Jasper j verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door CollectorWo2 »

Sorry maar ik moet er een beetje om lachen hoe het ernu uit ziet :)
Net of charlie chaplin erstaat. :mrgreen:
Snor ziet er niet echt uit,ik zou het gezicht beschilderen e.d.
Stuur de pop naar erik s ;)
staat bij mij nog in de planning,hij kan dat echt heel mooi doen!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Thunderbird ik snap wat je bedoelt maar dat was ook een beetje de bedoeling ,als je sommige foto,s ziet van de volkssturm zie je mannetjes met rare snorretjes en brilletjes die er dus eigenlijk niet uit zien, je moet niet vergeten dat het gros geen echte soldaten waren maar oudjes zeer jong grut of oorlogs invalide .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Joep »

Ik vind de pop er leuker uit zien dan voorheen, oké je ziet wel dat de snor nep is, maar het gaat erom dat het een ouder iemand voorstelt.
En door iemand een pop laten beschilderen is ook nog eens heel duur, ik kan me voorstellen dat mensen dat geld liever ergens anders in willen steken.
Als ik jou was Jasper, zou ik hem in ieder geval zo laten, al helemaal voor een volkssturmer, en voor de details misschien wat stoppels o.i.d. erop plakken of z'n gezicht nog wat viezer maken, als je bijv. die snor ook een beetje vies maakt, lijkt het al wat meer op de rest van het gezicht.
Maar ga zo door!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Comrade »

Het lijkt me erg sterk dat een Volkssturmer een jasje uitgereikt kreeg met een vrij hoge rang, namelijk Polizei-Meister(hoogste rank qua onderofficieren).
Maar voor de rest een leuke pop.
Erik S. kan inderdaad erg goed poppen beschilderen en als je zeker weet dat je dit een hele tijd laat staan (of deze paspop nog lang gaat gebruiken) zou ik het zeker aanraden om de paspop door hem te laten beschilderen!
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik »

Comrade schreef:De veroudering vind ik wel geslaagd, zo krijgt een pop iets meer karakter vind ik :) .
Ik zou er wat meer moeite in stoppen. Zo lijkt het wel of-ie een dooie slak onder z'n neus heeft! Dat is een snorretje uit de fopwinkel, rijksdaalder of zo! Zukke snorretjes werden toen niet gedragen, al helemaal niet zo netjes geknipt.
Even een paar euro extra voor een échte snor!

Kijk: daarom weet ik dat het een rijksdaaldersnorretje is:

Afbeelding
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Comrade schreef:Het lijkt me erg sterk dat een Volkssturmer een jasje uitgereikt kreeg met een vrij hoge rang, namelijk Polizei-Meister(hoogste rank qua onderofficieren).
Maar voor de rest een leuke pop.
Erik S. kan inderdaad erg goed poppen beschilderen en als je zeker weet dat je dit een hele tijd laat staan (of deze paspop nog lang gaat gebruiken) zou ik het zeker aanraden om de paspop door hem te laten beschilderen!
Ik ben daar nog niet helemaal uit iemand die bijvoorbeeld de leiding had over een groep volkssturmers zou best zo'n jas uitgereikt kunnen krijgen, niets in onmogelijk heb oa een foto gezien van een hitlerjugend jongen met een waffen-ss tropen uniform en een volkssturmband.
Zo zijn er ook foto's van heer officieren die training geven aan volkssturmers die een armband dragen over hun gewone uniform.
Ik vind het trouwens leuk om zelf wat aan mijn poppen te rommelen en dan te kijken waar ik uit kom, daarom is jullie commentaar ook welkom dan kan ik altijd proberen te verbeteren.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Erik schreef:
Comrade schreef:De veroudering vind ik wel geslaagd, zo krijgt een pop iets meer karakter vind ik :) .
Ik zou er wat meer moeite in stoppen. Zo lijkt het wel of-ie een dooie slak onder z'n neus heeft! Dat is een snorretje uit de fopwinkel, rijksdaalder of zo! Zukke snorretjes werden toen niet gedragen, al helemaal niet zo netjes geknipt.
Even een paar euro extra voor een échte snor!

Kijk: daarom weet ik dat het een rijksdaaldersnorretje is:

Afbeelding[/quote

Erik rijskdaalder snor?

Afbeelding
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Netjes geknipt en onder de neus verder glad geschoren :P
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik »

Jasper J schreef:Netjes geknipt en onder de neus verder glad geschoren :P
Maar niet gelijkend op dat rupsje onder 'jouw' neus! Dat snorretje is overal even dik, veel te netjes, volgt niet de normale lijnen van het gezicht en je ziet nauwelijks dat het haar betreft. Ik denk dat als je een stukje uit de kokosmat knipt of een harig handtasje voor een gulden koopt op de rommelmarkt, dat je dan een veel beter en echter resultaat krijgt! Meen ik serieus!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Ik vind het anders een nette snor die aardig gelijk is , maar ik neem je advies serieus hoor ik zal wel eens kijken wat ik nog kan verbeteren,ik zie op volkssturm foto's de meest vreemde snorren.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik »

Al zou je het snorretje wat bijknippen en opruwen, dan is het al wat meer! Kijk op de foto: het snorretje loopt helemaal op één lijn aan de bovenkant! Ik herinner me trouwens dat dit snorretje geen snorretje is maar een wenkbrauw; er zitten er twee op dat kaartje dat je gekocht hebt, met een plakstripje aan de achterkant!
Maar het is wel moeilijk om een kop inderdaad wat ouder te maken, het materiaal werkt ook niet mee. Rimpels in het gezicht e.d. is gewoon moeilijk! Het gezicht wat valer maken helpt!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Erik schreef:Al zou je het snorretje wat bijknippen en opruwen, dan is het al wat meer! Kijk op de foto: het snorretje loopt helemaal op één lijn aan de bovenkant! Ik herinner me trouwens dat dit snorretje geen snorretje is maar een wenkbrauw; er zitten er twee op dat kaartje dat je gekocht hebt, met een plakstripje aan de achterkant!
Maar het is wel moeilijk om een kop inderdaad wat ouder te maken, het materiaal werkt ook niet mee. Rimpels in het gezicht e.d. is gewoon moeilijk! Het gezicht wat valer maken helpt!
Ik ga mijn best doen het is inderdaad best lastig de meeste poppen hebben het uiterlijk van een 19 jarige adonis :P .
Ik ga er proberen zelf wat mee te doen bijvoorbeeld wat rode wangen wondjes enz.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Jasper j verzameling

Bericht door SOLDIER Wessel »

Ik zou er gewoon een mooie schupo pop van maken, i.p.v. een Volkssturmer!
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

SOLDIER Wessel schreef:Ik zou er gewoon een mooie schupo pop van maken, i.p.v. een Volkssturmer!
Dat is een keuze :P

Euh Erik is dit dan een aardig rijksdaalder snorretje netjes overal gelijk :P

Afbeelding

Je kunt zeggen wat je wilt maar hij is net echt nep :P overigens is het een man van de schupo.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Edgar »

Het niveau is weer ver te zoeken hier, ruim een pagina over een nepsnorretje...

Overigens zou ik kiezen om een net geheel te maken en niet willekeurig gekozen spullen bij elkaar op een pop te doen, dat deed ik vroeger ook, maar dat heeft het toch niet naar mijn mening (dus dan inderdaad bijv. een Schupo met een nette helm, koppel etc) of een volkssturmer exact van een foto (zoals met die Luftschutzhelm, dat zag er wel gaaf uit).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie