Slowchat topic - deel 22

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Mr Mojo Risin schreef:Even ter zijde, het is MaRoKKanen. :mrgreen:
Heb 't gelijk aangepast :)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Joep schreef:Ik roep niet alleen maar wat over de Islam.
Ik doel niet eens op dat hele geloof of criminaliteit.
Ik zeg alleen dat het te maken heeft met de cultuur waar ze vandaan komen, dat dat niet samengaat met de westerse cultuur,
zonder inburgering.

Ik kwam volgens mij wel met een nogal concreet voorbeeld van Marrokanen die meisjes uitmaken voor hoer.
Wil je d'r nog meer ?

Kijk maar eens naar alle linkse partijen, ontkennen dat er een probleem is en de mensen die het probleem willen aanpakken,
de discussie aangaan, zijn volgens die hen racistisch. :/ :/

Je hebt het toch over de moslims? Hoor je mij zeggen dat je het alleen maar over de Islam hebt? Ik noem toch Islam, criminaliteit en cultuur..
En de tekst die ik heb onderstreept; Goh, zou het? Geen enkele cultuur zal samengaan zonder inburgering, dat lijkt me het probleem niet. Wij hebben een inburgeringssysteem (in hoevere dat werkt ja of nee doet bij dit antwoord dan even niet terzake)

En dan je laatste alinea raakt kant noch wal.. Dat bedoel ik nu met concreet zijn.

- Werkelijk ALLE linkse partijen? Geloof er niks van
- Maken ALLE linkse partijen mensen die in debat willen met andere standpunten uit voor racist? Onzin
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Dit is figuurlijk gesproken uiteraard, het probleem zit 'm juist in de verschillende culturen.
Zonder de Nederlandse normen te kennen en in de praktijk uit te voeren ontstaan er problemen.
Zo ontstaan er probleemwijken, mensen gaan in groepen bij elkaar wonen, ik zal het nog maar net geen ghetto's noemen.

Het is een feit en algemeen bekend, onder de mensen die wel de discussie over dit soort problemen aangaan, ze vaak worden neergezet
als racist. Zoals ik al eerder zei, dat is niet racistisch, maar realistisch!

Ik heb het wel over moslims, jij legt gelijk de nadruk op de Islam, alsof ik religie ervan beschuldig.
Het begon allemaal over extremistische moslims, dat het niet samengaat in de westerse wereld, die mensen vormen problemen.
Met name in Nederland heb je talloze van dat soort mensen, die worden geïnspireerd door extremisten.
Die spreken zogenaamde Fatwa's uit, dat inspireert weer mensen om als martelaar voor het geloof op te komen.

Denk hierbij aan de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
Als dit soort mensen niet als racist worden neergezet, door o.a. de linkse partijen, waarom draagt Geert Wilders dan kogelvrije vesten en lopen er 24/7 bewakers om hem heen ?
Ik zie een Alexander Pechtold dat nog niet hebben.

Nogmaals het probleem zit 'm in de verschillende culturen, zonder goede inburgering, geen recht op verblijfsplaats.
Ik moet wel zeggen dat het Nederlands eigen schuld is dat er nu dit soort problemen zijn, we hebben zelf in de jaren 70 deze 'gastarbeiders' naar ons toe gehaald,
vervolgens laten ze hele families overvliegen, hier hadden ze rekening mee moeten houden.
Je kunt gaan lopen ontkennen dat er een probleem is, dat het nergens aan ligt, maar wees nou eens realistisch.

Als je me niet gelooft, kijk is een keertje een aflevering 'Opsporing Verzocht' 9 van de 10 keer gaat om een 'licht getinte man'.
Als jullie denken dat ik het wil oplossen door de grenzen dicht te gooien en iedereen terugsturen, wat wel racistisch zou zijn op basis hiervan,
dan heb je het ook helemaal mis. Niet alleen is dit vrijwel onmogelijk (althans, niks is onmogelijk), maar hardere straffen zouden een stuk helpen.
De meeste van die Marokkaanse jongens denken dat de politie ze toch niks kan doen, of dat ze toch weer worden vrijgelaten.
Dit helpt allemaal niks!
Kijk maar naar die cijfers die iemand hier eerder had gestuurd in dit topic, de cijfers liegen niet.

Om dan nog een concreet voorbeeld te geven, wat dagelijks in Nederland gebeurt.
Mijn leraar levensbeschouwing vertelde ooit, dat zijn zoon, een keer ergens in een stad was en..
zijn fietsband was lek.
Ondertussen probeerde hij z'n band te plakken en ineens stond er een jongen achter hem (toevallig een Marokkaan) die hem opzij duwde.
Er was geen conflict van tevoren o.i.d. de zoon van mijn LBS docent keek hem ook niet eens aan, want hij was zijn band aan het plakken.
Vervolgens stond hij even op en hij krijgt ineens een klap in zijn gezicht, gevolg; Hersenschudding + Hechting aan het hoofd.

Dit soort dingen gebeuren dagelijks in NL, typisch zinloos geweld.
Maar het blijft niet bij zinloos geweld, het gaat over tot winkeldiefstallen en overvallen et cetera.

En dan nog even over het inburgeringssysteem, ja dat werkt heel goed zelfs, het punt is vaak dat de mensen het zelf niet willen.

En dan heb ik hier nog een voorbeeld van zo'n probleemwijk, in Overvecht.
Als je nog meer voorbeelden wilt, er zijn er zat te vinden op youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=GJ7IovmBVWI
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

Joep schreef: Ik heb het wel over moslims, jij legt gelijk de nadruk op de Islam, alsof ik religie ervan beschuldig.
Even hoor; wat is een moslim anders dan een aanhanger van de islam?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Dit is figuurlijk gesproken uiteraard, het probleem zit 'm juist in de verschillende culturen.
Zonder de Nederlandse normen te kennen en in de praktijk uit te voeren ontstaan er problemen.
Zo ontstaan er probleemwijken, mensen gaan in groepen bij elkaar wonen, ik zal het nog maar net geen ghetto's noemen.
Je wijkt al af van de oorspronkelijke discussie, je praat over problemen met verschillende culturen, terwijl het probleem hem toch zat in de marokkaanse - nederlandse cultuur? Je lichte verwijzing naar ghetto's vind ik overdreven.
Het is een feit en algemeen bekend, onder de mensen die wel de discussie over dit soort problemen aangaan, ze vaak worden neergezet
als racist. Zoals ik al eerder zei, dat is niet racistisch, maar realistisch!
Nonsens, waar bazeer je deze feiten dan op? Er zijn genoeg partijen/personen die op een normale manier hun mening kunnen uiten en hier op een normale manier over in debat kunnen gaan. Wat jij zegt zijn misschien incidenten.
Ik heb het wel over moslims, jij legt gelijk de nadruk op de Islam, alsof ik religie ervan beschuldig.
Het begon allemaal over extremistische moslims, dat het niet samengaat in de westerse wereld, die mensen vormen problemen.
Met name in Nederland heb je talloze van dat soort mensen, die worden geïnspireerd door extremisten.
Die spreken zogenaamde Fatwa's uit, dat inspireert weer mensen om als martelaar voor het geloof op te komen.
Op je eerste zin ga ik niet teveel zeggen, dat heeft Jan Klaassen al voor mij gedaan. Het begon niet over extremistische moslims, jij begon over hun cultuur en criminaliteit, ik citeer letterlijk: ''Dat heeft inderdaad niks te maken met het geloof, maar met de cultuur waar ze vandaan komen.
Je zou wel kunnen zeggen, dat die cultuur te maken heeft met het geloof.
Om even een voorbeeld te geven;''

Denk hierbij aan de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
Als dit soort mensen niet als racist worden neergezet, door o.a. de linkse partijen, waarom draagt Geert Wilders dan kogelvrije vesten en lopen er 24/7 bewakers om hem heen ?
Ik zie een Alexander Pechtold dat nog niet hebben.
Dat eerste is een trieste zaak, de rest appels met peren vergelijken.. Dat het nodig is dat Geert Wilders beveiliging nodig heeft is niet goed te praten, echter je vergelijk slaat natuurlijk nergens op. Dan moet je je misschien wat gaan verdiepen in politiek.
Nogmaals het probleem zit 'm in de verschillende culturen, zonder goede inburgering, geen recht op verblijfsplaats.
Ik moet wel zeggen dat het Nederlands eigen schuld is dat er nu dit soort problemen zijn, we hebben zelf in de jaren 70 deze 'gastarbeiders' naar ons toe gehaald,
vervolgens laten ze hele families overvliegen, hier hadden ze rekening mee moeten houden.
Je kunt gaan lopen ontkennen dat er een probleem is, dat het nergens aan ligt, maar wees nou eens realistisch.
Geen recht op verblijfplaats? Zijn asielzoekers opeens het probleem? Ik dacht dat het ging over marokkanen die in Nederland wonen..
En ontken ik dat er een probleem is? Zie je mij dat ergens zeggen in dit topic? Er zijn vast problemen alleen jij suggereert dat het een Marokkanen probleem is.

Als je me niet gelooft, kijk is een keertje een aflevering 'Opsporing Verzocht' 9 van de 10 keer gaat om een 'licht getinte man'.
Als jullie denken dat ik het wil oplossen door de grenzen dicht te gooien en iedereen terugsturen, wat wel racistisch zou zijn op basis hiervan,
dan heb je het ook helemaal mis. Niet alleen is dit vrijwel onmogelijk (althans, niks is onmogelijk), maar hardere straffen zouden een stuk helpen.
De meeste van die Marokkaanse jongens denken dat de politie ze toch niks kan doen, of dat ze toch weer worden vrijgelaten.
Dit helpt allemaal niks!
Kijk maar naar die cijfers die iemand hier eerder had gestuurd in dit topic, de cijfers liegen niet.
Je lijkt je nogal aangevallen te voelen, ''als jullie denken dat..'' tjonge. En licht getinte man is dus direct Marrokaans? Volgens mij zijn bijna alle landen iets boven de evenaar licht getint..
Om dan nog een concreet voorbeeld te geven, wat dagelijks in Nederland gebeurt.
Mijn leraar levensbeschouwing vertelde ooit, dat zijn zoon, een keer ergens in een stad was en..
zijn fietsband was lek.
Ondertussen probeerde hij z'n band te plakken en ineens stond er een jongen achter hem (toevallig een Marokkaan) die hem opzij duwde.
Er was geen conflict van tevoren o.i.d. de zoon van mijn LBS docent keek hem ook niet eens aan, want hij was zijn band aan het plakken.
Vervolgens stond hij even op en hij krijgt ineens een klap in zijn gezicht, gevolg; Hersenschudding + Hechting aan het hoofd.
Is vervelend, was er niet bij dus geloof je op je woord. Maar waaruit maak je op dat dit niet incidentieel kan zijn?
Dit soort dingen gebeuren dagelijks in NL, typisch zinloos geweld.
Maar het blijft niet bij zinloos geweld, het gaat over tot winkeldiefstallen en overvallen et cetera.
Allemaal door Marokkanen, komop wees een concreet! Je hoeft mij niet te zeggen dat er dagelijks zinloos geweld is, dat er dagelijks winkeldiefstallen zijnof overvallen.. maar dat is de discussie helemaal niet.
En dan nog even over het inburgeringssysteem, ja dat werkt heel goed zelfs, het punt is vaak dat de mensen het zelf niet willen.
Bronnen? Is misschien juist dat systeem niet zo goed waardoor mensen niet willen?

En dan heb ik hier nog een voorbeeld van zo'n probleemwijk, in Overvecht.
Als je nog meer voorbeelden wilt, er zijn er zat te vinden op youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=GJ7IovmBVWI
Heb de moeite genomen het filmpje te bekijken, zonde want dit gaat helemaal niet over het Marokkanen probleem. Het zijn inderdaad (vermoedelijk) Marrokaanse jongeren maar dat is niet zo gek in een buurt waar ook een groot gedeelte van die afkomst is. Bij ons in de polder hebben wij net zo goed last van hangjeugd (en dan ook echt last), dat zijn gewone hollandse jongeren maar dat is ook niet zo gek omdat in mijn dorp voornamlijk autochtonen wonen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Een hoop citaten zo te zien :lol:
Ik zal ze proberen allemaal te beantwoorden.

