eerste kleine diorama

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

eerste kleine diorama

Bericht door Jules95 »

Hallo allemaal. Ik geb onlangs een klein diorama opgebouwd. Graag hoor ik wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips hebben
Bijlagen
20130608_112955-1.jpg
20130608_112939-1.jpg
20130608_112916-1.jpg
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: eerste kleine diorama

Bericht door King tiger »

Ziet er tof uit :) is de olielamp ook US ww2?
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: eerste kleine diorama

Bericht door Jules95 »

King tiger schreef:Ziet er tof uit :) is de olielamp ook US ww2?
Denk het niet, deze lamp komt uit het ouderlijk huis van mijn opa. Ze moesten van de Engelsen in de kelder gaan zitten vanwege beschietingen van Duitse zijde, daar hadden ze deze lamp staan vertelde hij.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: eerste kleine diorama

Bericht door Jim »

Ik zou geen moderne Amerikaanse vlag als tafelkleed gebruiken.
De muur zoals in je andere topic bekleden met hout of zelfs een stukje behang en een woonkamer suggestie wekken. Met eventueel een mooie oude foto van de grootouders (als je hebt) in een lijstje tegen de muur. tafeltje tegen de muur. En stoel daarvoor. Of te wel omdraaien. Het komt pas echt over als je er ook echt aan kan gaan zitten en werken. In de praktijk ga je zo niet aan een tafel zitten.
Blaadje in de typemachine.
Een echt after action report: Uitprinten of gedeeltelijk overtypen. (Stempel hoeft er niet op dat wordt namelijk achteraf gedaan!(Links in de hoek de tekst verwijderen.)
Afbeelding

Veldfles zo plaatsen alsof de typist er zo uit zou kunnen drinken. Eventueel een namaak appel op tafel.(Typen maakt hongerig. Een M1928 haversack half onder het tafeltje. Misschien een veldtelefoon nog op het tafeltje?
Een haakje aan de muur voor de een eventuele M41 gevechtsjas aan te hangen?

Als je een dergelijk tafereel ziet krijg je meteen een verhaal in je gedachten. Een typist heeft zijn gevechtspullen neergelgd wat etensgerie eruit gehaald en op tafel gezet omdat hij nog gaat eten . Maar eerst nog een rapport typen. Hij is weg (naar het toilet?) Een goede diorama beeld een stukje verhaal uit.
Waarom zou iemand een vlag op tafel zetten en daarop zijn typemachine!? De manier om problemen te krijgen met je (onder)officier!
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: eerste kleine diorama

Bericht door earlymb »

Nog afgezien van het feit dat in WO2 de US vlag een ander aantal sterren had dan nu, wordt er bij de de gemiddelde Amerikaan een eerbied voor de vlag ingegoten die wij over het algemeen overdreven zouden vinden. Het is dus vrijwel uitgesloten dat hij als tafelkleed gebruikt zou worden. Je kan een vlag van het correcte model natuurlijk wel aan de muur hangen.

Verder een leuk begin, zeker met die typemachine! :)
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: eerste kleine diorama

Bericht door Jules95 »

Hallo, bedankt voor de goede tips! Ik ga de class a jacket dan vervangen door mijn m43 jacket. Vlag tegen de muur en wat kleine uitrusting ed om het een beetje aan te kleden. Ik ga mijn hele ruimte opnieuw inrichten en alleen het beste spul krijgt een plekje. (kwaliteit ipv kwantiteit). Misschien ooit nog een keer een zittende pop kopen en dan de rest van het uniform aandoen en nog een wool blouse kopen. Als ik er weer mee verder ga zal ik zeker fotos plaatsen. Bedankt voor de hulp tot nu toe.
Plaats reactie