Collectie Mats

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
PzKpfwMats
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2013, 16:39

Re: Collectie Mats

Bericht door PzKpfwMats »

De volgende serie foto's!

Een M35 stahlhelm zonder binnenwerk. Mij is vertelt dat de verf op de buitenkant niet orgineel is of dit waar is zou ik niet weten. Misschien kunnen jullie me daar mee helpen.
De naam die erin staat is wel orgineel. Widemann 11.Pz Grn Rgt.111. Nummer 3589 ET62.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mosin Nagant uit '43. Volledig onklaar volgens Nederlandse wet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mats
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Collectie Mats

Bericht door Iwan »

Mats,

leuke collectie met veel interessante items..
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Collectie Mats

Bericht door Joep »

davy schreef:Joep, er valt niet over te discussiëren, het kan wel zijn dat de vertaling mijn strijd is, maar het boek heet gewoon 'Mijn kamp' (dat is ook een feit).
Nou nee, het komt van het Duitse werkwoord kämpfen (strijden). Het boek heet 'Mijn Strijd' en niet mijn kamp.
Het kan dat een of andere niet- geïnformeerde persoon daar mijn kamp van maakt, maar het boek 'Mein Kampf' die door Adolf Hitler is geschreven,
betekend 'Mijn Strijd'.

We verwarren twee feiten; Het boek is uitgegeven als 'Mijn Kamp' als dat is wat jullie bedoelen, maar als we het hebben over 'Mein Kampf' hebben we het over 'Mijn Strijd'.
Zit wazig in elkaar, maar zo is het.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Collectie Mats

Bericht door Iwan »

Het is ook tussen en niet tusschen, Joep ik denk ook dat je naar de tijd moet kijken waarin het boek is uitgegeven en niet gaan discussiëren over Kamp of Strijd er worden wel meer zaken anders vertaald dan het origineel.. Volgens mij gaat het om de collectie van Mats en hij bezit een boek dat "Mijn Kamp" heet..
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Collectie Mats

Bericht door Joep »

Normandy schreef:Het is ook tussen en niet tusschen, Joep ik denk ook dat je naar de tijd moet kijken waarin het boek is uitgegeven en niet gaan discussiëren over Kamp of Strijd er worden wel meer zaken anders vertaald dan het origineel.. Volgens mij gaat het om de collectie van Mats en hij bezit een boek dat "Mijn Kamp" heet..
Het boek is uitgegeven als 'Mijn Kamp' als dat is wat jullie bedoelen, maar als we het hebben over 'Mein Kampf' hebben we het over 'Mijn Strijd'.
Zit wazig in elkaar, maar zo is het.


Je vergelijking tussen en tusschen vat ik niet helemaal, aangezien het hier niet gaat om kampen en kämpfen.
P.S reageer s.v.p. via PB dat heeft davy ook netjes gedaan en dat houdt dit topic schoon.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Collectie Mats

Bericht door sobel »

Onderwerp opgesplitst, verder in verificatievragen!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Collectie Mats

Bericht door Comrade »

Al een hele mooi collectie hoor!
Ik denk niet dat die verf op de helm origineel is, alleen als je kijkt naar roestverhouding aan de buitenkant en binnenkant.
Als je van experts wilt horen of je helmverf, dan kan je het beste een topic openen in het verificatiedeel van dit forum.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Collectie Mats

Bericht door sobel »

Die verhouding lijkt mij juist helemaal niet gelijk, de binnenzijde is toch veel meer geroest?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Collectie Mats

Bericht door Comrade »

Dat was ook mijn punt, ik was alleen het woord ''al'' vergeten, zinnen formuleren blijft moeilijk :P
Ik bedoel dus: Ik denk niet dat die verf op de helm origineel is, alleen al als je kijkt naar roestverhouding aan de buitenkant en binnenkant.
''Drann, drauf, drüber!''
Plaats reactie