Om te beginnen bij Jan Klaassen;
Ik heb het over Marokkanen, dat zijn moslims, maar de nadruk wordt ineens gelegd op het geloof.
Ik probeer dat er niet bij te betrekken, want daar ligt de oorzaak (naar mijn mening) niet.
Je wijkt al af van de oorspronkelijke discussie, je praat over problemen met verschillende culturen, terwijl het probleem hem toch zat in de marokkaanse - nederlandse cultuur? Je lichte verwijzing naar ghetto's vind ik overdreven.
Ik bedoel met verschillende culturen de Westerse en de Marokkaanse cultuur.
Dat zijn twee verschillende culturen.
Leg nou ook niet de nadruk op ghetto's ik zeg duidelijk, dat er probleemwijken ontstaan door segregatie en dat ik die wijken nog net geen ghetto's zal noemen.
In bijvoorbeeld Amerika is het nog twintig keer zo erg (ghetto's/probleemwijken), maar dat terzijde we hebben het over Nederland.
Nonsens, waar bazeer je deze feiten dan op? Er zijn genoeg partijen/personen die op een normale manier hun mening kunnen uiten en hier op een normale manier over in debat kunnen gaan. Wat jij zegt zijn misschien incidenten.
'T is maar wat je nonsens kunt noemen, er zijn inderdaad genoeg personen die op een normale manier de discussie aangaan.
Gelukkig is die andere groep die de discussie niet willen aangaan, een stuk kleiner. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je al gauw een racist ben als je het woord 'Marokkanenprobleem' gebruikt.
Dat eerste is een trieste zaak, de rest appels met peren vergelijken.. Dat het nodig is dat Geert Wilders beveiliging nodig heeft is niet goed te praten, echter je vergelijk slaat natuurlijk nergens op. Dan moet je je misschien wat gaan verdiepen in politiek.
Dat eerste is inderdaad een trieste zaak, wat daarna volgt ook!
Hoezo kan ik dit niet met elkaar vergelijken ? Ik vond dit namelijk wel een perfect voorbeeld.
Leg mij dan a.u.b. uit waarom mijn vergelijking nergens op slaat.

Als Geert Wilders geen beveiliging zou hebben (zoals Pim Fortuyn) had de kans ook groot geweest dat er een aanslag op hem gepleegd zou worden.
Dat heeft hij zelf gezegd. Ik kijk regelmatig naar de politiek (wat meer mensen van mijn leeftijd zouden moeten doen) en zodra er kritiek op het 'Marokkanenprobleem' wordt gegeven, zul je gelijk zien dat er minstens vijf mensen dat proberen te weerleggen op basis van niks.

Geen recht op verblijfplaats? Zijn asielzoekers opeens het probleem? Ik dacht dat het ging over marokkanen die in Nederland wonen..
En ontken ik dat er een probleem is? Zie je mij dat ergens zeggen in dit topic? Er zijn vast problemen alleen jij suggereert dat het een Marokkanen probleem is.
Lees nog eens een keer mijn post door, ik had het namelijk over de gastarbeiders in de jaren 70.
Er zijn zat mensen die 'illegaal' in NL zijn en die problemen veroorzaken. Maar dat roep ik maar niet te hard, we hebben het over het Marokkanenprobleem, dus besteed hier ook gerust niet teveel aandacht haan.

En dan nog even over dat ik suggereer dat er een 'Marokkanenprobleem' is;
Tjaa.. Er zijn zat problemen in NL :wink: Arbeidsmarkt, Woningmarkt en Economie et cetera.
We hebben het nu toch over een sociaal probleem in NL, in theorie ontken je nu weer het 'Marokkanenprobleem'.
Ik zeg ook niet dat het 'Marokkanenprobleem' HET probleem is in Nederland.
Je lijkt je nogal aangevallen te voelen, ''als jullie denken dat..'' tjonge. En licht getinte man is dus direct Marrokaans? Volgens mij zijn bijna alle landen iets boven de evenaar licht getint..
'T is een discussie toch, ik probeer mijn mening te publiceren en weerleg alleen wat je zelf hebt gepost.
Zie je mij dan ook ergens zeggen dat een licht getinte man automatisch Marokkaans is :?
Allemaal door Marokkanen, komop wees een concreet! Je hoeft mij niet te zeggen dat er dagelijks zinloos geweld is, dat er dagelijks winkeldiefstallen zijnof overvallen.. maar dat is de discussie helemaal niet.
Dat zie je mij niet zeggen, ik zeg dat het niet alleen blijft bij zinloos geweld :wink:
Dit was in princiepe sowieso de discussie helemaal niet, het ging over extremisten in de westerse wereld.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Om te beginnen bij Jan Klaassen;
Ik heb het over Marokkanen, dat zijn moslims, maar de nadruk wordt ineens gelegd op het geloof.
Ik probeer dat er niet bij te betrekken, want daar ligt de oorzaak (naar mijn mening) niet.
Maak je nu een grapje? Het is niet Marokkanen = moslims.. maar Moslims = Islam.

Je wijkt al af van de oorspronkelijke discussie, je praat over problemen met verschillende culturen, terwijl het probleem hem toch zat in de marokkaanse - nederlandse cultuur? Je lichte verwijzing naar ghetto's vind ik overdreven.
Ik bedoel met verschillende culturen de Westerse en de Marokkaanse cultuur.
Dat zijn twee verschillende culturen.
Leg nou ook niet de nadruk op ghetto's ik zeg duidelijk, dat er probleemwijken ontstaan door segregatie en dat ik die wijken nog net geen ghetto's zal noemen.
In bijvoorbeeld Amerika is het nog twintig keer zo erg (ghetto's/probleemwijken), maar dat terzijde we hebben het over Nederland.
Jij begint met de lichte verwijzing naar Ghetto's, ik haak daar op in, dan moet je het maar niet aankaarten.
Waarom ga je er nu een voorbeeld bij halen dat - wat je zelf ook zegt - totaal niet relevant is? We doen hier net alsof het probleem ligt bij de betreffende cultuur, in mijn optiek ligt het probleem hem juist in de integratie van de cultuur en de maatschappelijke acceptatie van verschillende culturen. In de 'grote stad' naast het dorp waar ik woon is er ook amper een 'Marokkanen probleem' waarom? Omdat de mensen met een andere afkomst gewoon tussen de autochtone gezinnen geplaatst worden en bij de zelfde voetbalclubs kunnen zitten als de autochtone Nederlander. Marokkane jongeren die onvoldoende begeleiding krijgen van buitenaf voeden elkaar op op de straat. Dat gaat een keer fout, en de bangmakerij waarmee Geert Wilders het volk bestookt helpt daar helemaal niet aan mee. Doordat de jongens die je op straat ziet veelal worden gezien als de 'kutmarokkanen' hebben ze het idee dat ze alleen maar erkening krijgen binnen hun eigen groep. Praktijk heeft al genoeg uitgewezen dat begeleiders binnen de cultuur er voor kan zorgen dat deze jongeren veel beter passen binnen de westerse samenleving. Maar het in een hoekje duwen van de personen helpt daar natuurlijk niet mee.
Nonsens, waar bazeer je deze feiten dan op? Er zijn genoeg partijen/personen die op een normale manier hun mening kunnen uiten en hier op een normale manier over in debat kunnen gaan. Wat jij zegt zijn misschien incidenten.
'T is maar wat je nonsens kunt noemen, er zijn inderdaad genoeg personen die op een normale manier de discussie aangaan.
Gelukkig is die andere groep die de discussie niet willen aangaan, een stuk kleiner. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je al gauw een racist ben als je het woord 'Marokkanenprobleem' gebruikt.
Wederom verzak je je argument af, je begon met Het is een feit en algemeen bekend, onder de mensen die wel de discussie over dit soort problemen aangaan, ze vaak worden neergezet
als racist. Zoals ik al eerder zei, dat is niet racistisch, maar realistisch!'' nu is die groep opeens een stuk kleiner? Dat probeer je misschien nu duidelijk te maken, daar ging je qoute anders niet over. Die ging over de disscussie over botsingen binnen de culturen, niet over het gebruik van het woord 'Marokkanenprobleem'.

Dat eerste is een trieste zaak, de rest appels met peren vergelijken.. Dat het nodig is dat Geert Wilders beveiliging nodig heeft is niet goed te praten, echter je vergelijk slaat natuurlijk nergens op. Dan moet je je misschien wat gaan verdiepen in politiek.
Dat eerste is inderdaad een trieste zaak, wat daarna volgt ook!
Hoezo kan ik dit niet met elkaar vergelijken ? Ik vond dit namelijk wel een perfect voorbeeld.
Leg mij dan a.u.b. uit waarom mijn vergelijking nergens op slaat.

