van seksuele gevoelens naar minderjarigen' door elkaar.

Een pedofiel is iemand met seksuele gevoelens naar minderjarigen en is hier niet strafbaar voor of hoeft hier (mijn mening) niet voor behandeld te worden.
Een ontuchtpleger is iemand die een (of meer) seksuele handeling(en) pleegt met minderjarigen en is hier wel strafbaar voor en hoort hier (mijn mening) wel voor hehandeld te worden.


"Alle pedofielen naar Irak" vind ik een even schokkende opmerking als "alle Joden naar een concentratiekamp" of "alle assielzoekers het land uit".
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

okke schreef:
Volgens mij haal jij 'het plegen van ontucht met minderjarigen' en 'het hebben van seksuele gevoelens naar minderjarigen' door elkaar.

Een pedofiel is iemand met seksuele gevoelens naar minderjarigen en is hier niet strafbaar voor of hoeft hier (mijn mening) niet voor behandeld te worden.
Een ontuchtpleger is iemand die een (of meer) seksuele handeling(en) pleegt met minderjarigen en is hier wel strafbaar voor en hoort hier (mijn mening) wel voor hehandeld te worden.

"Alle pedofielen naar Irak" vind ik een even schokkende opmerking als "alle Joden naar een concentratiekamp" of "alle assielzoekers het land uit".
Mja kan ik vind toch dat iemand die gevoelens moet onderdrukken want nu heeft die persoon ze en dan heeft hij mischien de kans om wat te doen en dan zit je met die pineut. Waar zit hier de grens vraag ik dan blijft het bij denken of bij doen!"

(die uitspraak was een grapje)!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik ben niet zo echt op de hoogte van de Nederlandse politiek maar ik hoorde iemand iets zeggen over castreren, niet chemisch of de balletjes maar héél het klokkenspel. Ik ben van mening dat dit niet echt de oplossing is, als men deze dan terug vrijlaat zal deze uiteraard niemand meer kunnen verkrachten maar stel je eens voor wat er dan niet moet gebeuren als zijn lusten weer ontbranden voor kleine kindjes... Dan kan je hét ergste verwachten, en daar hoef ik geen tekeningetje bij te maken...
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Nu schiet er mij juist iets te binnen, iemand had in een thread een link gepost naar vereniging MARTIJN, [url]http://www.martijn.org
Die zijn ziek.
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik vraag mij af wat er precies bedoeld word met pedofiele beelden. Een bloot jongetje? Als het een 'sexueel toneel' toont, dan is het menselijk dat iemand daar opgewonden van word. Maar als het een (klein) jongetje is in zijn zwembroek, dan is een erotische reactie daarbij abnormaal. Pedofielen krijgen volgens mij daarbij een reactie. Net als een man een mooie vrouw in een bikini ziet lopen.

Tevens is de meerderheid het mee eens dat pedofilie een ziekte is, en wanneer dit opgemerkt word en hinderend is, dat het dan behandeld moet worden.
Niet dat dit een argument is waarbij gezegd word dat je je meteen moet aansluiten.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Re: Pedofilie en bestraffing

Bericht door ironmarc »

Roel R. schreef: Ik pleit voor het afschaffen van Tbs bij veroordeelde pedofielen en ik ben voor een levenslange gevangenis straf.

De veiligheid van kinderen gaat voor op de rechten van een veroordeelde pedofiel. We kunnen nieuwe pedofielen namelijk niet stoppen maar wel zorgen dat veroordeelde het zeker nooit meer doen!
Helemaal mee eens!!! Als ze die gasten pakken moeten ze die nooit meer los laten!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

jacob schreef: Sommigen zijn niet te genezen...die zijn ziek en blijven dat meestal.
Volgens mij ook, die gasten zijn niet te genezen! Het blijft een obsessie en ze blijven de zelfde gevoelens houden voor kinderen, dat krijg je er gewoon niet uit
Plaats reactie