kriegsmarine k98

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

kriegsmarine k98

Bericht door Uncle_Sam »

hallo,
ik heb de mogelijkheid om een kriegsmarine k98 aan te schaffen maar ik wil graag even weten wat voor markeringen erop moeten staan.
ik hoor MK of alleen M maar ook N of O nordsee en ostsee, die O of N zitten dan op een k98 die van oorsprong van de weermacht was en later omgezet tot kriegsmarine. is dit correct?
wie kan mij verder helpen?
mvg sander
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: kriegsmarine k98

Bericht door Uncle_Sam »

Uncle_Sam schreef:hallo,
ik heb de mogelijkheid om een kriegsmarine k98 aan te schaffen maar ik wil graag even weten wat voor markeringen erop moeten staan.
ik hoor MK of alleen M maar ook N of O nordsee en ostsee, die O of N zitten dan op een k98 die van oorsprong van de weermacht was en later omgezet tot kriegsmarine. is dit correct?
wie kan mij verder helpen?
mvg sander
KM moet het zijn niet MK sorry!;-)
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Re: kriegsmarine k98

Bericht door Stefke »

Op de mijne staat alleen een M op de kolf, vrij vaag. Verder geen markeringen van Kriegmarine
If you wish for peace, understand war.
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: kriegsmarine k98

Bericht door Uncle_Sam »

Stefke schreef:Op de mijne staat alleen een M op de kolf, vrij vaag. Verder geen markeringen van Kriegmarine
zou je een foto kunnen posten? ik heb verdere info gekregen over de bewering N en O Nordsee en Ostsee die kloppen, als iemand daar meer uitleg van wilt kan die dat vragen.
Dus voor zover is mijn vraag beantwoord(via PM)
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: kriegsmarine k98

Bericht door JPH »

Uncle_Sam schreef:hallo,
ik hoor MK of alleen M maar ook N of O nordsee en ostsee, die O of N zitten dan op een k98 die van oorsprong van de weermacht was en later omgezet tot kriegsmarine. is dit correct?
Zo ver ik weet klopt dat, na het begin van de oorlog kreeg de marine ze via het legerdepot.., maar dan staat er geen KM of M op maar H van "Heer". H en N zijn het meeste waard op dit type.

Maar de experts hier over kunnen je vast beter helpen.

*update*
Ik zie dat je al antwoord hebt ondertussen, klopt het?
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: kriegsmarine k98

Bericht door Uncle_Sam »

JPH schreef:
Uncle_Sam schreef:hallo,
ik hoor MK of alleen M maar ook N of O nordsee en ostsee, die O of N zitten dan op een k98 die van oorsprong van de weermacht was en later omgezet tot kriegsmarine. is dit correct?
Zo ver ik weet klopt dat, na het begin van de oorlog kreeg de marine ze via het legerdepot.., maar dan staat er geen KM of M op maar H van "Heer". H en N zijn het meeste waard op dit type.

Maar de experts hier over kunnen je vast beter helpen.

*update*
Ik zie dat je al antwoord hebt ondertussen, klopt het?
mijn vraag is inderdaad beantwoord, of dat correct is een H met een N of O, ik heb te maken met eentje die een H van heer en O, waarom is de N waardevoller dan de O? en wat is de waarde van zo'n k98? dan is het natuurlijk wel handig om te weten in wat voor staat hij verkeerd alleen weet ik dat nog niet. laten we zeggen niet nummergelijk en in redelijke staat.
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: kriegsmarine k98

Bericht door JPH »

Omdat de slag op de Noordzee meer tot de verbeelding spreekt dan die op de Oostzee en Amerikanen en Engelsen meer op de Noordzee waren dan in de Oostzee. Niet nummer gelijk zijn velen, mede omdat de Duitsers die opgepakt werden de 2 delen met het nummer elk in één hand moesten nemen en laten zien. Later namen de gealieerden een K98 mee en deden een greep in de bak met de "bolts" om hem weer werkend te krijgen.

Waarde is moeilijk te beoordelen zo. Onklaar gemaakt zo rond de 3-500 (ligt aan de staat), werkend en kloppende nummers rond de 750.
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
mauserk98k
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jun 2012, 20:45

Re: kriegsmarine k98

Bericht door mauserk98k »

Vind persoonlijk dat je de waarde extreem laag inschat... rekening houdend met de zeldzaamheid liggen jou prijzen echt te laag. Mocht ik er zo een hebben zou die zeker niet weggaan aan die prijs. Voor een gewone k98 krijg je deze bedragen al makkelijk.
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: kriegsmarine k98

Bericht door JPH »

mauserk98k schreef:Vind persoonlijk dat je de waarde extreem laag inschat... rekening houdend met de zeldzaamheid liggen jou prijzen echt te laag. Mocht ik er zo een hebben zou die zeker niet weggaan aan die prijs. Voor een gewone k98 krijg je deze bedragen al makkelijk.
Ik weet niets van de staat en of hij uit rusland komt etc, hij is gedeactiveerd maar je weet niet hoe, nummers kloppen niet. Dan ga ik niet 1200 euro zeggen als iemand er één zoekt, prijzen (en zeker op veilingen) zijn erg gezakt in Amerika.
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: kriegsmarine k98

Bericht door Uncle_Sam »

JPH schreef:
mauserk98k schreef:Vind persoonlijk dat je de waarde extreem laag inschat... rekening houdend met de zeldzaamheid liggen jou prijzen echt te laag. Mocht ik er zo een hebben zou die zeker niet weggaan aan die prijs. Voor een gewone k98 krijg je deze bedragen al makkelijk.
Ik weet niets van de staat en of hij uit rusland komt etc, hij is gedeactiveerd maar je weet niet hoe, nummers kloppen niet. Dan ga ik niet 1200 euro zeggen als iemand er één zoekt, prijzen (en zeker op veilingen) zijn erg gezakt in Amerika.
dit is niet Amerika he, en ik denk ook niet dat ik hem kan kopen voor 500 euro, als hij NL onklaar is in goede staat verkeerd en bijna nummergelijk is. dan moet hij toch zo rond de 1200 zitten? of is dat toch net weer wat te hoog/laag?
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
JPH
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2013, 21:38
Locatie: Borsele

Re: kriegsmarine k98

Bericht door JPH »

Uncle_Sam schreef: dit is niet Amerika he, en ik denk ook niet dat ik hem kan kopen voor 500 euro, als hij NL onklaar is in goede staat verkeerd en bijna nummergelijk is. dan moet hij toch zo rond de 1200 zitten? of is dat toch net weer wat te hoog/laag?
Nee, dit is niet amerika, maar je gaf zo weinig info dat ik maar van het slechtste uit ging. Ik zou niet weten wat het zou moeten kosten, ik zie ze voor 400$ voor een gewone tot 2500 euro voor een kloppende voorbij komen.
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: kriegsmarine k98

Bericht door Uncle_Sam »

JPH schreef:
Uncle_Sam schreef: dit is niet Amerika he, en ik denk ook niet dat ik hem kan kopen voor 500 euro, als hij NL onklaar is in goede staat verkeerd en bijna nummergelijk is. dan moet hij toch zo rond de 1200 zitten? of is dat toch net weer wat te hoog/laag?
Nee, dit is niet amerika, maar je gaf zo weinig info dat ik maar van het slechtste uit ging. Ik zou niet weten wat het zou moeten kosten, ik zie ze voor 400$ voor een gewone tot 2500 euro voor een kloppende voorbij komen.
als ik hem heb zal ik je een PM sturen en zal ik een ander topic beginnen en laten zien wat ik heb gekocht, ik heb ook een KM bajonet gevonden ook met O dus past bij k98:D
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Plaats reactie