Als Geert Wilders geen beveiliging zou hebben (zoals Pim Fortuyn) had de kans ook groot geweest dat er een aanslag op hem gepleegd zou worden.
Dat heeft hij zelf gezegd. Ik kijk regelmatig naar de politiek (wat meer mensen van mijn leeftijd zouden moeten doen) en zodra er kritiek op het 'Marokkanenprobleem' wordt gegeven, zul je gelijk zien dat er minstens vijf mensen dat proberen te weerleggen op basis van niks.
Ik leg het je graag uit, voordat ik dat doe wil ik wel duidelijk maken (zoals eerder ook aangegeven) dat het natuurlijk ongehoord is dat mensen persoonsbeveiliging nodig hebben.
Het 'probleem' bij Wilders is momenteel dat altijd extreem in de aanval schiet richting de Islam en in het bijzonder het 'marokkanenprobleem'. Komen er concrete oplossingen? Nee, het blijft bij veel blazen met termen waar zijn achterban van smult (kopvoddentax, polenmeldpunt ect.) dat is wat het publiek wil horen, iemand die lekker fel is en zegt wat anderen vaak stiekem denken. Alleen door zo hard te blazen pak je het probleem niet bij de wortel! Iedereen kan aankaarten wat het probleem is en doe daar flink wat scheppen bovenop en je hebt de PVV. Maar daar los je niets mee op, het werkt zelfs averechts! Maatschappelijke acceptatie van Allochtone Nederlanders word niet bevordert op deze manier en dan krijg je automatsich een kliekvorming.
Geen recht op verblijfplaats? Zijn asielzoekers opeens het probleem? Ik dacht dat het ging over marokkanen die in Nederland wonen..
En ontken ik dat er een probleem is? Zie je mij dat ergens zeggen in dit topic? Er zijn vast problemen alleen jij suggereert dat het een Marokkanen probleem is.
Lees nog eens een keer mijn post door, ik had het namelijk over de gastarbeiders in de jaren 70.
Er zijn zat mensen die 'illegaal' in NL zijn en die problemen veroorzaken. Maar dat roep ik maar niet te hard, we hebben het over het Marokkanenprobleem, dus besteed hier ook gerust niet teveel aandacht haan.
Daar had je het daarna over inderdaad, ik citeer weer letterlijk: ''Nogmaals het probleem zit 'm in de verschillende culturen, zonder goede inburgering, geen recht op verblijfsplaats.'' Daarna begon je over het probleem met de gastarbeiders.
En dan nog even over dat ik suggereer dat er een 'Marokkanenprobleem' is;
Tjaa.. Er zijn zat problemen in NL :wink: Arbeidsmarkt, Woningmarkt en Economie et cetera.
We hebben het nu toch over een sociaal probleem in NL, in theorie ontken je nu weer het 'Marokkanenprobleem'.
Ik zeg ook niet dat het 'Marokkanenprobleem' HET probleem is in Nederland.
Ik ontken/erken helemaal niks, vind dat ook niet zo belangrijk.
Je lijkt je nogal aangevallen te voelen, ''als jullie denken dat..'' tjonge. En licht getinte man is dus direct Marrokaans? Volgens mij zijn bijna alle landen iets boven de evenaar licht getint..
'T is een discussie toch, ik probeer mijn mening te publiceren en weerleg alleen wat je zelf hebt gepost.
Zie je mij dan ook ergens zeggen dat een licht getinte man automatisch Marokkaans is :?
Met termen als ''Als je me niet gelooft'' en ''Als jullie denken '' heb ik het idee dat je je aangevallen voelt, maargoed kan het ook mis hebben.
En de gehele discussie gaat grotendeels over Marokkanen.. dus is dat wel wat je suggereert...
Allemaal door Marokkanen, komop wees een concreet! Je hoeft mij niet te zeggen dat er dagelijks zinloos geweld is, dat er dagelijks winkeldiefstallen zijnof overvallen.. maar dat is de discussie helemaal niet.
Dat zie je mij niet zeggen, ik zeg dat het niet alleen blijft bij zinloos geweld :wink:
Dit was in princiepe sowieso de discussie helemaal niet, het ging over extremisten in de westerse wereld.
Dan klopt het nog niet, wat hebben extremisten nu weer temaken met die winkeldiefstallen ect? Of ik moet het niet begrijpen..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door CollectorWo2 »

winkeldierstallen
:? :wink:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

thunderbird schreef:
winkeldierstallen
:? :wink:

Je zou haast denken dat de F en de R dicht bij elkaar op het toetsenbord zitten ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door CollectorWo2 »

Weet ik,kon het niet laten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Ik denk dat ik deze discussie hier maar bij moet laten.
Ik heb gezegd wat ik te zeggen heb, je stelt overigens wel scherpe vragen :P
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Prima, kreeg al eeltvorming op mijn vingertoppen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Comrade »

Even iets gezelliger, ik ga mogelijk naar Imagine Dragons, 2 november in Amsterdam :mrgreen:
''Drann, drauf, drüber!''
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door rajbrns »

Comrade schreef:Even iets gezelliger, ik ga mogelijk naar Imagine Dragons, 2 november in Amsterdam :mrgreen:
Is erg dat ik deze groep niet kende? :lol:
Heb even wat nummers van ze geluisterd, maar het klinkt goed :) .
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Momenteel zijn ze bekend met hun nummer radioactive, lekker nummer!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten