Beursafspraken

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Beursafspraken

Bericht door rajbrns »

Joep schreef:
rajbrns schreef:
Joep schreef: Zo wilde ik laatst terwijl iedereen al aan het opruimen was, een Duitse verbanddoos kopen, hij vroeg er 125 EU voor, ik had nog maar 115 EU bij me, ik wou dat in eerste instantie niet eens bieden, maar deed het uiteindelijk toch en vervolgens laat'ie zoiets voor een tientje schieten :?
Om wat voor verbanddoos ging het en was die vol of leeg?
Misschien liet hij het schieten omdat hij gedurende de dag al genoeg in prijs gezakt was, misschien was hij bijv. met €200 begonnen en was €125 echt het limiet anders zou hij geld verliezen.
En welke verkoper was het?
De verbanddoos was vol, ik heb geen idee welke verkoper dat was.
Hij vroeg eerder die dag er 150 voor, ik bood 'm 100, hij maakt er 125 van, ik maak er 115 van (alles wat ik nog bij me had) maarja dat bleek net een tientje te weinig voor 'm.
Geloof me, die mensen zullen er echt geen verlies op maken, ik zal ongetwijfeld niet de enige koper zijn geweest bij 'm.
Winst maken doen ze sowieso wel inderdaad over het geheel gezien, maar misschien lag het door jou geboden bedrag wel te dicht bij de inkoopprijs, misschien was het wel de inkoopprijs of zat je onder de inkoopprijs.
Dit is natuurlijk puur giswerk, maar dan is het vrij logisch om het niet te verkopen ook al scheelt het maar een tientje.

Even back on-topic.
Ik moet voorlopig de verleiding weerstaan om naar beurzen te gaan, aangezien ik mijn geld aan een van de volgende opties wil besteden, namelijk een vakantie, nieuwe computer of een duur militair item(bijv. uniform)
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

Klopt die beurzen zijn niet bepaald goedkoop.
Als dit het geval zou zijn, dan snap ik dat die man mij die verbanddoos niet verkocht, maar hij had ook anders kunnen anticiperen.
De beurs duurde nog maar een half uurtje/kwartiertje, kopers ervoor kreeg hij die dag sowieso niet meer, misschien kost het hem juist meer geld om die kist telkens weer mee te nemen naar een andere beurs totdat hij hem uiteindelijk verkoopt. Daarom (vind ik) kon hij hem beter gelijk verkopen, scheelt hem ook gelijk weer werk.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door wvd »

Joep schreef:Klopt die beurzen zijn niet bepaald goedkoop.
Als dit het geval zou zijn, dan snap ik dat die man mij die verbanddoos niet verkocht, maar hij had ook anders kunnen anticiperen.
De beurs duurde nog maar een half uurtje/kwartiertje, kopers ervoor kreeg hij die dag sowieso niet meer, misschien kost het hem juist meer geld om die kist telkens weer mee te nemen naar een andere beurs totdat hij hem uiteindelijk verkoopt. Daarom (vind ik) kon hij hem beter gelijk verkopen, scheelt hem ook gelijk weer werk.
Nee wat is goedkoop de verkopers weten de waarde ook wel. Waarom zou iets op het einde van de beurs goedkoper moeten zijn dan daarvoor als het niet verkoopt dan een volgende keer maar weer. Handelaren hebben geen haast met verkopen alles verkoopt vanzelf een keer en de spullen die ze hebben zijn toch al betaald.

Ik heb zelf jaren op markten/braderieën gestaan met nieuwe en 2de hands spullen ( geen militaria ) en had gewoon een marge die ik wilde hebben bovenop mijn inkoop. Kreeg ik dat niet verkocht ik niet er was ruimte om te handelen maar soms was het geen deal. En ja ook op het einde kwamen ze dan terug en waren de prijzen niet ineens goedkoper.

Ik snap jou punt wel maar van de verkoper ook.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

wvd schreef:
Joep schreef:Klopt die beurzen zijn niet bepaald goedkoop.
Als dit het geval zou zijn, dan snap ik dat die man mij die verbanddoos niet verkocht, maar hij had ook anders kunnen anticiperen.
De beurs duurde nog maar een half uurtje/kwartiertje, kopers ervoor kreeg hij die dag sowieso niet meer, misschien kost het hem juist meer geld om die kist telkens weer mee te nemen naar een andere beurs totdat hij hem uiteindelijk verkoopt. Daarom (vind ik) kon hij hem beter gelijk verkopen, scheelt hem ook gelijk weer werk.
Nee wat is goedkoop de verkopers weten de waarde ook wel. Waarom zou iets op het einde van de beurs goedkoper moeten zijn dan daarvoor als het niet verkoopt dan een volgende keer maar weer. Handelaren hebben geen haast met verkopen alles verkoopt vanzelf een keer en de spullen die ze hebben zijn toch al betaald.

Ik heb zelf jaren op markten/braderieën gestaan met nieuwe en 2de hands spullen ( geen militaria ) en had gewoon een marge die ik wilde hebben bovenop mijn inkoop. Kreeg ik dat niet verkocht ik niet er was ruimte om te handelen maar soms was het geen deal. En ja ook op het einde kwamen ze dan terug en waren de prijzen niet ineens goedkoper.

Ik snap jou punt wel maar van de verkoper ook.
Ik snap het punt van de verkoper ook wel.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Beursafspraken

Bericht door Bas ww2 »

Ik handel ook vaak in militaria (dienst/dump spul maar ook veel wo2),dat zakken doe je inderdaad vaak tot een mooie prijs waar je nog iets aan over houd maar ook niet veel bijvoorbeeld bij die kist 100 euro of 80 is je inkoopprijs dat houd je met 125 dus niet veel over. Opslag kost wel wat maar meestal levert opnieuw meenemen dan meer op. En je weet niet hoe die man zijn eruit zag misschien is hij wel met meer dingen flink gezakt en als je eerst dan een laag bood en daarna nog lager dan heb je als verkoper ook wel zoiets van kom op.
Verder is het altijd gokken kan best dat hij hem de volgende beurs voor zijn oorspronkelijke prijs meteen kwijt is.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Beursafspraken

Bericht door sobel »

Het is ook een signaal dat je afgeeft, als je op iedere beurs aan het einde van de dag 10%-20% van je prijs af haalt word je niet meer zo geloofwaardig. Dan wachten mensen tot het einde van de beurs totdat ze iets bij je halen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Beursafspraken

Bericht door Bas ww2 »

Ben ik het volkomen mee eens.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Beursafspraken

Bericht door Bas ww2 »

Weet niet of hij als is besproken maar op zaterdag 6 juli is er in zaal Vianden te Breda(viandenlaan 3-5 4835 EG Breda) een miltariabeurs van 9:30 uur tot 12:00 uur zijn. Waar ik ga staan met spullen van mij :) Ik zal aan de voorkant proberen een airborne vlag op de hangen (gecamoufleerd).
Ben er nog nooit geweest maar heb weer veels te veel dubbel en over.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Beursafspraken

Bericht door michiel01 »

ik sta ook in Breda met wat spulletjes
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Beursafspraken

Bericht door Bas ww2 »

Leuk, alvast een goede verkoop dan :).
altijd opzoek naar FLAK items
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beursafspraken

Bericht door coco »

Daar zou ik graag weer eens heen gaan, maar ik denk dat mijn agenda dat weer eens niet toelaat.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

Weet iemand of er toevallig aankomende weekend nog ergens een beurs is ?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
_Arthur

Re: Beursafspraken

Bericht door _Arthur »

Joep schreef:Weet iemand of er toevallig aankomende weekend nog ergens een beurs is ?
Over 2 weken een grote in Overloon.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door CollectorWo2 »

Ook is er dan een beurs in la gleize ,belgie
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beursafspraken

Bericht door Joep »

Ik zal kijken of ik dan naar Overloon kan, ken ik ook gelijk even naar het museum.
Maar eigenlijk zijn die beurzen te ver voor mij.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Plaats reactie