nieuwe hobby op marktplaats?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Bert-Jan »

Sinds een week of 2 zie ik steeds bij advertenties op marktplaats mijn naam (Bert-Jan) mee doen met bieden op Nederlands pre 1940 items.
Die gene die zich ook Bert-Jan noemt bied als een dolle mee maar laat niks van zich horen...

Hebben hier nog meer mensen last van?
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Bert-Jan »

779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door 779 »

99% van de bieders op marktplaats laat niets meer van zich horen. Dat ligt voor de helft aan het nieuwe en absoluut amateuristische e-mailsysteem wat ze hanteren voor anoniem mailen, want haast geen enkele email komt aan, maar als jouw mail toch aankomt, reageert de potentiële koper gewoon niet meer.

Nog een argument, jij hebt wss een mooie verzameling NL pre 1940 en daardoor worden anderen ziekelijk jaloers en willen dan jouw goede naam verzieken op marktplaats. Dat overkomt wel eens meer mensen. Heel triest.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door wvd »

Helaas is mp een site aan het worden waar niks mee gedaan word helaas. Het beleid daar is gewoon waardeloos nog een paar jaar en dan is het een soort speurders geworden een site waar geen hond meer komt
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Bert-Jan »

weet iemand al wat meer?
Nuath
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2012, 19:00

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Nuath »

Beste Bertjan,

Ik zag zojuist jou bericht!
Ik geloof dat wij met de zelfde persoon te maken hebben! Mijn naam op MP (tosp26) is twee weken geleden ook door iemand gekopieerd!
Ook met mijn naam wordt volop NL voor 1940 items geboden!
Zoals jij al aan geeft helpt deze persoon wel je naam op MP om zeep!

Ik heb al bij een aantal andere verzamelaars geinformeerd maar ben nog niets te weten gekomen.
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Uncle_Sam »

dit doet MP expres, als je klaagt bij hun zeggen ze alleen"nee we zijn alleen een platform om contact te maken tussen mensen" ze doen het expres niet zoals het is op ebay omdat er dan veel mensen afhaken. het zou een stuk beter zijn als je een reactie of duim omhoog/laag kan doen bij een verkoper dan word het een stuk makkelijker!
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Joep »

Marktplaats moet consequenter zijn met het nastreven van hun eigen FAQ reglement.
Meer moderators inhuren en streng controleren op fakers.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Erik »

Bert-Jan, wat maakt het uit? Als jij zorgt dat je een nick name hebt op MP die ook bij je vrienden bekend is, maakt het geen klap uit of iemand jouw werkelijke naam gebruikt of niet. Mijn nick name op MP bestaat al jaren en slechts een aantal mensen binnen de scene weten wie erachter steekt (ik ook: ik!)
Natuurlijk kom ik mijn voornaam wel eens tegen op marktplaats, de naam 'Erik' is nu eenmaal niet uniek. En iedereen die het moet weten weet dan in ieder geval welke 'Erik' het NIET is. Want die heeft al jaren een andere naam...
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door willietaria »

Eigenlijk simpel op te lossen.

Als MP ervoor zou zorgen dat iedere naam maar 1X gebruikt kan worden...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door coco »

willietaria schreef:Eigenlijk simpel op te lossen.

Als MP ervoor zou zorgen dat iedere naam maar 1X gebruikt kan worden...
Voorbeeld:

Pieterjan
Pieter-jan
Pieter_jan
Piet-erjan
Piet-er-jan
Piet_er_jan
Etc.
Etc.
Etc.

Dat is dus niet na te streven omdat voornamen (en achternamen en de combinatie daarvan) niet uniek zijn.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Uncle_Sam »

allerbeste is als marktplaats word zoals ebay. dat je een reactie kan plaatsen na aankoop bijvoorbeeld en de zelfde voorwaarden die ebay heeft. Marktplaats doet dat expres niet want dan gaan alle oplichters weg(80% van de gebruikers dus haha).
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Joep »

Persoonlijk vind ik ebay geen fijne tweede hands webwinkel.
Maar dat ligt 'm puur aan het hele besturings menu, wat dat betreft is marktplaats makkelijker en sneller.
Ook vind ik dat PayPal ontieglijk irritant, ik betaal lekker met iDeal, werkt simpel en nog nooit problemen mee gehad.
Ik vind best dat marktplaats mag vernieuwen en de nep-bieders en oplichters eruit mag filteren, maar oplettendheid is altijd geboden.
Als je gewoon goed geïnformeerd bent en dingen niet te overhaast koopt, vinden er geen problemen plaats.

Ik google ook atlijd naar de verkoper, zo'n 40 % van alle items die ik persé wilde hebben, heb ik daardoor afgezien.
Je kunt beter kijken naar de realiteit dan klagen en zelf actie ondernemen. Zo handel ik zelf al jaren met Marktplaats en met echt grote
aankopen kom ik het ook gewoon ophalen, ben dan ook al diverse keren naar het noorden of zuiden van het land gereden.
Daardoor ben ik redelijk positief over Marktplaats, nog nooit echt problemen mee gehad. Maar ja zo heeft ieder z'n eigen ervaring met iets,
kwesties verschillen per persoon.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Erik »

Joep schreef:Persoonlijk vind ik ebay geen fijne tweede hands webwinkel.
Maar dat ligt 'm puur aan het hele besturings menu, wat dat betreft is marktplaats makkelijker en sneller.
Ik ken dat probleem niet. De zoekfunctie van eBay is veeeel beter, marktplaats is maar een simpel gedoetje. Maar misschien moet dat ook zo zijn!
Joep schreef:Ook vind ik dat PayPal ontieglijk irritant, ik betaal lekker met iDeal, werkt simpel en nog nooit problemen mee gehad.
Ideal vind ik omslachtig en met al die storingen bij banken ook niet altijd bruikbaar. Wat vind jij ontieglijk irritant bij PayPal?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: nieuwe hobby op marktplaats?

Bericht door Uncle_Sam »

marktplaats hoeft niet precies zoals ebay te zijn maar wel dat je een reactie kan plaatsten en een cijfer kan geven op de persoon en hoe hij je behandeld etc. ik heb niet echt vervelende dingen gehad bij marktplaats heb altijd geld terug gekregen of gewoon niet gedaan. zou willen dat het anders zou worden maar ik denk niet dat ze het gaan veranderen...
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Plaats reactie