probleem scheermes

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
digger!
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:12

probleem scheermes

Bericht door digger! »

Ik heb een probleempje ik heb laatst dit mooie scheermes gekregen alleen ik krijg hem niet los gedraaid.
Heb alles geprobeerd heleboel wd40 er tussen gespoten en proberen te draaien maar niks werkt, iemand een iedee ?
Bijlagen
PICT3672.jpg
PICT3671.jpg
PICT3670.jpg
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: probleem scheermes

Bericht door Erik »

Niet te snel willen, WD40 should do the trick, maar niet na vijf minuten. Laat het 24 uur zitten.
Als dat niet werkt, break-free wapenolie gebruiken, zelfde doen als bij WD40.
En 's ochtends pap met spek! Veel melk! :)

Leuk krabbertje trouwens! Gemerkt met /I\ ?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
digger!
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:12

Re: probleem scheermes

Bericht door digger! »

oke dat deet ik dus fout ik zal het proberen.
en nee helaas niet gemerkt eenig idee hoe oud? ik denk zelf jaren 50 ?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: probleem scheermes

Bericht door coco »

Kan ook een Duitse oorlogse zijn, die hebben ook geen broad arrow markering.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: probleem scheermes

Bericht door Erik »

coco schreef:Kan ook een Duitse oorlogse zijn, die hebben ook geen broad arrow markering.
probleem is (nou ja, probleem...) dat deze krabbertjes tientallen jaren zijn geproduceerd door vrijwel iedereen! Je moet al een echte hobbyist zijn om deze meteen te determineren. Is het überhaupt wel van metaal (handvatje)?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
digger!
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:12

Re: probleem scheermes

Bericht door digger! »

handvat is wel van metaal.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: probleem scheermes

Bericht door coco »

@erik, dat snap ik, maar je eigen antwoord doet je eigen vraag vreemd lijken.
Een niet gemarkeerde kan van alle periodes zijn, net als een gemarkeerde (mits jaartal) mijn reactie was meer bedoeld in de zin van, een niet aanwezige broadarrow zegt nog helemaal niks.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
digger!
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:12

Re: probleem scheermes

Bericht door digger! »

Nou ook al is die niet uit de oorlog hij ligt mooi tussen de rest van de spulletjes ;D
Ik krijg hem niet uit elkaar dus ik ga er nu verder ook niks meer aan doen.
Bedankt voor alle tips.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: probleem scheermes

Bericht door Erik »

coco schreef:@erik, dat snap ik, maar je eigen antwoord doet je eigen vraag vreemd lijken.
Een niet gemarkeerde kan van alle periodes zijn, net als een gemarkeerde (mits jaartal) mijn reactie was meer bedoeld in de zin van, een niet aanwezige broadarrow zegt nog helemaal niks.
Klopt helemaal coco, ik was alleen benieuwd of-ie met Broad Arrow gemerkt was! In mijn vereniging doen de uitbeelders Engels '39-'45 bijna een moord voor een BO gemarkeerd krabbertje! En inderdaad zegt dat niets, dan behalve dat het een militaire verstrekking betreft.

Erg leuk zijn de setjes van Gillette, verstrekt aan het U.S. leger dat in 1917 naar Europa kwam. Anderhalf miljoen sets zijn verstrekt, je vindt ze geregeld, nog keurig in het doosje met het blikje waarin de losse scheermesjes geborgen moesten worden. Ik heb zelf ook zo'n setje. Naast een heleboel andere sets, binnen de LH gebruiken we ze ook!
(wel goed wassen en uitkoken, anders houd je een Somme- en Verdun-achtig gezicht over op den duur :P )
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: probleem scheermes

Bericht door Jim »

Erik schreef:In mijn vereniging doen de uitbeelders Engels '39-'45 bijna een moord voor een BO gemarkeerd krabbertje!
:zapped: Toch niet te geloven. Ik denk dat ik echt een ouwe z*k aan het worden ben!
Toen ik nog fanatiek de spullen binnenhaalde werd ik op beurzen dood gegooid met die dingen.
Van allerlei materialen met jaar en arrow! ook de borstels en nog verpakte scheerzeep.
Misschien deze link iets voor hun? Hoewel degenen die ik heb gekocht de in guldens was en de komma naar links!
http://www.ebay.co.uk/itm/1-RARE-WWII-D ... 0513539788
kunnen ze misschien een deal maken als ze een grote partij aanschaffen?
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: probleem scheermes

Bericht door Erik »

Jim schreef:
Erik schreef:In mijn vereniging doen de uitbeelders Engels '39-'45 bijna een moord voor een BO gemarkeerd krabbertje!
:zapped: Toch niet te geloven. Ik denk dat ik echt een ouwe z*k aan het worden ben!
Toen ik nog fanatiek de spullen binnenhaalde werd ik op beurzen dood gegooid met die dingen.
Het zal wel, Jim, ik geloof je op je woord. Mij boeit het namelijk niet zo. Ik denk ook dat veel LH-mensen (misschien ook wel net als veel verzamelaars) het spul gewoon voor twee kwartjes in de schoot geworpen willen hebben. Tuurlijk kun je die mesjes overal vinden, alleen betaal je daar ook voor.
En daarbij: er moeten miljoenen van die dingen gemaakt zijn. Maar intussen hoor ik wel binnen mijn vereniging de vurige wens ook eens zo'n BO-gemarkeerd mesje te bezitten...

Zoeken dus. Ik had na kort zoeken voor weinig een scheermes (dus geen krabbertje) uit Stuttgart, midden jaren '10. Dán heb je een vondst! Vooral als het WO1-Regiment wat je uitbeeldt ook uit Stuttgart komt!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: probleem scheermes

Bericht door Joep »

Da's een vondst van jawelste Erik :wink:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: probleem scheermes

Bericht door Erik »

Joep schreef:Da's een vondst van jawelste Erik :wink:
Eigenlijk meer toeval! Ik was bezig met een scheerset uit de jaren '10 maar had me nog niet echt in merken en modellen verdiept. Wel had ik als eigen 'eis' dat het gerei uit Stuttgart moest komen, omdat het Regiment wat ik uitbeeld van oorsprong uit Stuttgart komt (hoewel de Reserve die ik uitbeeld uit Calw komt, een provinciestadje in het Schwarzwald) Toen er inene wat spullen op de Duitse eBay stonden en de verkoper uit Stuttgart kwam, heb ik het er gewoon op gewaagd en bingo! :)

En dan het scheren met zo'n klapmes. Dat is toch wel wat anders dan met dichtgeknepen slaapogen 's ochtends jezelf staan af te krabben...
En zeg nou zelf: als je zo'n uitbeelding kan laten zien, dat is toch mooi! (Foto origineel, 1915, Westfront)
Afbeelding
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie