Amerikaanse Outfit

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
NickDucati
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2013, 20:04

Amerikaanse Outfit

Bericht door NickDucati »

Hallo allemaal,

Ik wil graag een amerikaans pak met extra's van de airborne division kopen (zoals een garand Koppel en dergelijken) maar ik weet niet helemaal wat ik dan moet kopen, waar ik het moet kopen en hoeveel het gaat kosten... :( ik heb al veel site's bekeken maar heb niks kunnen vinden misschien dat jullie me kunnen helpen ?

mvg,

Nick
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Iwan »

Misschien moet eerst wat specifieker zijn wat je wil kopen: een US uniform of een Airborne uniform,welke periode, divisie ed..Als je niet weet wat je moet kopen zou ik me eerst eens gaan verdiepen in de materie en aan de hand daarvan eens gaan zoeken en kijken wat er te koop is. Het kan soms wel efkes duren voor je bepaalde zaken vindt maar ja je bent tenslotte dan ook aan het verzamelen. Bedenk je overigens wel als je voor een Airborne uniform gaat dat je behoorlijk in de buidel moet tasten..
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Mr Mojo Risin »

Alles origineel of gaat het om reproducties?
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
NickDucati
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2013, 20:04

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door NickDucati »

Een origineel zal wel wat kosten dus ik denk een reproductie want zoveel geld heb ik ook weer niet ( ben pas 14 :p ) en ik wou een airborne uniform van de 101ste uit 1944 ofzo ( D-Day )
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Erik »

Voor goede reproducties ga je het best naar sofmilitaria, die hebben ongeveer alles.
http://www.sofmilitary.co.uk Bezoek van te voren wel even wat reenactorsites om te zien welke reproducties goed zijn en welke 'sof'.
Opgelet: dit is een Engelse site, bedoeld voor Engelsen. De wet op wapens en munitie is daar anders dan in Nederland! Dus nee, je kunt geen leuke repro garand van ze kopen, want dat mag niet in Nederland. Repro handgranaten idem: verboden! Sowieso, gezien je leeftijd, komt de tijd dat je wapens gaat aanschaffen toch wat later.
Vragen over repro-artikelen zou je bijvoorbeeld kwijt kunnen op http://www.re-enactmentforum.nl, daar zitten de mensen die het spul ok daadwerkelijk gebruiken.

Maar, en dat had je al begrepen: eerst studie! Je moet weten hoe het echte spul eruit ziet en voelt voordat je je op het pad van reproducties begeeft!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Mr Mojo Risin »

NickDucati schreef:Een origineel zal wel wat kosten dus ik denk een reproductie want zoveel geld heb ik ook weer niet ( ben pas 14 :p ) en ik wou een airborne uniform van de 101ste uit 1944 ofzo ( D-Day )
Als je wilt re-enacten, ok. Maar als je het wilt vanuit verzameloogpunt zou ik geen geld "vergooien" aan repro. En zoals reeds gezegd: eerst referentieboeken kopen en je wat verdiepen in de materie.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Erik »

Mr Mojo Risin schreef:Maar als je het wilt vanuit verzameloogpunt zou ik geen geld "vergooien" aan repro. En zoals reeds gezegd: eerst referentieboeken kopen en je wat verdiepen in de materie.
Nickducati heeft het geen enkel moment gehad over verzamelen. Hij wil gewoon een Amerikaanse outfit kopen, het liefst repro. Hij "vergooit" dus geen geld; dit is gewoon zijn doel! Kan hij beter doen dus dan vergooien aan authentiek, waar hij nu niets mee kan.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Mr Mojo Risin »

Erik schreef:
Mr Mojo Risin schreef:Maar als je het wilt vanuit verzameloogpunt zou ik geen geld "vergooien" aan repro. En zoals reeds gezegd: eerst referentieboeken kopen en je wat verdiepen in de materie.
Nickducati heeft het geen enkel moment gehad over verzamelen. Hij wil gewoon een Amerikaanse outfit kopen, het liefst repro. Hij "vergooit" dus geen geld; dit is gewoon zijn doel! Kan hij beter doen dus dan vergooien aan authentiek, waar hij nu niets mee kan.
Naar mijn mening is repro geldverspilling als je het gewoon op een pop wilt zetten. Even nutteloos als kleren die je koopt om ze daarna maar gewoon in de kast te hangen. Origineel kost heel wat maar repro is ook niet goedkoop.

Ieder zijn mening, dus laten we het hierbij laten. Anders gaan we weer behoorlijk off-topic en we zullen toch geen consensus bereiken. Het is er hier immers al ettelijke malen over gegaan op het forum zonder resultaat.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Iwan »

Erik schreef:
Mr Mojo Risin schreef:Maar als je het wilt vanuit verzameloogpunt zou ik geen geld "vergooien" aan repro. En zoals reeds gezegd: eerst referentieboeken kopen en je wat verdiepen in de materie.
Nickducati heeft het geen enkel moment gehad over verzamelen. Hij wil gewoon een Amerikaanse outfit kopen, het liefst repro. Hij "vergooit" dus geen geld; dit is gewoon zijn doel! Kan hij beter doen dus dan vergooien aan authentiek, waar hij nu niets mee kan.
Ik denk dat Nickducatie wel graag een origineel wil kopen maar omdat t hem te duur is zal het een repro gaan worden, dit begrijp ik tenminste uit zijn woorden. Hij heeft mi nog niet echt een idee voor ogen wat hij precies wil en daarom zou ik zeggen lezen, oriënteren en daarna eens gaan kijken wat hij nu precies wil gaan verzamelen..
airborneandreas
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:50

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door airborneandreas »

ga eens kijken op wings en wheels op 10 en 11 augustus, met een budget rond de 400 euro kan je misschien bijna een complete airborne set maken, maar dan heb je wel nog geen wapen... :p
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Erik »

Mr Mojo Risin schreef: Naar mijn mening is repro geldverspilling als je het gewoon op een pop wilt zetten. Even nutteloos als kleren die je koopt om ze daarna maar gewoon in de kast te hangen. Origineel kost heel wat maar repro is ook niet goedkoop.
Tuurlijk, dat is het ook, dat slaat ook nergens op: repro is er om te dragen of in het gunstigste geval al "opvuller". Tenzij je die hard verzamelaar bent van repro-artikelen en daar zijn er bij mijn weten (buiten de living historymensen) maar een paar van. Die doen dat voornamelijk om de kwaliteiten van repro's te onderzoeken.

Als inzender daadwerkelijk authentiek wil verzamelen moet-ie een keus maken: of nu repro kopen waar hij over een paar jaar spijt van heeft, of accepteren dat het allemaal duur is en dus een tijdje duurt voordat je min of meer 'compleet' bent.

Echter, als 14-jarige zonder degelijke achtergrond of idee wat-ie wil hebben is een sprong in de "authentieke" markt ook geldweggooierij. Hoe weet hij no of hij al of niet teveel betaalt, hoe kan hij oordelen?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
NickDucati
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2013, 20:04

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door NickDucati »

Oké bedankt voor de reacties ik heb me er meer in verdiept alleen nu komt de vraag ik heb een pak gevonden via een bevriende dumpshop alleen ik weet mijn maat niet ik ben 180 lang als dat iets uitmaakt ( de maten zijn in Engels of Amerikaans )
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door Erik »

eeeh... gewoon eens naar toe gaan en proberen? :idea:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
airborneandreas
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:50

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door airborneandreas »

42r zo moeten passen
NickDucati
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2013, 20:04

Re: Amerikaanse Outfit

Bericht door NickDucati »

http://www.sofmilitary.co.uk/101st-airb ... oduct,7213

kijk dit is het waar ik het over had maar er staan 2 maten dus ik weet niet wat ik in moet vullen ? :?
Plaats reactie