Slowchat topic - deel 22

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Millcoll »

Ah, ik wist dat niet dat er BOB mannen lagen, altijd interessant om deze te bezoeken!
Even iets anders; den Albert gaat aftreden op 21 juli (den nationale feestdag)
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door davy »

Als je naar Luxemburg American Cemetery in Hamm gaat, bezoek dan een paar km verder ook de Duitse begraafplaats Sandweiler, even indrukwekkend.
Het contrast overwinnaar - overwonnenen is hier goed te zien (spreek niet graag over verliezers, want degene die hier liggen hebben allen iets verloren).
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Millcoll »

Bedankt voor de tip Davy, en het is inderdaad zo dat de Geallieerde begraafplaatsen altijd een andere indruk geven dan de Duitse.
En met de laatste zin heb je volledig gelijk!
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Comrade »

Bedankt voor de tip, ik heb nog even foto's gezocht van beide begraafplaatsen, inderdaad een vrij groot contrast.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

mathiasaerts schreef:Even iets anders; den Albert gaat aftreden op 21 juli (den nationale feestdag)
En volgens protocol mogen dan de troonsopvolgers van andere landen op bezoek komen... Moet Amalia daar nu in haar uppie naar toe? :lol:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door King tiger »

Jan Klaassen schreef:
mathiasaerts schreef:Even iets anders; den Albert gaat aftreden op 21 juli (den nationale feestdag)
En volgens protocol mogen dan de troonsopvolgers van andere landen op bezoek komen... Moet Amalia daar nu in haar uppie naar toe? :lol:
Bid voor België liever want als je zo een paar keer prins Filip gehoord hebt op tv...
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

Nee, dat heb ik niet... Maar het kan nooit erger zijn dan Prins Pils! Dat is die man, die midden in de crisis eventjes een huis in Mozambique wil laten bouwen. Als dat niet lukt neemt hij direct maar een ranch in Argentinië - geld moet rollen toch?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Millcoll »

Geloof me den Flipper gaat 't wat worden....
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door King tiger »

Jan Klaassen schreef:Nee, dat heb ik niet... Maar het kan nooit erger zijn dan Prins Pils! Dat is die man, die midden in de crisis eventjes een huis in Mozambique wil laten bouwen. Als dat niet lukt neemt hij direct maar een ranch in Argentinië - geld moet rollen toch?
Zijn dochter was geboren en op tv vertelt hij dat zijn kind in het krakkemikkelig nede :evil: rlands; ' et es een vrouwtjen'... In een rondleiding in het parlement op nationale tv vraagt hij of de regen niet teveel lawaai maakt als het op het dak neerkomt. Een echte intellectueel... En van dat geld hebben we er ook van dat soort. Ze nemen geld van de marine om hun eigen villa te renoveren. En dan in de kersttoespraak zogezegd meeleven tonen...
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

Het is dus eigenlijk 1 pot nat - België of Nederland, we zitten vanaf 21 juli allebei met een halve dwaas opgescheept :P
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Millcoll »

Gisteren mijn beste rommelmarktvondsten gedaan van dit jaar, een koptelefoon van een wireless no 19 set, een SRD kruik met de kurk er nog in vast en een Belgische manschappen riem voor 5 euro 't stuk.
En vrijdag nog een boekje met allemaal postkaarten van gebouwen in Ieper voor en na de vernieling gevonden in een boekenwinkeltje. :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

Dat laatste item zegt mij wel wat - dat zijn altijd boeiende dingetjes, met die voor-en-na foto's! Van die eerste drie heb ik geen kennis, maar 't zal vast een hele goede deal zijn ;) Soms he, soms kan het nog - op zo'n rommelmarkt!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Jan Klaassen schreef:Dat laatste item zegt mij wel wat - dat zijn altijd boeiende dingetjes, met die voor-en-na foto's! Van die eerste drie heb ik geen kennis, maar 't zal vast een hele goede deal zijn ;) Soms he, soms kan het nog - op zo'n rommelmarkt!
Als je naar grote, goede rommelmarkten gaat met van die marktkraampjes etc. vind je nog best vaak iets, althans ik wel.
De eerste keer dat ik naar een rommelmarkt ging, om echt naar WOII items te zoeken vond ik gelijk een 3,7 cm Flak huls en een Britse veldtelefoon. :D
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Millcoll »

Op de rommelmarkt van mijn voorgaande aanwinsten;
Ik kijk in een doosje (op dezelfde rommelmarkt) en vind daar een stuk of 5 overplaatsing papieren van iemand van het medische korps die diende bij de batterie van Chaudfontaine en bij het vesteging leger van Luik allen 1939 gedateerd, met een foto van de man, nog een foto van Belgische cavalerie soldaat en 2 foto's van Britse krijgsgevangenen met de stempel van het kamp en stalag gepruft.
Je denkt dan, dat gaat weer wat kosten en die man vraagt maar 3 euro voor alles. (dat heb ik natuurlijk ook mee genomen :mrgreen: )

Maar je hebt er ook die 50 euro vragen voor een Duitse mauser bajonet zonder schede die er zo slecht aan toe was dat ze in mijn ogen niks meer waard was.

Ook op de markt waren 3 bajonetten (2 Franse en een Duitse WO1) zonder schede, een Canadese munitiekoffer volledig originele verf en markeringen; een bovo garand bajonet, een .30 munitiekoffertje, een paar getten van de Rijkswacht en nog zo een Belgische riem, nog een houten mortier garnaten kistje (Amerikaans), een na-oorlogs Duitse veldtelefoon, M31 Belgische adrian helm.
(En voor het grootse deel allemaal bij verschillende verkopers)
(En nog een kerel met een kraam vol militaria die onder de 100 euro niets wegdeed :roll: )

De markt is zo groot als anderhalf (tot 2) voetbalveld(en).

Maar dat zijn natuurlijk de uitzonderingen, op de meeste markten is er vele minder te zien, op wat obussen na.
Het is een wekelijkse markt die in mijn ogen één van de enigste goede markten nog is.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door yente »

mathiasaerts schreef:Op de rommelmarkt van mijn voorgaande aanwinsten;
Ik kijk in een doosje (op dezelfde rommelmarkt) en vind daar een stuk of 5 overplaatsing papieren van iemand van het medische korps die diende bij de batterie van Chaudfontaine en bij het vesteging leger van Luik allen 1939 gedateerd, met een foto van de man, nog een foto van Belgische cavalerie soldaat en 2 foto's van Britse krijgsgevangenen met de stempel van het kamp en stalag gepruft.
Je denkt dan, dat gaat weer wat kosten en die man vraagt maar 3 euro voor alles. (dat heb ik natuurlijk ook mee genomen :mrgreen: )

Maar je hebt er ook die 50 euro vragen voor een Duitse mauser bajonet zonder schede die er zo slecht aan toe was dat ze in mijn ogen niks meer waard was.

Ook op de markt waren 3 bajonetten (2 Franse en een Duitse WO1) zonder schede, een Canadese munitiekoffer volledig originele verf en markeringen; een bovo garand bajonet, een .30 munitiekoffertje, een paar getten van de Rijkswacht en nog zo een Belgische riem, nog een houten mortier garnaten kistje (Amerikaans), een na-oorlogs Duitse veldtelefoon, M31 Belgische adrian helm.
(En voor het grootse deel allemaal bij verschillende verkopers)
(En nog een kerel met een kraam vol militaria die onder de 100 euro niets wegdeed :roll: )

De markt is zo groot als anderhalf (tot 2) voetbalveld(en).

Maar dat zijn natuurlijk de uitzonderingen, op de meeste markten is er vele minder te zien, op wat obussen na.
Het is een wekelijkse markt die in mijn ogen één van de enigste goede markten nog is.
De dag dat ik een M31 helm op een rommelmarkt tegen kom, ga ik heel blij zijn.
Heb je heb niet gekocht?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gesloten