Zijn wij toe aan een andere staatsvorm?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Ben je tevreden met onze huidige staatsinrichting?

Ja, hartstikke tevreden
2
20%
Mja, het kan er mee door maar het zou wel beter kunnen.
5
50%
Nee, absoluut niet.
3
30%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ik heb op al deze dingen al eens eerder gereageerd okke.
LEES eens een keer wat ik schrijf zou ik zeggen.

oh en overigens dit soort dingen vind ik dus erg zielig van je
je neemt gelijk een slachtoffer rol aan terwijl je WEL loopt te provoceren

en om ook jouw laatste verdraaiing van mijn woorden ongedaan te maken : ik heb nooit gezegd dat jij een waarschuwing moet krijgen alleen dat ik het raar vind dat ik hem wel krijg

ik ben je een beetje zat okke
je zou ook gewoon open kunnen staan voor ideeën die niet de jouwe zijn jonegn, op deze manier jaag je alleen maar mensen (in dit geval ik) tegen je in het harnas
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

benmaf schreef:[...]LEES eens een keer wat ik schrijf zou ik zeggen.[...]
Volgens mij zou jij dat zelf ook eens kunnen doen.
benmaf schreef:[...]je zou ook gewoon open kunnen staan voor ideeën die niet de jouwe zijn jonegn, op deze manier jaag je alleen maar mensen (in dit geval ik) tegen je in het harnas[...]
Precies Benmaf. Jij hoort namelijk ook alleen maar jezelf, ziet alleen maar jouw wereldje en kunt absoluut niet aangeven (terwijl daar herhaaldelijk om verzocht wordt) waarom die regelloze wereld van jouw *haalbaar* zou zijn of beter dan de huidige.

Ik denk dat dit een gepasseerd station is. Mijn grootste irritatie is dat je steeds niet in gaat op argumenten, er zelf geen aanhaalt, maar alleen steeds een woordje kiest en daarop gaat zeuren. Bijvoorbeeld "ik hak niet, ik zeg alleen blablabla" en dat hetzelfde herhaalt wat we al 11 pagina's aan het aanhoren zijn.

Ik moet zeggen dat ik daar geen zin in heb. Dus nogmaals: denk je in te kunnen gaan op de materie? Graag. Anders: blijf gewoon even weg uit 't topic, want anders denk ik dat er tussen Okke en jij een ruzie sfeertje ontstaat.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

benmaf schreef:ik ben van mening dat regeren met zachte hand nog steeds ondrukken is....
Maar goed..wat ik me hierbij voorstel...
a het ontbreken van vervuilende dingen in onze samenleving
b het ontbreken van dingen waarover je hebzuchtig wordt; waardoor je
c geen nut meer voor een staat hebt.

Dat zal als gevolg
d een situatie zonder stress of dwang opleveren, waardoor
e een veel productievere wereld zal ontstaan vol mensen die doen wat ze graag willen;

Lees anders een Marx'idealen of het boek Law in Anarchism...
Of als je het kunt krijgen The Anarchist Cookbook
Hierin geef je alweer een mening. Sterker nog, je begint de tekst met "Ik ben van mening...". Daarna heb je het over "dingen", waarbij niemand weet waar je het over hebt vrees ik. Je onderbouwt niets en hebt in het hele topic nog nooit aangegeven welke dat dingen dat zijn. Wanneer wij dan met een voorbeeld aankomen ga je ook niet in op de vraag.

Het gevolg wat je omschrijft is natuurlijk een heel mooi einddoel, maar dat wisten we al. Daar hebben we uitvoerig over gesproken, en daar is ook niets mis mee.

En verwijzen naar een boek is natuurlijk ook wel een beetje zwak. Had iets geciteert eruit ofzo.

Mooie poging, maar ik doe 't topic op slot (helemaal).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten