Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

Een wat bredere kennis van Europese militaria betaalt zich zo letterlijk terug!
Asjemenou schreef:...alleen de vraagprijs is wat aan de hoge kant. Op bazaars in Bulgarije kan zo'n riem nog makkelijk gevonden worden.
Dan moet je wel eerst even naar zo'n bazaar toe. Kon wel eens in de munten lopen...
Daarnaast: koop maar eens een soepele leren riem voor 25 EU! Leer is duur tegenwoordig. Ik zie hedendaagse leren geweerriemen voor duurder weggaan!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Erik schreef:Een wat bredere kennis van Europese militaria betaalt zich zo letterlijk terug!
Asjemenou schreef:...alleen de vraagprijs is wat aan de hoge kant. Op bazaars in Bulgarije kan zo'n riem nog makkelijk gevonden worden.
Dan moet je wel eerst even naar zo'n bazaar toe. Kon wel eens in de munten lopen...
Daarnaast: koop maar eens een soepele leren riem voor 25 EU! Leer is duur tegenwoordig. Ik zie hedendaagse leren geweerriemen voor duurder weggaan!
De advertentie is inmiddels verwijdert. Misschien is de "Russische 1945 soldatenriem" toch verkocht.
Als je goed zoekt op Internet zijn deze riemen voor goedkoper te vinden. Misschien kun je de zoektocht naar zo'n riem (en meer) combineren met een vakantie in Bulgarije. Je moet dan echter niet op Sunny Beach blijven hangen. Als je daar al zo'n riem zou vinden dan betaal je daar inderdaad de hoofdprijs voor maar dat geld eigenlijk voor alle toeristencentra.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door wvd »

Oke dit is dan helemaal een topper. Originele kosten €150 whahaha wat een mongool originele bestaan niet :bonk:
troep.JPG
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Comrade »

Die woont 2km van me af, maar helaas geen bekende. Als diegene nog meer van dit soort advertenties plaatst, zal ik wel een steen door de ramen gooien :wink:
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

Woa, ik vind 'm wel origineel! Wat creativiteit betreft dan. Zou zo maar echt kunnen zijn voor degene die er geen verstand van heeft! Alles compleet: hakenkruis (en daar is elke onwetende verzamelaar gek op!), zwaardjes, de maltezervorm. Kortom, prima produkt voor de markt! Goed geld verdienen! Verzamelaars tuinen er toch niet in, dus de koper betaalt een wat dure les.

De dagboeken van Hitler liepen ook al zo goed, een aantal jaren geleden. Natuurlijk waren die nep, dat wis-ik vanaf het begin al. Ik heb namelijk de echte! Zal ze binnenkort op eBay zetten zodra ik van die Schindler-dingetjes af ben!
:lol: :lol:

(Nog mensen ge-interesseerd in de originele herdenkingspenning "Anerdenkung Landsberg 1924"? Naar believen de uitvoering met of zonder hakenkruis)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door coco »

Gaaf man een mussert kruis eerste klasse!!
Altijd al naar op zoek geweest hahaha.

@Erik en jij natuurlijk een pb over die Landbergs penning!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

coco schreef:Gaaf man een mussert kruis eerste klasse!!
Wil je 'm opgemaakt met de gespen "Lunteren 1939", "Lunteren 1940" en de zwaarden? Naast de "Voor Volk en Vaderlanderventer van het jaar" in goud? Consider it done!

Maar pas op! Over pakbeet twintig jaar gaat de verkoop van dit soort nazi-prullaria nog een stuk makkelijker, als de kennis verder is weggezakt! Dan wemelt het opeens van de "Probe Modelle" met bijbehorende certificaten! Vergeet niet dat ook de druktechniek steeds verder gaat en het reproduceren van documenten op "origineel" papier een hoge vlucht neemt!
Zie ook dagboeken van Hitler.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door willietaria »

Heb de vent eens gecontacteerd...
Dit was zijn reactie:

"De soldaat ontving deze onderscheiding in 1943! Of ie echt kan je niet zeker weten dat kan je alleen maar aannemen. Ik heb het metaal laten onderzoeken en dat was zo n 70 jaar oud dus dat hij echt is is aannemelijk!"
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

willietaria schreef:"De soldaat ontving deze onderscheiding in 1943! Of ie echt kan je niet zeker weten dat kan je alleen maar aannemen. Ik heb het metaal laten onderzoeken en dat was zo n 70 jaar oud dus dat hij echt is is aannemelijk!"
Ik heb ook wel plaatjes metaal van 70 jaar. En 100 jaar.
Hoe onderzoek je de leeftijd van metaal?
Maar kennelijk kent hij "deze soldaat". Dan zit er ook een stuk papier bij dus. Daar heb je meer aan!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
_Arthur

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door _Arthur »

willietaria schreef: "De soldaat ontving deze onderscheiding in 1943! Of ie echt kan je niet zeker weten dat kan je alleen maar aannemen. Ik heb het metaal laten onderzoeken en dat was zo n 70 jaar oud dus dat hij echt is is aannemelijk!"
Tuurlijk. Je gaat het metaal 'laten onderzoeken' en dan niet 'zeker weten' of ie echt is. Aan zijn woorden te zien is dat hij (gelukkig) genoeg twijfel laat doorschemeren.

En, metaal laat je niet onderzoeken van een item dat 'maar' 150e kost. Als het nu 1500e+ was, dan was het een ander verhaal.

Magoed, genoeg poep-praat dus.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Joep »

Ik heb de verkoper geïnformeerd en uitgebreid uitgelegd dat het een zogenaamd fantasie-item is.
Verkoper heeft ook netjes de advertentie verwijderd, was gewoon een onwetende verkoper, die dacht iets van WOII te hebben.
Kan gebeuren toch? We hoeven nu niet meer moeilijk te doen lijkt me.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door willietaria »

"Gewoon een onwetende verkoper"???
Sorry, maar dan zeg je: "Ik weet niet wat het is/Ik weet niet of het origineel is/..."
Maar niet :"Ik heb het laten testen/het is in 1943 gegeven/..."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Joep »

Tja dat valt dan wel weer tegen, zijn gewoon smerige verkoopspraatjes.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door willietaria »

Eigenlijk wel, maar het belangrijkste is het resultaat!
Het zoekertje is weg. (Al dan niet door MP zelf door het HK)
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door willietaria »

Een of andere Pool op Marktplaats die goedgelovige zieltjes aan de haak hoopt te slaan...

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr
Plaats reactie