Oorlogsjaren

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Oorlogsjaren

Bericht door Joep »

Hoi iedereen!

Ik heb sinds een aantal dagen een website online gezet!
Door inspiratie van Rammsander heb ik nu (met zijn permissie) mijn eigen website gelanceerd.

Link;
http://www.oorlogsjaren.jimdo.com

Neem is een kijkje zou ik zeggen en laat weten wat je er van vind ;)
P.S; Gelieve de berichten te plaatsen in het gastenboek of persoonlijk via PB, het is niet de bedoeling
dat dit een slowchat topic van mijn website wordt!

Veel plezier! :mrgreen:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Joep »

Update
Lees vanaf vandaag meer over Nederlandse kustverdediging, in het fotoverslag van fort 'Hoek van Holland'
Het is zeker de moeite waard, aangezien dit museum moet gaan sluiten i.v.m. forse huursverhogingen.
Veel foto's met als specifiek doel een beeld te geven over de de bange meidagen van '40.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Joep »

Update

Nieuwe sub-pagina vanaf vandaag toegevoegd op de website. Het gaat over verschillende boekwerken, de moeite waard om te kijken!
Onder andere ter referentie en dergelijke. Alles te vinden over informatieve en referentieve boekwerken voor de fanatieke verzamelaar of geïnteresseerde.
Compleet met beoordeling en omschrijving. Veel (lees)plezier!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Erik »

Hey Joep!

Je hebt een catalogus uit het Flanders Fieldmuseum bij je "referentieboeken" staan en geeft het vervolgens een zes! Omdat alle helmen uit het museum zijn en de catalogus niet compleet is!
Echter: de catalogus is compleet voor wat zijn doel is: een overzicht (en dus ook niet een totale inventarisatie) geven van de helmen in dat museum! Het is dus geen referentieboek en moet jet het daar ook niet bij plaatsen!

Een goed referentieboek over de Duitse helmen (Stahlhelmen) is geschreven door Boehm. Dit geldt dan ook meteen als de standaard voor WO1 Duitse Stahlhelme! Interessante artikels over Lederhelme vind je o.a. in Somers en in Juergens Kraus.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Oorlogsjaren

Bericht door yente »

Ik mis een beetje een structuur in de site. Ook een tip, schrijf geen zinnen zoals: "De twee rechter medailles zijn vandaag binnengekomen"
Een hele tijd later staat het er nog steeds: vandaag binnengekomen. Laat die zin weg.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Joep »

Erik, het onderdeel boeken is niet puur referentief bedoeld he, ik geef mijn oordeel en mening.
Mocht je daar wat meer informatie of dergelijke over hebben, stuur het gerust in het gastenboek :)
Dan kan de rest gelijk meelezen, ik vind het een goed boek en snap dat het compleet is wat betreft het doel, maar veel mensen zien de collectie helmen wel in het museum, een boekje kopen je omdat je er meer over wilt weten. Je krijgt het idee dat dit de enige helmen waren die ze gebruikten en dat staat niet duidelijk vermeld in het boekje, vandaar mijn beoordeling.

@Yente: Die zin is een beetje misleidend inderdaad, ik heb dat toen der tijd in overhaast bijgewerkt, zal het vanavond gelijk aanpassen, scherpe opmerking van je, bedankt! Verder ben ik voortdurend bezig met proberen mijn website te verbeteren, qua structuur valt het verder wel mee toch?
Tips zijn welkom, jullie zijn tenslotte de bezoekers en ik doe dit vooral voor jullie!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Oorlogsjaren

Bericht door yente »

Joep schreef:Erik, het onderdeel boeken is niet puur referentief bedoeld he, ik geef mijn oordeel en mening.
Mocht je daar wat meer informatie of dergelijke over hebben, stuur het gerust in het gastenboek :)
Dan kan de rest gelijk meelezen, ik vind het een goed boek en snap dat het compleet is wat betreft het doel, maar veel mensen zien de collectie helmen wel in het museum, een boekje kopen je omdat je er meer over wilt weten. Je krijgt het idee dat dit de enige helmen waren die ze gebruikten en dat staat niet duidelijk vermeld in het boekje, vandaar mijn beoordeling.

@Yente: Die zin is een beetje misleidend inderdaad, ik heb dat toen der tijd in overhaast bijgewerkt, zal het vanavond gelijk aanpassen, scherpe opmerking van je, bedankt! Verder ben ik voortdurend bezig met proberen mijn website te verbeteren, qua structuur valt het verder wel mee toch?
Tips zijn welkom, jullie zijn tenslotte de bezoekers en ik doe dit vooral voor jullie!
Ik zou niet alles zo onder elkaar zetten maar nationaliteit per nationaliteit ordenen is aparte subtopics.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Joep »

yente schreef:
Joep schreef:Erik, het onderdeel boeken is niet puur referentief bedoeld he, ik geef mijn oordeel en mening.
Mocht je daar wat meer informatie of dergelijke over hebben, stuur het gerust in het gastenboek :)
Dan kan de rest gelijk meelezen, ik vind het een goed boek en snap dat het compleet is wat betreft het doel, maar veel mensen zien de collectie helmen wel in het museum, een boekje kopen je omdat je er meer over wilt weten. Je krijgt het idee dat dit de enige helmen waren die ze gebruikten en dat staat niet duidelijk vermeld in het boekje, vandaar mijn beoordeling.

@Yente: Die zin is een beetje misleidend inderdaad, ik heb dat toen der tijd in overhaast bijgewerkt, zal het vanavond gelijk aanpassen, scherpe opmerking van je, bedankt! Verder ben ik voortdurend bezig met proberen mijn website te verbeteren, qua structuur valt het verder wel mee toch?
Tips zijn welkom, jullie zijn tenslotte de bezoekers en ik doe dit vooral voor jullie!
Ik zou niet alles zo onder elkaar zetten maar nationaliteit per nationaliteit ordenen is aparte subtopics.
Ja dat probeer ik ook, maar volgens mij kan ik dat (nog) niet met jimdo.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Erik »

Joep schreef:... ik vind het een goed boek en snap dat het compleet is wat betreft het doel, maar veel mensen zien de collectie helmen wel in het museum, een boekje kopen je omdat je er meer over wilt weten. Je krijgt het idee dat dit de enige helmen waren die ze gebruikten en dat staat niet duidelijk vermeld in het boekje, ...
Raar, ik kreeg de indruk in het FFM dat het ging om een catalogus en niet om een boekje over helmen.
Tip: haal het daar weg. Het is ook niet breed verkrijgbaar in Nederland en België in de boekhandels. Plaats over dit werk de boeken van Böhm, Somers en Kraus!
Maar... dan ben je wel heel WO1 bezig!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Joep »

Ja klopt, ik plaats alleen boekwerken die ik zelf in mijn bezit/collectie heb en gelezen heb, anders zou ik het niet kunnen beoordelen.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Erik »

Joep schreef:Ja klopt, ik plaats alleen boekwerken die ik zelf in mijn bezit/collectie heb en gelezen heb, anders zou ik het niet kunnen beoordelen.
Verstandig! Maar dan zie ik dat je de komende tijd beter eerst je bibliotheek kunt gaan uitbreiden i.p.v. je verzameling! En ik zou dat WO1-brochuretje eruit halen, het komt niet overeen met je verzameltijdvak. Ik neem aan dat je ook geen museumbrochure van de Frans-Duitse oorlog gaat plaatsen al heb je het in je bezit...

Is maar een tip hoor!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Joep »

Hoi Erik,

Je hebt volledig gelijk, maar omdat ik toen naar Ieper was geweest wilde ik het InFlanders fields museum even in het zonnetje zetten :D
Op het moment ben ik ook bezig met allerleil boekwerken aanschaffen, als je me een beetje volgt in het teksten en publicaties topic zie je er al wat van voorbijkomen :)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Oorlogsjaren

Bericht door johan willaert »

Als het IFF boekje van voor juni 2012 is, is het zowiezo niet meer actueel... Het museum is met het oog op de honderdjarige herdenking volgend jaar volledig verbouwd en opnieuw ingericht met nieuwe items en layout...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Erik »

Joep schreef:Hoi Erik,

Je hebt volledig gelijk, maar omdat ik toen naar Ieper was geweest wilde ik het InFlanders fields museum even in het zonnetje zetten :D
En dat doe je dan met een sneer en een beoordeling van een zesje... Zou ik anders doen als ik jou was!

TIP:
Maak een afdelinkje (en dat kan in jimbo) met "Buiten WO2" of zoiets, bedenk iets moois! En neem daar zaken op als WO1, burgerleven in de jaren '20-'30, de economische crisis en weet ik het! Heb je het toch opgenomen en stoort het niet in je tijdvak!

TIP:
In jimbo is het volgens mij mogelijk om 'onderafdelingen' in te richten, bijvoorbeeld voor de nationaliteiten maar ook bijvoorbeeld voor "burger", "militair", "verzet" etc. etc. Wat Yente al zei, op deze manier creëer je wat orde in datgene wat je aanbiedt!
Think about it!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Oorlogsjaren

Bericht door Joep »

Erik, ik heb boekje al eerder gelezen hè, dus de beoordeling is niet op de snelle blik :wink:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Plaats reactie