orgineel

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: orgineel

Bericht door sobel »

verzamelaars is geen beschermde groep. Waarom omslachtige regelingen?
Je impliceert nu eigenlijk dat er alleen voor beschermde groepen of overige zaken omslachtige regelingen gehandhaafd moeten worden.
Nee, wij zijn geen beschermde groep, nou en ? Dan kan er toch wel rekening met ons worden gehouden.
We gaan toch ook niet massaal konijnen afslachten omdat het geen 'beschermde diersoort' is?
Erg kromme vergelijking. Rekening houden met iets is natuurlijk ook wel iets anders dan omslachtige regelingen, natuurlijk kan er best rekening mee gehouden worden maar om nog met regelingen te werken.
Niet een gelukkige vergelijking. Repro's worden in de regel aangeboden als repro's, in ieder geval wel door de reguliere handel. Die koop je ook als replica. En wat je er verder mee doet, soi.
Ja dat klopt, maar er zijn tig zaken, waarvan de repro's uit de 'reguliere handel' in handen van oplichters valt, zodoende ze als origineel te verkopen.
Die reproductie fabrikanten zijn net zo hard schuldig aan de oplichting in dit vak.
Om even een bijpassende vergelijking op te stellen;
Een wapenhandelaar verkoopt wapens aan het leger, die vervolgens in oorlog gebruikt woorden. Die wapenhandelaar is dan net zo hard schuldig aan de slachtoffers die vallen als degene die de wapens gebruikt.
Kul. Reproducenten produceren niet met de intentie het als origineel te verkopen! Je pakt een overdreven vergelijking, die nergens op slaat! Wapenhandelaren verkopen geen goederen om mee te moorden, ze verkopen goederen waarmee dat zou kunnen. Laat ik dan meteen op jou overdreven vergelijking reageren met een andere overdreven vergelijking; ik koop 2 dozen babyvoeding op in de supermarkt, laat het over de datum gaan en verkoop het door aan arme moeders, alle baby's worden ziek, producent is mede schuldig. Klinkt met zo krom! Producent produceert het niet met de intentie voor oplichting.

Iemand die van mij een R. 119 gestempeld koppelslot kopen voor drie tientjes weet gewoon aan de prijs dat dit geen authentiek slot is. En als-ie dat niet weet heeft-ie pech gehad.
Ken je d'r wel even bijzetten dat'ie niet origineel is.[/quote]

Natuurlijk kan dat, maar in de huidige markt is kennis gewoon een pre! Als iemand tegenwoordig een kat in de zak koopt vind ik het jammer voor diegene, maar meer vind ik het eigen schuld, referentie materiaal is er meer dan genoeg! Geloof niet in sprookjes of mooie verhalen van de verkoper! Het is keiharde handel! Als jij een auto koopt ver onder de marktwaarde dan gaat er ook een lampje branden? Waarom bij militaria dan die naïviteit?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: orgineel

Bericht door Jasper J »

Het is handel ja daar hebben jullie gelijk in, maar ook het verhaal is de prijs laag niet doen dan is het repro gaat niet altijd op, ik heb pas een holster gekocht voor 10 euro bij een man die gewoon origineel was het kunnen ook mensen zijn die er minder verstand van hebben of gewoon snel geld willen.
Ik vind het verhaal dat als je iets koopt voor echt en later blijkt het repro je dan maar pech hebt heel vreemd dit doe je ook niet als je een tv koopt die gaat kapot en dan helaas had je maar beter op moeten letten het is namelijk een goedkoop japanertje , dan weet ik zeker dat er hier meer dan de helft aangifte doet van oplichting.
Repro mag alleen ik vind dat er bepaalde merkjes chips of wat dan ook in gezet moet worden zodat de verzamelaar er geen slachtoffer meer van kan worden, helemaal uitsluiten doe je het niet maar je hebt wel weer een stuk rottigheid uit de markt.
En nee natuurlijk produceren serieuze bedrijven die repro verkopen niet met de intentie tot oplichting, er zijn echter wel kleine zelfstandige repro makers met name in Oost-Europa die dit echt wel met opzet doen dat weet ook iedereen.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: orgineel

Bericht door sobel »

Jasper J schreef:Het is handel ja daar hebben jullie gelijk in, maar ook het verhaal is de prijs laag niet doen dan is het repro gaat niet altijd op, ik heb pas een holster gekocht voor 10 euro bij een man die gewoon origineel was het kunnen ook mensen zijn die er minder verstand van hebben of gewoon snel geld willen.
Ik vind het verhaal dat als je iets koopt voor echt en later blijkt het repro je dan maar pech hebt heel vreemd dit doe je ook niet als je een tv koopt die gaat kapot en dan helaas had je maar beter op moeten letten het is namelijk een goedkoop japanertje , dan weet ik zeker dat er hier meer dan de helft aangifte doet van oplichting.
Repro mag alleen ik vind dat er bepaalde merkjes chips of wat dan ook in gezet moet worden zodat de verzamelaar er geen slachtoffer meer van kan worden, helemaal uitsluiten doe je het niet maar je hebt wel weer een stuk rottigheid uit de markt.
En nee natuurlijk produceren serieuze bedrijven die repro verkopen niet met de intentie tot oplichting, er zijn echter wel kleine zelfstandige repro makers met name in Oost-Europa die dit echt wel met opzet doen dat weet ook iedereen.

mvg

Ik zeg ook niet dat er geen koopjes bestaan, of dat je het dan maar niet moet kopen, ik zeg enkel dat het van belang is dat je dan wel je kennis paraat hebt! Het blijven veel dingen waar verzamelaars met minder kennis in trappen.
En over de de opmerking over repro; ik vind je vergelijking een beetje vreemd, bij een tv heb je niet met een dergelijke situatie temaken. Ik blijf er bij dat als je iets koopt dat uiteindelijk een repro is dat het inderdaad zuur is, maar als dit komt door gebrek aan inspanning om dingen uit te zoeken dan blijft het eigen schuld. Ik had het misschien wat beter moeten nuanceren, je ziet tegenwoordig teveel beginnende verzamelaars die maar wat kopen omdat het er echt uit ziet en de prijs goed is, het komt wekelijks voorbij op dit forum! Daar heb ik niet heel veel medenlijden meer mee.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: orgineel

Bericht door Jasper J »

Living History is prachtig en dat is ook juist waar repro in het beginsel voor word gemaakt gebruik het daar dan ook voor, ik kan me niet voorstellen dat er serieuze verzamelaars zijn die repro willen verzamelen ik zou niet weten met wel doel dat dan zou zijn.
De producenten van repro materialen weten natuurlijk wel dat er mensen zijn die hun producten verkopen als origineel de fabrikanten kunnen er natuurlijk zoveel mogelijk aan doen om dit tegen te gaan maar dit gebeurt ook niet omdat er dan natuurlijk ook veel minder aftrek van hun producten .
De vergelijking met wapens gaat ook niet helemaal op er zijn natuurlijk producenten die weten wat hun wapens aan kunnen richten en nemen daar wel de juiste maatregelen tegen zoals bepaalde wapen die alleen aangekocht kunnen worden door overheden voor bijvoorbeeld politie diensten, het is natuurlijk ook niet voor niets dat niet iedereen zomaar hollowpoint munitie kan kopen dit zijn regels waar we wat van kunnen leren.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: orgineel

Bericht door Jasper J »

sobel schreef:
Jasper J schreef:Het is handel ja daar hebben jullie gelijk in, maar ook het verhaal is de prijs laag niet doen dan is het repro gaat niet altijd op, ik heb pas een holster gekocht voor 10 euro bij een man die gewoon origineel was het kunnen ook mensen zijn die er minder verstand van hebben of gewoon snel geld willen.
Ik vind het verhaal dat als je iets koopt voor echt en later blijkt het repro je dan maar pech hebt heel vreemd dit doe je ook niet als je een tv koopt die gaat kapot en dan helaas had je maar beter op moeten letten het is namelijk een goedkoop japanertje , dan weet ik zeker dat er hier meer dan de helft aangifte doet van oplichting.
Repro mag alleen ik vind dat er bepaalde merkjes chips of wat dan ook in gezet moet worden zodat de verzamelaar er geen slachtoffer meer van kan worden, helemaal uitsluiten doe je het niet maar je hebt wel weer een stuk rottigheid uit de markt.
En nee natuurlijk produceren serieuze bedrijven die repro verkopen niet met de intentie tot oplichting, er zijn echter wel kleine zelfstandige repro makers met name in Oost-Europa die dit echt wel met opzet doen dat weet ook iedereen.

mvg

Ik zeg ook niet dat er geen koopjes bestaan, of dat je het dan maar niet moet kopen, ik zeg enkel dat het van belang is dat je dan wel je kennis paraat hebt! Het blijven veel dingen waar verzamelaars met minder kennis in trappen.
En over de de opmerking over repro; ik vind je vergelijking een beetje vreemd, bij een tv heb je niet met een dergelijke situatie temaken. Ik blijf er bij dat als je iets koopt dat uiteindelijk een repro is dat het inderdaad zuur is, maar als dit komt door gebrek aan inspanning om dingen uit te zoeken dan blijft het eigen schuld. Ik had het misschien wat beter moeten nuanceren, je ziet tegenwoordig teveel beginnende verzamelaars die maar wat kopen omdat het er echt uit ziet en de prijs goed is, het komt wekelijks voorbij op dit forum! Daar heb ik niet heel veel medenlijden meer mee.
Sobel ik snap wat je bedoelt maar toch ook weer niet :bonk: volg je me nog?
Tuurlijk moet je info in winnen via boeken ,internet en andere verzamelaars maar we kunnen toch ook proberen het misbruik van beginnende tegen te gaan zie ze dan maar als een soort zwakkeren die beschermt moeten worden, de personen die repro als echt verkopen zorgen voor ons ook weer voor overlast we moeten alles 20x checken navragen altijd op onze hoede zijn.
Het zou gewoon erg fijn zijn als we gewoon weer uit vertrouwen kunnen handelen en niet uit wantrouwen want dat heb je snel in ons wereldje.
Aude Audenda
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: orgineel

Bericht door johan willaert »

Als alle (beginnende) verzamelaars gewoon realistisch zouden zijn, dan zijn er quasi geen problemen...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: orgineel

Bericht door Jasper J »

johan willaert schreef:Als alle (beginnende) verzamelaars gewoon realistisch zouden zijn, dan zijn er quasi geen problemen...
Hoe komt het dan dat ervaren verzamelaars er ook nog wel eens in trappen?
Is dat dan ook domheid of eigen schuld dikke bult?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: orgineel

Bericht door Erik »

Jasper J schreef:Living History is prachtig en dat is ook juist waar repro in het beginsel voor word gemaakt gebruik het daar dan ook voor, ik kan me niet voorstellen dat er serieuze verzamelaars zijn die repro willen verzamelen ik zou niet weten met wel doel dat dan zou zijn.
Ik wel! Dat zijn de mensen die replica's hebben die in de loop der tijden zijn uitgekomen en exact weten wanneer een artikel repro is of niet. Ze schrijven er ook boeken over! Er bestaan websites van reproverzamelaars waarop info te vinden is over uniform- en uitrustingsstukken en de afwijkingen die repro's hebben in relatie tot de authentieke stukken! Die mannen zijn waarschijnlijk serieuzer met verzamelen bezig dan jij!
Daarnaast verzamelen de geschiedenisuitbeelders repro, met als doel een zo goed mogelijk presentatie te geven. Ook dat is verzamelen! Vaak is het moeilijker dan verzamelen: in mijn uitbeeldingen is het meermalen voorgekomen dat ik replica's zelf heb moeten laten maken aan de hand van originelen: foudraals, munitietassen, schedes van bajonetten, helmovertrekken, werkpakken etc. etc. Die replica's komen overigens niet op de openbare markt maar worden in opdracht in een beperkt aantal gemaakt.
Jasper schreef:De producenten van repro materialen weten natuurlijk wel dat er mensen zijn die hun producten verkopen als origineel de fabrikanten kunnen er natuurlijk zoveel mogelijk aan doen om dit tegen te gaan maar dit gebeurt ook niet omdat er dan natuurlijk ook veel minder aftrek van hun producten .
Waarom merken? De LH loopt met materiaal wat zo gelijkend mogelijk is, niet met zut met stempeltjes "replica" e.d. Gelukkig zijn er middelen om ongewenste stempels goed te verwijderen.
Aan de andere kant worden webbing uitrustingsstukken uit de jaren vijftig ook lustig met stempeltjes bedrukt waardoor ze plotseling uit de jaren veertig stammen! Gelukkig vinden verzamelaars dat niet erg en het verkoopt lekker!
Johan schreef:Als alle (beginnende) verzamelaars gewoon realistisch zouden zijn, dan zijn er quasi geen problemen...
Waar woord. Verzamelaars van Romeins antiek, schilderijen en meer van dit soort richtingen komen zat vervalsingen tegen en onderkennen die vrijwel altijd. Hoe goed ze ook gemaakt zijn. Studie.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: orgineel

