adelaar met hakenkruis

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

Is dit iets en is het geld waard?
Bijlagen
Schiedam-20130508-00325.jpg
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Joep »

Is een Duitse luftwaffe adelaar.
Ik kan op de foto alleen niet goed inschatten hoe groot het voorwerp precies is.
Waarde en originaliteit moet je door experts laten beoordelen :mrgreen:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door rajbrns »

Ik weet niet of je dit item in je bezit hebt of wilt kopen, maar ik zou sowieso betere foto's maken/vragen.
Anders word het denk ik lastig te beoordelen op originaliteit.
Verzamel items van het Derde Rijk
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

Ik heb dit in bezit en wil het verkopen maar wat voor fotos dan?
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Jan Klaassen »

Bijvoorbeeld een scherpe detailfoto, recht van voren genomen. Een foto van de achterkant is ook altijd welkom - eventuele merkjes etc (nu weet ik niet of die daar op horen, dus pin me er niet op vast) zijn altijd belangrijk. Details van snavel en/of klauwen bijvoorbeeld, want nu lijkt het mij alsof deze vogel een soort kaketoe met bijzonder grote vleugels is...

In ieder geval model Luftwaffe (zoals Joep al noemde) maar, even een vraag in het algemeen: waren die normaal niet zilver (voor op de pet, t/m rang van Oberst)?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door JPH »

Jan Klaassen schreef: In ieder geval model Luftwaffe (zoals Joep al noemde) maar, even een vraag in het algemeen: waren die normaal niet zilver (voor op de pet, t/m rang van Oberst)?
Zilver idd normaal en een pin, dit lijkt een Generaals borstspeld. http://www.worldmilitarycollectables.co ... php?id=292

Maar iets betere foto's lijkt me wel makkelijk, het ziet er nml zo schuin gezien wat anders afgewerkt uit als die ik zo even kan vinden.
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

Hier was totos
Bijlagen
Schiedam-20130523-00353.jpg
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

De achterkant
Bijlagen
Schiedam-20130523-00354.jpg
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door JPH »

Ik ben geen expert hier in en er is weinig vergelijkingsmateriaal maar het lijkt of de afwerking wat minder is en ik zie geen markeringen? De swastika zit aan 2 poten vast aan de klauw ook en lijkt wat meer naar het einde van de staart te wijzen..
Zou erg jammer zijn als hij niet echt is. http://www.worldmilitarycollectables.co ... php?id=172 misschien eens het luftwaffe museum in Berlijn raadplegen? Mijn ervaring met de musea in Duitsland is erg goed, erg hulpvaardig.
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

Kan dat via de mail? Vind op google niks..
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door JPH »

kakashi schreef:Kan dat via de mail? Vind op google niks..
http://www.luftwaffenmuseum.com/
Onderdeel van http://www.mhmbw.de/ (Die in Dresden en Königstein zijn erg de moeite waard trouwens als je in de buurt komt)
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Kugelblitz »

Heb er geen goed gevoel bij, maar inderdaad iets wat je niet makkelijk kunt vergelijken.

Het 'doordrukken' van het soldeersel van de haak stoort me en ook hoe de swastika aan de klauw is bevestigd (2 plaatsen).
Hij is ook vrij vet en niet erg strak afgewerkt, zoals je mag verwachten van metalen exemplaren.
Ook het materiaal is me onduidelijk, is het messing, of zink met een gouden finish? Alhoewel 'gedragen' zijn er geen sporen van slijtage etc. De set up van de bevestigingspin doet me eerder aan naoorlogse productie denken, alhoewel er bij (Heer) generaals borstadelaars wel varianten bestaan. Ook staat de geribbelde afwerking van de achterkant me niet aan.

Navragen kan geen kwaad bij dit stuk.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

Ik snap dat allemala niet is ook duits, ik ben ook pas 14, ik heb dat ding gevonden en wil het gewoon verkopen
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Jan Klaassen »

Dat begrijpen we, maar om je te helpen met eventuele inschatting van waarde is het van ENORM belang om te weten of dit een originele speld voor de generaalsrangen is (waar ik ook op doelde: zilver is normaal, een gouden badge is per definitie meer waard en wordt daarom vast meer gefaked) - of een namaak.
Misschien zou je het op het Wehrmacht Awards Forum kunnen navragen? Dat is in het Engels, en daar zit enorme kennis!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Jan Klaassen »

Ik wil het ook wel voor je op dat forum zetten, als je daar oren naar hebt. Moet je er wel rekening mee houden dat ze óf direct een oordeel vellen (vaak dan "niet goed", als dat op basis van 2 foto's al kan) - óf nog meer foto's willen zien... Laat maar weten!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie