Jasper j verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Enig idee wat voor overjas de man op de 2de foto draagt?
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jasper j verzameling

Bericht door coco »

Welke van de drie?

Middelste Heer generaals overjas
Rechtse denk een M44 (Heer of LW?) overjas
Linkse geen idee
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: Jasper j verzameling

Bericht door honved »

Jasper J schreef:Enig idee wat voor overjas de man op de 2de foto draagt?
Kan laat model Wehrmacht zijn, luftschutz of RAD. Zwart wit foto, vind ik moeilijk te bepalen.
Bij deze nog een foto van Volksturm soldaten met een tsjechische helm en een MG34.
Bijlagen
volksturm mit CZ stahlhelm.jpg
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Bedoelde de meest rechtse is inderdaad wel moeilijk te bepalen soms van zwart wit foto's.
Ook de laatste foto die je poste is mooi ik zou er in principe eigenlijk alles op kunnen zetten zelfs een nederlandse helm denk ik.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Comrade »

Nederlandse M34 helm zou kunnen, mits hij de juiste kleur heeft, een forumgenoot (Edgar) bezit 3 M34 helmen met een aparte grijze kleur, de helmen zijn in Duitsland doorgebruikt tijdens de oorlog, maar waar is nog niet duidelijk. Luftwaffe helmen zie je soms ook tegenkomen, volgens mij heeft de Volkssturm nog een depot met luftwaffe helmen gebruikt.

Italiaanse depots zijn na de capitulatie van Italië door Duitsland, wapens, zeltbahnen, schoenen, dus helmen vind ik vrij logisch, maar een mooie foto hoor!
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door laurens jan »

honved schreef:
Comrade schreef:Het word inderdaad in bronnen beschreven, maar ik heb er nog geen foto's van gevonden, als je foto's van volksturmers met Luftschutzhelmen heb zou ik die wel willen zien via PB, Volkssturmfoto's zijn altijd interessant!

Jij heb je er duidelijk ook al in verdiept, een leuk verzamelgebied, veel variatie en ik kijk uit naar updates!
Bij deze maar dan voor iedereen. Een foto van Volksturm soldaten aan de oder in 1945 met italiaanse m33 helmen en een foto met een luftschutz helm.
Bedankt voor het delen
Zijn er ook foto's bekend met de Bulgaarse 1e 2e of 3e modellen helmen?
Ik heb wel eens een pent tekening hiervan gezien maar nooit een foto!
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door laurens jan »

honved schreef:
Jasper J schreef:Enig idee wat voor overjas de man op de 2de foto draagt?
Kan laat model Wehrmacht zijn, luftschutz of RAD. Zwart wit foto, vind ik moeilijk te bepalen.
Bij deze nog een foto van Volksturm soldaten met een tsjechische helm en een MG34.
Ikzelf denk ook aan luftwaffe
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Deze week 2 nieuwe items binnen deze heb ik geruilt voor andere items dit ivm dat ik me op volkssturm wil concentreren.
Zie hier 1 schupo overjas heb hem meteen vermaakt tot volkssturmer het andere jasje is een m36 van de schupo die binnenkort ook op een pop gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Ik heb hem vandaag een poging gedaan de volkssturmer wat ouder te maken dit is het resultaat,laat me even weten dat julie er van vinden dan kan ik het een en ander verbeteren

foto´s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aude Audenda
Gebruikersavatar
stekker
Lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 dec 2010, 22:12

Re: Jasper j verzameling

Bericht door stekker »

Persoonlijk vond ik de vorige pop mooier dan deze aanpassing.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Je bedoelt met de totd jas en luftschutz helm]?Denk je niet of vind je niet dat deze pop overeenkomt met de werkelijkheid?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Het leuke aan de jas is dat de kraag een originele kraag is die je normaal alleen ziet op jasjes niet op de overjassen, hij is over de originele kraag gezet die is slechte staat was , naar mijn mening is dit oorlogs gedaan en zo ziet het er ook uit, regels hield niet iedereen zich aan zeker toen materiaal schaars werd hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Markering in de jas

[IMGJOHAN SHWEINGER ''WIESBADEN'' is de maker van deze jas.

De kleur is een appart soort groen op de foto zie je dat niet heel goed het is een soort zomer stof
Afbeelding


Afbeelding
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Comrade »

Hele mooie aanwinsten hoor!

Mede in de slag om Berlijn bestond de verdediging in Berlijn zelf uit 45.000 troepen, die waren aangevuld met politie, Hj en Volkssturm. Het lijkt me sterk dat politietroepen met Volkssturmbanden liepen, maar het zou uiteraard kunnen.

De veroudering vind ik wel geslaagd, zo krijgt een pop iets meer karakter vind ik :) .
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Dat weet ik niet zeker maar ik dacht dat alle eenheden die vielen onder de volkssturm een band droegen, het kon natuurlijk ook dat degene die een uniformstuk droeg niet altijd tot die eenheid behoorden maar gewoon kreeg uitgereikt wat er nog op voorraad was,dat kon dus van alles zijn een polizei jas met bijvoorbeeld een Hitlerjugend broek.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Joep »

misschien kan je proberen nog wat stoppels ofzo op z'n gezicht te plakken, dan lijkt de snor ook wat echter, maar een leuk idee, zeker voor volkssturm
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Plaats reactie