Jasper j verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door laurens jan »

Ikzelf zou dat munutie tasje er nog aanhangen!
Mooie pop! Volkssturm is toch het mooiste
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Nieuw in mijn collectie k98 bajo met schede en frog, stempels in de bajo aws41 en 8007 en een soort logo,stempels op schede wkc 1940 frog geen stempels.
Als iemand weet waar dat logo voor staat op de bajo hoor ik het graag.
Foto´s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In een poging mijn volkssturmer mooier te maken heb ik hem de bajonet gegeven en een k98 tas .

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook zijn gezicht wat smerig gemaakt.

Afbeelding
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik »

Jasper J schreef: Afbeelding
Ah, WKC! De hofleverancier van Nederlandse bajonetten, zeer damals! En op dit moment volgens mij ook van de klewangs voor de KMar! Mooi!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Dat wist ik niet Erik interessant en leuk om te weten dat het bedrijf nog steeds mooie spullen maakt :P .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik »

Toen Nederland in 1896 zijn nieuwe legergeweer invoerde maakte Weyersberg Kirschbaum & Co de eerste bajonetten erbij, naar Nederlandse specificaties natuurlijk. Daarnaast mocht ook de Österreichische Waffenfabrikgesellschaft meedoen, de OEWG-bajonetten. Na een paar jaar nam de Hembrug Art. Inrichtingen de werkzaamheden over en stopten de leveranties van OEWG en WKC. Beide bajonetten zijn erg gewild bij verzamelaars van Nederlands vooroorlogs!

WKC Solingen maakt nog steeds de mooiste blanke wapens! Kijk op hun site, juweeltjes van sabels! Hoewel Nederland er niet bijstaat, bestelt zij wel degelijk haar sabels bij deze fabrikant die al een paar eeuwen (!) in bedrijf is.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Ik ga er eens een kijkje nemen is wel leuke informatie zeker mooi is de lange geschiedenis van dit bedrijf :) .
De stempel is op mijn schede in ieder geval prominent aanwezig :) .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik »

Jasper J schreef: De stempel is op mijn schede in ieder geval prominent aanwezig :) .
Good for you! :)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Longway
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 sep 2011, 10:24

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Longway »

Erik schreef:Toen Nederland in 1896 zijn nieuwe legergeweer invoerde maakte Weyersberg Kirschbaum & Co de eerste bajonetten erbij, naar Nederlandse specificaties natuurlijk. Daarnaast mocht ook de Österreichische Waffenfabrikgesellschaft meedoen, de OEWG-bajonetten. Na een paar jaar nam de Hembrug Art. Inrichtingen de werkzaamheden over en stopten de leveranties van OEWG en WKC. Beide bajonetten zijn erg gewild bij verzamelaars van Nederlands vooroorlogs!

WKC Solingen maakt nog steeds de mooiste blanke wapens! Kijk op hun site, juweeltjes van sabels! Hoewel Nederland er niet bijstaat, bestelt zij wel degelijk haar sabels bij deze fabrikant die al een paar eeuwen (!) in bedrijf is.
Toevallig is gister een vriend van mij getrouwd die in het leger zit. Bij zijn uniform hoorde ook een sabel, deze sabel was van WKC. WKC gebruikt trouwens nog steeds hetzelfde logo als tijdens de oorlog!
It's a long way to Tipperary,
it's a long way to go.

It's a long way to Tipperary,
to the sweetest girl I know!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik »

Longway schreef:Toevallig is gister een vriend van mij getrouwd die in het leger zit. Bij zijn uniform hoorde ook een sabel, deze sabel was van WKC. WKC gebruikt trouwens nog steeds hetzelfde logo als tijdens de oorlog!
Geweldig toch? En ons leger doet er dus al meer dan honderd jaar zaken mee!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Comrade »

Blijf je die volksturmer staan als een serieuze pop, of is dit alleen iets tijdelijk?

Als je hem serieus laat staan zou ik die luftschutz-helm van hem af halen.
En misschien moet je dan gaan beslissen wat je wilt uitbeelden, een erg jonge jongen (hitlerjugend) of een wat oudere man (veteraan van wo1).
Ik heb de laatste paar dagen redelijk veel volksturmfoto's bekeken, als je iets wilt weten, kan je het altijd aan me vragen!
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Ik wil hem laten staan ben zelfs van plan alleen volkssturm te verzamelen en uit te beelden.
Waarom moet die helm er vanaf,ik heb meerdere foto's gezien waar op men overjassen met deze helmen droeg ik kan er overigens ook nog een m42 opzetten als ik dat wil.
Ik ben wel van plan het gezicht wat te verouderen met bijvoorbeeld een plak snor.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Comrade »

Het word inderdaad in bronnen beschreven, maar ik heb er nog geen foto's van gevonden, als je foto's van volksturmers met Luftschutzhelmen heb zou ik die wel willen zien via PB, Volkssturmfoto's zijn altijd interessant!

Jij heb je er duidelijk ook al in verdiept, een leuk verzamelgebied, veel variatie en ik kijk uit naar updates!
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Hier heb ik er 1 ik heb hem ooit eens van iemand via het waf forum gestuurd gekregen kijk naar de man achter aan.

Kijk maar in je pb
Aude Audenda
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: Jasper j verzameling

Bericht door honved »

Comrade schreef:Het word inderdaad in bronnen beschreven, maar ik heb er nog geen foto's van gevonden, als je foto's van volksturmers met Luftschutzhelmen heb zou ik die wel willen zien via PB, Volkssturmfoto's zijn altijd interessant!

Jij heb je er duidelijk ook al in verdiept, een leuk verzamelgebied, veel variatie en ik kijk uit naar updates!
Bij deze maar dan voor iedereen. Een foto van Volksturm soldaten aan de oder in 1945 met italiaanse m33 helmen en een foto met een luftschutz helm.
Bijlagen
volksturm mit Italienische stahlhelm am oder front 1945.jpg
pic5ec.jpg
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Kijk eens :P prachtige foto's alles maar dan ook alles werd gebruikt. :) .Vraag me wel af of zon luftschutz helm makkelijk is in gevecht :P .
Aude Audenda
Plaats reactie