Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door michiel01 »

Okay.... Nog even en ik moet worden gereanimeerd omdat ik niet bij kom van het lachen.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Joep »

Sobel, mijn vergelijking klopt anders wel.
De klantvriendelijkheid in NL is ronduit bagger, eenmanszaken etc. zijn wel een uitzondering, maar bij grote bedrijven is de klantvriendelijkheid ronduit slecht.
In bijvoorbeeld Amerika, willen de verkopers je graag helpen en zijn ze bijzonder vriendelijk, de klant is koning.
Ik had hier toevallig op m'n werk een heel gesprek over en m'n andere collega's vonden ook dat de klantvriendelijkheid bijzonder slecht was in NL.
Ik kan zo een aantal voorbeelden geven als je wilt.

En michiel, ik snap de humor niet?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Jules95 »

Joep schreef:Sobel, mijn vergelijking klopt anders wel.
De klantvriendelijkheid in NL is ronduit bagger, eenmanszaken etc. zijn wel een uitzondering, maar bij grote bedrijven is de klantvriendelijkheid ronduit slecht.
In bijvoorbeeld Amerika, willen de verkopers je graag helpen en zijn ze bijzonder vriendelijk, de klant is koning.
Ik had hier toevallig op m'n werk een heel gesprek over en m'n andere collega's vonden ook dat de klantvriendelijkheid bijzonder slecht was in NL.
Ik kan zo een aantal voorbeelden geven als je wilt.

En michiel, ik snap de humor niet?
Ligt er echt aan naar welke winkel je gaat. Ook bij grote ketens kan dat per locatie verschillen.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door ammo »

thunderbird schreef:Goede zaken gedaan met Ammo :)

Wederzijds, net item, snelle verzending, top!!
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Joep »

Jules Levels schreef:
Joep schreef:Sobel, mijn vergelijking klopt anders wel.
De klantvriendelijkheid in NL is ronduit bagger, eenmanszaken etc. zijn wel een uitzondering, maar bij grote bedrijven is de klantvriendelijkheid ronduit slecht.
In bijvoorbeeld Amerika, willen de verkopers je graag helpen en zijn ze bijzonder vriendelijk, de klant is koning.
Ik had hier toevallig op m'n werk een heel gesprek over en m'n andere collega's vonden ook dat de klantvriendelijkheid bijzonder slecht was in NL.
Ik kan zo een aantal voorbeelden geven als je wilt.

En michiel, ik snap de humor niet?
Ligt er echt aan naar welke winkel je gaat. Ook bij grote ketens kan dat per locatie verschillen.
Ligt er ook zeker aan! Bij de meeste eenmanszaken zijn ze niet te lui om je te helpen, en helpen ze je graag!
Maar bij grote bedrijven zal de werknemers dat geen reet interesseren, die krijgen hun salaris toch wel.

Paar voorbeeldjes;
Ik wilde dit weekend een kringloopwinkel binnenlopen, om naar specifiek 1 voorwerp te kijken die ik door het raam naar binnen zag staan, word mij gezegd dat ik de winkel niet meer mag betreden (het was nog ruim een kwartier voor sluitingstijd), maar oké daar kan ik me deels in inleven, ik deed verder ook niet moeilijk.

Tweede voorbeeld; Een collega van me, kwam naar Gall en Gall, om wat kerstpakketjes of iets dergelijks te maken, met drank erin, voor vrienden.
Doet ze al jaren, nooit een probleem, zegt de verkoper, nee dat dat doen we niet! Want het is veel te druk (stond niemand in de winkel).

Derde voorbeeld;
De kantine op m'n werk, zit een lui mens, niet normaal! (normaal staat er iemand anders, die niet lui is en perfecte service!). Wilde iemand een optimel kopen, zegt ze, nee geven we niet, neem maar vivit (er was nog gewoon optimel). Of dan kwam je om wat groente te vragen voor op 't brood, zij met grote zucht, kan je geen fruit nemen? Dat is al klaar. Of dan vroeg je om een gebakken eitje, maakte ze 't niet, want dan moest ze de pan weer schoonmaken :|

Paar voorbeeldjes uit het dagelijks leven.
Gelukkig behandelt de overgrote meerderheid je wel klantvriendelijk, maar er zijn nog veel te veel werknemers die dat niet doen in NL.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Joep »

Nog een leuk filmpje ter bevestiging wat ik bedoel;
http://www.youtube.com/watch?v=QE2EuwHlXK4
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Fuglesang »

Wederom goede zaken gedaan met D_Dutch!
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door ammo »

Goede zaken gedaan met ike75.
Nemo Me Impune Lacessit
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door CollectorWo2 »

Broodje/koffie halen in een kledingzaak...dan ga je toch naar een cafe die daar om de hoek zit in de pc hoofdtstraat?? :bonk:
Kan me wel voorstellen dat die ene winkelier dat niet geeft..heeft niets met de winkel te maken.
Word een beetje offtopic.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door sobel »

De klantvriendelijkheid in Nederland is bijna overal bagger, maar het merendeel is wel vriendelijk? Zo kennen we je weer Joep, vol tegenstrijdigheden
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
_Arthur

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door _Arthur »

sobel schreef:De klantvriendelijkheid in Nederland is bijna overal bagger, maar het merendeel is wel vriendelijk? Zo kennen we je weer Joep, vol tegenstrijdigheden
Ik kan iemand heel vriendenlijk, heel erg klantonvriendelijk behandelen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Joep »

De bedoeling om het te beredeneren was als volgt;
Het overgrote deel is gelukkig wel klantvriendelijk, maaaaarrrr, er zijn teveel niet klant vriendelijken die kom je overal tegen.
Zeg nou niet dat dit onzin is.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door sobel »

Je kan iets dat recht is niet krom praten. Zoals het bijna altijd bij jou gaat, je zegt iets overduidelijk en vervolgens moeten wij het anders beredeneren. Lees je post terug dan zie je het (hopelijk) zelf. Wees gewoon direct concreet en ga niet achteraf dingen op andere manieren verwoorden.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door D_Dutch »

Goede zaken gedaan met Fuglesang. :)
hindenburg1418
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 okt 2012, 21:16

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door hindenburg1418 »

Goede zaken gedaan met Lager Porta op marktplaats.
Plaats reactie