Twente/veluwe

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
jjk101
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mei 2013, 08:43

Re: Twente/veluwe

Bericht door jjk101 »

Hebben die kinderen geluk, weet je wel niet hoeveel je voor zo'n 2 cm huls kunt krijgen op marktplaats!?!
een euro of 5 per stuk.
(ik verzamel verschillende kalibers hulzen, dus vandaar).
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Twente/veluwe

Bericht door Erik »

jjk101 schreef:Hebben die kinderen geluk, weet je wel niet hoeveel je voor zo'n 2 cm huls kunt krijgen op marktplaats!?!
een euro of 5 per stuk.
(ik verzamel verschillende kalibers hulzen, dus vandaar).
Ik heb ze als kind ook veel gevonden langs de spoorbaan Amersfoort-Zwolle, ik heb ze nooit verkocht. Dan is de aardigheid eraf. Ook eens een heel nest met 9 mM parabellum hulzen uit de oorlog, veel mauser geweerhulzen ook trouwens. Ook de 2 cM granaatjes ben ik vaak tegengekomen, vroeger als kind en veel later toen ik als amateur-archeoloog opgravingen deed in Putten en Ermelo.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
jjk101
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mei 2013, 08:43

Re: Twente/veluwe

Bericht door jjk101 »

ik vind een eigen verzameling ook mooi, maar als je al ik zeg maar wat 20 88 mm granaten hebt, hou je geen ruimte over ;)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Twente/veluwe

Bericht door Erik »

jjk101 schreef:ik vind een eigen verzameling ook mooi, maar als je al ik zeg maar wat 20 88 mm granaten hebt, hou je geen ruimte over ;)
Nee, dat klopt, maar dan ben je ook niet aan het verzamelen, dan is het 'vergaren' geworden ofwel: hoe krui ik mijn hut vol met meuk. Tenzij je natuurlijk alle verschillende opschriften op de hulsbodems van 88MM-hulzen wilt verzamelen, maar dan weet je van te voren ook waar je aan begonnen bent!
Ik verzamel geen munitie, deze 20 mM hulzen zijn een leuke herinnering aan mijn jeugd. En als ik er nog eentje vind houd ik 'm ook, maar de laatste die ik op het veld vond is ook al weer tien jaar geleden (akkergebied bij station Putten)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
jjk101
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mei 2013, 08:43

Re: Twente/veluwe

Bericht door jjk101 »

ik heb vroeger in putten gewoond, dan ga ik van de vakantie maar vragen of ik in deakkers mag zoeken, misschien vind ik nog wat.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Twente/veluwe

Bericht door Erik »

jjk101 schreef:ik heb vroeger in putten gewoond, dan ga ik van de vakantie maar vragen of ik in deakkers mag zoeken, misschien vind ik nog wat.
Beste tijd is als het gewas van de akkers is, dan zie je op de kale grond. Succes!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Deaddecal
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2013, 01:22
Locatie: In het prachtige Twente

Re: Twente/veluwe

Bericht door Deaddecal »

Ik woon in het prachtige Almelo(Twente). In deze prachtige stad kun je veel uit de grond halen, ook zeker wat de Tweede Wereldoorlog, bij mij in de buurt was er in de oorlog bijvoorbeeld een bunker, daar hebben mijn broertje en ik verschillende hulzen, hele kogels(of delen ervan) gevonden. Bij mijn oma in de straat(de rietstraat) is er in de oorlog vrij hevig gevochten(net als bij het station De Riet). In de omgeving in Almelo is ook hier en daar wat te vinden(ook uit andere tijdperken). Helaas zit er ook veel troep in de grond, maar daar zul je altijd last van hebben :P .

Groet, Deaddecal
Plaats reactie