Bericht door Joep »

Daar weet jij niets van. Ik ben zelf jarenlang vrijwilliger geweest in een museum. Als je er niets aan vindt ga je vanzelf weer weg.
Nou, daar weet ik genoeg van. Ik zie het in bijna elk grootschalig museum, uiteraard niet privé-musea van verzamelaars.
Ik heb er zelfs gezien die beweerden dat de Kalasjnikov en dan heb ik over de 'AK-47' beweerde een wapen was dat de Duitsers gebruikten in de tweede wereldoorlog :|
Of dat Prins Bernhard de man van Beatrix was :?
Natuurlijk zijn er vrijwilligers in musea, zoals jij jezelf als voorbeeld neemt, die genoeg weten en beroepsprofessioneel zijn.
'T lijkt mij overigens ook leuk om te doen! Maar er zijn zat mensen die dat niet zijn, ondanks dat ze een leuk bijbaantje in een museum hebben.
Je bent niet gelijk een beroeps professioneel als je in een museum werkt.
Wapenhandelaren verkopen geen goederen om mee te moorden, ze verkopen goederen waarmee dat zou kunnen.
Dat is doen alsof je van niks weet. Die wapenhandelaren weten dondersgoed dat er tig slachtoffers zullen gaan vallen met de wapens die hun produceren, dat zal hun geen moer ballen, want hun verdienen er dik geld mee.
Om een andere vergelijking te stellen; Je hebt in Nederland veel koperhandelaren, veel mensen 'stelen' koper van gebouwen af en/of andere instanties. Denk bijvoorbeeld aan het leegstaande Shell gebouw in Amsterdam, daar is voor meer dan een miljoen euro aan koper gestolen in een maand tijd. Dit koper wordt doorverkocht aan koperhandelaren, maar die koperhandelaren zullen ook niet vragen waar ze dit koper vandaan hebben. Die werken gewoon mee aan heling. Die weten dondersgoed dat die koper gewoon gejat wordt, ik bedoel als een paar ongure figuren elke dag koper komen brengen weetje al genoeg.
Hier een filmpje ervan: http://www.youtube.com/watch?v=LD9iqnwB0qQ
Laatst gewijzigd door Joep op 13 jul 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: orgineel

Bericht door Jasper J »

Erik schreef:
Jasper J schreef:Living History is prachtig en dat is ook juist waar repro in het beginsel voor word gemaakt gebruik het daar dan ook voor, ik kan me niet voorstellen dat er serieuze verzamelaars zijn die repro willen verzamelen ik zou niet weten met wel doel dat dan zou zijn.
Ik wel! Dat zijn de mensen die replica's hebben die in de loop der tijden zijn uitgekomen en exact weten wanneer een artikel repro is of niet. Ze schrijven er ook boeken over! Er bestaan websites van reproverzamelaars waarop info te vinden is over uniform- en uitrustingsstukken en de afwijkingen die repro's hebben in relatie tot de authentieke stukken! Die mannen zijn waarschijnlijk serieuzer met verzamelen bezig dan jij!
Daarnaast verzamelen de geschiedenisuitbeelders repro, met als doel een zo goed mogelijk presentatie te geven. Ook dat is verzamelen! Vaak is het moeilijker dan verzamelen: in mijn uitbeeldingen is het meermalen voorgekomen dat ik replica's zelf heb moeten laten maken aan de hand van originelen: foudraals, munitietassen, schedes van bajonetten, helmovertrekken, werkpakken etc. etc. Die replica's komen overigens niet op de openbare markt maar worden in opdracht in een beperkt aantal gemaakt.
Jasper schreef:De producenten van repro materialen weten natuurlijk wel dat er mensen zijn die hun producten verkopen als origineel de fabrikanten kunnen er natuurlijk zoveel mogelijk aan doen om dit tegen te gaan maar dit gebeurt ook niet omdat er dan natuurlijk ook veel minder aftrek van hun producten .
Waarom merken? De LH loopt met materiaal wat zo gelijkend mogelijk is, niet met zut met stempeltjes "replica" e.d. Gelukkig zijn er middelen om ongewenste stempels goed te verwijderen.
Aan de andere kant worden webbing uitrustingsstukken uit de jaren vijftig ook lustig met stempeltjes bedrukt waardoor ze plotseling uit de jaren veertig stammen! Gelukkig vinden verzamelaars dat niet erg en het verkoopt lekker!
Johan schreef:Als alle (beginnende) verzamelaars gewoon realistisch zouden zijn, dan zijn er quasi geen problemen...
Waar woord. Verzamelaars van Romeins antiek, schilderijen en meer van dit soort richtingen komen zat vervalsingen tegen en onderkennen die vrijwel altijd. Hoe goed ze ook gemaakt zijn. Studie.
Ik vond het een aangename discussie tot je helaas op de proppen komt met dat repro verzamelaars waarschijnlijk serieuzer verzamelen dan ik dit vind ik te persoonlijk en niet onderbouwd dat kan jij niet weten Erik.
Als je iets als uit de jaren 40 afkomstig hebt gekocht en het blijkt jaren 50 vinden dat meeste verzamelaars dat wel erg .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: orgineel

Bericht door sobel »

Jasper J schreef:
sobel schreef:
Jasper J schreef:Het is handel ja daar hebben jullie gelijk in, maar ook het verhaal is de prijs laag niet doen dan is het repro gaat niet altijd op, ik heb pas een holster gekocht voor 10 euro bij een man die gewoon origineel was het kunnen ook mensen zijn die er minder verstand van hebben of gewoon snel geld willen.
Ik vind het verhaal dat als je iets koopt voor echt en later blijkt het repro je dan maar pech hebt heel vreemd dit doe je ook niet als je een tv koopt die gaat kapot en dan helaas had je maar beter op moeten letten het is namelijk een goedkoop japanertje , dan weet ik zeker dat er hier meer dan de helft aangifte doet van oplichting.
Repro mag alleen ik vind dat er bepaalde merkjes chips of wat dan ook in gezet moet worden zodat de verzamelaar er geen slachtoffer meer van kan worden, helemaal uitsluiten doe je het niet maar je hebt wel weer een stuk rottigheid uit de markt.
En nee natuurlijk produceren serieuze bedrijven die repro verkopen niet met de intentie tot oplichting, er zijn echter wel kleine zelfstandige repro makers met name in Oost-Europa die dit echt wel met opzet doen dat weet ook iedereen.

mvg

Ik zeg ook niet dat er geen koopjes bestaan, of dat je het dan maar niet moet kopen, ik zeg enkel dat het van belang is dat je dan wel je kennis paraat hebt! Het blijven veel dingen waar verzamelaars met minder kennis in trappen.
En over de de opmerking over repro; ik vind je vergelijking een beetje vreemd, bij een tv heb je niet met een dergelijke situatie temaken. Ik blijf er bij dat als je iets koopt dat uiteindelijk een repro is dat het inderdaad zuur is, maar als dit komt door gebrek aan inspanning om dingen uit te zoeken dan blijft het eigen schuld. Ik had het misschien wat beter moeten nuanceren, je ziet tegenwoordig teveel beginnende verzamelaars die maar wat kopen omdat het er echt uit ziet en de prijs goed is, het komt wekelijks voorbij op dit forum! Daar heb ik niet heel veel medenlijden meer mee.
Sobel ik snap wat je bedoelt maar toch ook weer niet :bonk: volg je me nog?
Tuurlijk moet je info in winnen via boeken ,internet en andere verzamelaars maar we kunnen toch ook proberen het misbruik van beginnende tegen te gaan zie ze dan maar als een soort zwakkeren die beschermt moeten worden, de personen die repro als echt verkopen zorgen voor ons ook weer voor overlast we moeten alles 20x checken navragen altijd op onze hoede zijn.
Het zou gewoon erg fijn zijn als we gewoon weer uit vertrouwen kunnen handelen en niet uit wantrouwen want dat heb je snel in ons wereldje.

Ik zie het zo, als je auto wilt rijden moet je een rijbewijs hebben, als je wilt verzamelen zonder problemen moet je kennis in huis hebben (een bijzonder over the top onzin vergelijking maar hopelijk is het wat duidelijk)

Ik begon on 2005 met verzamelen (inmiddels gestopt) en heb voor misschien wel 500 euro aan troep gekocht, achteraf zeg ik, potverdikkeme sobel had nou niet zo eigenwijs geweest! Maar daarna heb ik flink geïnvesteerd in boeken en een gespecificeerde verzamelrichting gekozen! In mijn ogen is dat de meest makkelijke manier om jezelf te behoeden voor miskopen. De naiiviteit bij beginnende verzamelaars is vaak groter dan de kennis. ZELFS al word dit 100x aangekaart, hoevaak ze ik dezelfde leden op dit forum vragen om hulp bij een item en na 3 berichten krijg je te horen ''maar ik heb hem al gekocht..''
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: orgineel

Bericht door Jasper J »

Ja je moet kennis in huis hebben dat is duidelijk en klaar als een klontje!
Alleen we moeten niet alles ophangen aan boeken en kennis we moeten de handel in rommel ook tegen gaan omdat zelfs de meest serieuze verzamelaars en ook slachtoffer van worden, onze verzamel wereld komt ook in een verkeert daglicht te staan.
Hoeveel domme neonazi kopen wel geen repro en gaan er soms vrolijk mee aan de wandel op een demonstratie?
Met het tegen gaan van misbruik en oplichting binnen onze wereld voorkomen we ook een hoop ellende waardoor het straks misschien helemaal niet meer mogelijk is om normaal te verzamelen en al het andere te doen zoals living histrory etc.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: orgineel

Bericht door sobel »

Dat de handel er is, is een feit. Je kan die handel niet beïnvloeden, het chippen van replica door producten heeft geen zin, omdat de kwaadwillende producenten dat toch niet doen. Volgens mij is bij iedereen algemeen bekent dat er voldoende troep op de markt is, anticipeer daar dan op met juiste kennis. En dat domme neonazi aan de wandel gaan met repro, prima? (even buiten beschouwing laten dat ik tegen neonazis ben!) dit lijkt mij amper invloed hebben op de verzamelaars markt..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: orgineel

Bericht door johan willaert »

Jasper J schreef:
johan willaert schreef:Als alle (beginnende) verzamelaars gewoon realistisch zouden zijn, dan zijn er quasi geen problemen...
Hoe komt het dan dat ervaren verzamelaars er ook nog wel eens in trappen?
Is dat dan ook domheid of eigen schuld dikke bult?
Ja, meestal wel!!
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: orgineel

Bericht door Jasper J »

sobel schreef:Dat de handel er is, is een feit. Je kan die handel niet beïnvloeden, het chippen van replica door producten heeft geen zin, omdat de kwaadwillende producenten dat toch niet doen. Volgens mij is bij iedereen algemeen bekent dat er voldoende troep op de markt is, anticipeer daar dan op met juiste kennis. En dat domme neonazi aan de wandel gaan met repro, prima? (even buiten beschouwing laten dat ik tegen neonazis ben!) dit lijkt mij amper invloed hebben op de verzamelaars markt..
Dat heeft het wel men gaat namelijk kijken bij de bron waar komt het vandaan en hoe kom je er vanaf, men kijkt helaas niet altijd verder dan hun neus lang is en komt dan bijvoorbeeld ook op dit forum terecht,wat ziet men dan he afbeeldingen van hakenkruizen en ss tekens het zijn vast nazi's sluiten die handel.
Maar dat is weer een heel andere discussie wilde alleen zeggen dat dit er uit kan voortvloeien.
Aude Audenda
Plaats reactie