plaquette Sängerfest Chicago 1938

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
atlantis
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2010, 22:20

plaquette Sängerfest Chicago 1938

Bericht door atlantis »

Over dit aluminium plaatje / plaquette kan ik niks vinden , betwijfel of het origineel is , repro van een bestaande plaquette ? de vorige eigenaar garandeerde mij originaliteit en gekocht in New York U.S.A. ik vond het een mooi apart iets , hij meet 45 bij 45 mm en er bevind zich geen speld of aanhechtingspunt daarvan op de achterzijde , de tekst luid : 39. Nationales Bundes Sängerfest Chicago 1938 mit deutschem Sängergruss : Volksbund f.d. deutschtum im Ausland , Berlin . Te zien zijn de twee hoofden van Bach en Wagner , geen makermerkjes te zien doch wel staat er op de achterzijde : made in germany , maar dit kan evengoed uit die tijd zijn .
groet atlantis
a.jpg
b.jpg
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: plaquette Sängerfest Chicago 1938

Bericht door sobel »

Verplaatst naar verificatievragen, daar heb je meer kans :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: plaquette Sängerfest Chicago 1938

Bericht door utmi »

Lijkt mij origineel. Duits-Amerikaans gerelateerde zaken zijn altijd interessant.
Ziet eruit of het opgegraven en gezandstraald is?
Zou het een deksel van een doosje kunnen zijn? althans ik zie twee uitsparingen links voor schaniertjes?
Their name liveth for evermore
atlantis
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2010, 22:20

Re: plaquette Sängerfest Chicago 1938

Bericht door atlantis »

Gezandstraald dacht ik ook nog aan , voorkant heeft een soort van een fijn sinaasappel huidje maar dit lijkt me gedaan voor het uiterlijk van het geheel , lettertjes staan er scherp op doch vooral de achtergrond van de twee hoofden is erg rommelig , rechts van Bach is ook een scheurtje te zien , het geheel lijkt wel in nieuwstaat en zou best een dekseltje kunnen zijn , rechts zijn ook uitsparinkjes te zien , is misschien een onderdeel van een groter geheel geweest , of misschien toch een VDA fantasy badge ? op het WAF werd ik niet veel wijzer , doch mijn gevoel zegt me ergens idd. origineel..
Plaats reactie