Collectie ZWIKTUUT

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
zwiktuut
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 okt 2011, 19:17

Collectie ZWIKTUUT

Bericht door zwiktuut »

Ik ga ook maar eens een topic over mijn volledige collectie maken anders heb ik mijn collectie verdeeld over 6 verschillende delen.

Ik ga meteen beginnen met wederom een nieuwe aanwinst.
Dit keer een M40 jasje van een lid van het 16e infanterie regiment was en tevens een NCO kandidaat.

Naar mijn mening zijn alle insignia origineel vernaaid, ik twijfel alleen over de schouderstukken. Voor de rest vind ik het persoonlijk een erg mooi jasje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wars are always fought for old men by young boys
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door coco »

Ik denk (DENK) dat de borst adelaar herplaatst is, maar dat is toch bijna niet te voorkomen. Top jasje!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door Fahnenjunker »

Borstadelaar is denk ik ook herplaatst. Schouderstukken zijn volgens mij ook goed, maar laatoorlogs, 44/45 model. Verder mooi jasje hoor!
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
zwiktuut
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 okt 2011, 19:17

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door zwiktuut »

Fahnenjunker schreef:Borstadelaar is denk ik ook herplaatst. Schouderstukken zijn volgens mij ook goed, maar laatoorlogs, 44/45 model. Verder mooi jasje hoor!
Het gaat idd om M44 schouderstukken vooral kijkend naar de donker/bruinig gekleurde laatoorlogse wol, die waarschijnlijk toch bij het uniform horen.
Ik heb me laten vertellen dat het hier wrs om een NCO gaat die gepromoveerd is ergens tussen 40/44 tot Fahnenjunker Feldwebel en zijn schouderstukken heeft vervangen.

Ik heb het jasje ook nog even op WAF geplaatst en daar waren ze van mening, althans 3 van de 4 dat alle insignia origineel bij het uniform horen.

Bedankt voor de reacties tot dusver :)
Wars are always fought for old men by young boys
Gebruikersavatar
zwiktuut
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 okt 2011, 19:17

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door zwiktuut »

Zondag op de veiling van Butschek deze prachtige 16mm filmprojector gekocht. Met 23 films waaronder de propaganda films;

- Die Männer mit dem schwarzen Kragen
- Die Helden von Narvik
- Weltspiegel 1939, 1940, 1941, 1942
- Deutsche Panzerkreuzer

Ik denk dat dit een ultiem item is om mijn verzamelkamer nog meer tot leven te brengen door de projector te richten op 1 van de muren.
Ik heb hem nog niet thuis maar zodra hij arriveert zal ik wat foto's doorsturen als hij in actie is.

Zie de link voor +-20 andere foto's en de gedetailleerde beschrijving.

http://www.butschek-antiques.com/2013-P ... films.html

Enig minpunt is dat ik totaal geen ervaring heb met filmprojectors en de bediening ervan.
Dus als iets kapot gaat heb ik wrs een probleem....

Misschien iemand ervaring met dit soort spul?

Bedankt voor het kijken.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Wars are always fought for old men by young boys
Gebruikersavatar
Longway
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 sep 2011, 10:24

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door Longway »

Zeer mooie aanwinst! _/-\o_

Jammer voor mij dat ik niet de hoogste bieder was... :wink:
It's a long way to Tipperary,
it's a long way to go.

It's a long way to Tipperary,
to the sweetest girl I know!
Gebruikersavatar
zwiktuut
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 okt 2011, 19:17

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door zwiktuut »

Ik dacht dat er weinig animo voor was aangezien er pas weinig op geboden was.
Ik had de wekker er voor gezet en had een goede wifi verbinding. Ik heb de laatste 20 sec 3 of 4 x mijn bod moeten verhogen. Wel toevallig dat je achter hetzelfde item aan zat.

In ieder geval een hele sportieve reactie! _/-\o_

Als ik hem ooit ga verkopen zal ik proberen aan je te denken!
Wars are always fought for old men by young boys
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door Arie verzamelaar »

mooie verzameling die filmprojector is wel een gave aanwinst die zie je niet vaak :D
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door CollectorWo2 »

Mooie aanwinst :)
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door Joep »

Wow.. Zeer gaaf!
Ben lichtelijk jaloers, veel plezier met je aanwinst!
Echt geweldig, ideaal voor je eigen verzamelkamer.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
zwiktuut
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 okt 2011, 19:17

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door zwiktuut »

Nou helaas een miskoop geweest. Ik heb hem uitgeprobeerd en het beeld blijft helaas heel onscherp. Op alle verschillende afstanden geprobeerd en verschillende tapes.
Erg jammer aangezien ik er veel van verwacht had. Uiteraard geen dvd kwaliteit maar je kunt van de beelden niets maken.... Retour afzender dus :(
Wars are always fought for old men by young boys
_Arthur

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door _Arthur »

zwiktuut schreef:Nou helaas een miskoop geweest. Ik heb hem uitgeprobeerd en het beeld blijft helaas heel onscherp. Op alle verschillende afstanden geprobeerd en verschillende tapes.
Erg jammer aangezien ik er veel van verwacht had. Uiteraard geen dvd kwaliteit maar je kunt van de beelden niets maken.... Retour afzender dus :(
Zou je er dan niet eerst iemand naar laten kijken met meer expertise? Want dit klinkt meer als dat er iets niet scherp gesteld wordt/kan worden, dan een erg groot mankement.
Gebruikersavatar
Longway
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 sep 2011, 10:24

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door Longway »

Jammer dat de kwaliteit tegenvalt! Misschien dat je de projector bij een een fotografiewinkel na kan laten kijken...Wie weet is het maar een klein probleem wat zo op te lossen is, b.v afstelling van de lenzen?
It's a long way to Tipperary,
it's a long way to go.

It's a long way to Tipperary,
to the sweetest girl I know!
Gebruikersavatar
zwiktuut
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 okt 2011, 19:17

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door zwiktuut »

Tsja ik heb al eens aan de lens gedraaid maar dan veranderd ook niets. Probleem is dat ik er niet teveel aan wil klooien en dat ik hem straks niet meer kan terug sturen. Veel kun je er ook niet aan veranderen want het is een vrij simpel systeem, maar wel allemaal fragiel....

Buiten dat kan de film nergens naar toe als deze wordt afgespeeld omdat er geen 2e rolletje is waar de film weer opgedraaid kan worden. Dus als je wat afspeelt dan gaat de de gespeelde film zijn eigen weg. Ook niet erg praktisch en kun je nadien 10 meter film gaan oprollen...

En als afsluiter is het apparaat binnen 30 sec al heel heet door de lamp die erin zit, ook niet echt veilig lijkt me.
Wars are always fought for old men by young boys
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Collectie ZWIKTUUT

Bericht door Erik »

zwiktuut schreef:Tsja ik heb al eens aan de lens gedraaid maar dan veranderd ook niets. Probleem is dat ik er niet teveel aan wil klooien en dat ik hem straks niet meer kan terug sturen. Veel kun je er ook niet aan veranderen want het is een vrij simpel systeem, maar wel allemaal fragiel....
Wat ik hoor klinkt het alsof er een lens mist. Nakijken door een expert (of anders even zelfstudie plegen) kan veel ophelderen (letterlijk)
zwiktuut schreef:Buiten dat kan de film nergens naar toe als deze wordt afgespeeld omdat er geen 2e rolletje is waar de film weer opgedraaid kan worden. Dus als je wat afspeelt dan gaat de de gespeelde film zijn eigen weg. Ook niet erg praktisch en kun je nadien 10 meter film gaan oprollen...
Dat is een queastie van een tweede spoel aanschaffen. Heb je het merk en typenummer van de projector?
zwiktuut schreef:En als afsluiter is het apparaat binnen 30 sec al heel heet door de lamp die erin zit, ook niet echt veilig lijkt me.
Het is geen laptop. Die dingen worden gewoon heel heet, dat was in die tijd normaal, je moest er ook niet met je tengels aanzitten. Inherent aan een projector.

Klinkt een beetje alsof je iets gekocht hebt waarvan je alleen de naam kent! Er bestaat echter wel heel veel docu over dit soort instrumenten! Verdiep je er eens in, het kon nog wel eens een heel aardige hobby worden!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie