Davidster

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
cbasd
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2013, 12:30

Davidster

Bericht door cbasd »

Is het mischien voor een van u mogelijk om deze ster eens te bekijken ?
Het is mijn eerste aankoop en veel verstand heb ik er zeker niet van
Alvast bedankt !

https://www.dropbox.com/s/4hasiidye15l90s/DSC03060.JPG
https://www.dropbox.com/s/sugplarv8wi9g5j/DSC03061.JPG
https://www.dropbox.com/s/50g6qzedqyurged/DSC03062.JPG
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Davidster

Bericht door coco »

Ik durf niets over de originaliteit van de ster te zeggen, wat ik wel weet is dat deze sterren veel en heel goed nagemaakt worden en dat sommige mensen (ook leden hier) jarenlang zoeken naar een exemplaar wat ze bevalt als origineel zijde.

Je zou eens kunnen proberen de ster op WAF te zetten (wehrmacht-awards.com/forums).

Op een prijs zou ik niet snel af gaan voor een nep ster vragen ze soms nog 450 euro om hem als origineel door te laten gaan. Is de ster spot goedkoop moet je ontzettend veel geluk hebben maar ik vrees dan ook het ergste.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
cbasd
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2013, 12:30

Re: Davidster

Bericht door cbasd »

Dank je wel voor je reactie,
heb even rond zitten kijken op de waf, maar geen idee waar ik die vraag moet posten. ga er van uit dat je er meer ervaring hebt, zou je mij een link kunnen sturen naar die plek zodat ik hem niet verkeerd post ?

alvast bedankt !
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Davidster

Bericht door coco »

Daar is altijd discussie over op WAF haha.

Onder tony barto ss etc. Is in mijn ogen het beste:
http://wehrmacht-awards.com/forums/foru ... y.php?f=35
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
cbasd
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2013, 12:30

Re: Davidster

Bericht door cbasd »

Gedaan, dank je wel
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Davidster

Bericht door koe op zolder »

Repro!
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
cbasd
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2013, 12:30

Re: Davidster

Bericht door cbasd »

Zo ! Die was duidelijk :-) Hoe zie je dat zo snel als ik vragen mag ? Altijd ruimte om te leren. Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Davidster

Bericht door Erik »

cbasd schreef:Zo ! Die was duidelijk :-) Hoe zie je dat zo snel als ik vragen mag ? Altijd ruimte om te leren. Alvast bedankt
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Beoordeling vanaf een foto. Of heeft Koe op Zolder meer info?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Davidster

Bericht door CollectorWo2 »

Misschien wat op zolder gevonden :mrgreen:
Nee,het is idd handig om info bij te doen waarom repro :)
cbasd
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2013, 12:30

Re: Davidster

Bericht door cbasd »

Even voor de zekerheid, heb ik niet helemaal duidelijk vermeld. dit is niet mijn eerste aankoop, maar zou het moeten worden eventueel.

nogmaals bedankt mensen
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Davidster

Bericht door koe op zolder »

Die lijntjes joh. Denk dat de printer dronken was..
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
cbasd
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2013, 12:30

Re: Davidster

Bericht door cbasd »

Begin na vergelijkingen van andere op betrouwbare sites (dan bedoel ik joods historisch museum enzo) ook wel te zien dat de letters wel erg dicht op elkaar staan ook
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Davidster

Bericht door Erik »

koe op zolder schreef:Die lijntjes joh. Denk dat de printer dronken was..
That's it? Geen onderzoek naar de bedrukte stof, de zichtbare weefseldraadjes vergeleken met originelen? Geen onderzoekje of continue dikte van lijnen (of juist niet) ook voorkomt bij originelen? Gewoon van een foto?
Ik denk dat je uitspraak gewaagd is en zeker niet onderbouwd.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Davidster

Bericht door coco »

En ik denk dat koe gelijk heeft.

Erik ik snap volledig de vraag naar meer info, maar helaas komt deze info ook terecht bij fakers en dat is hetgeen wat we niet willen (en wij mij bijv. tegenhoud een topic over ersatz te beginnen maar wie weet).

Op WAF wordt er vaak ook simpelweg goed of niet goed gezegd en daarmee heb je het bij sommige items mee te doen, frusterend ja zeker, waarde oordeel minder absoluut niet als je weet wie wat zegt.

Ster is ook afgekeurd op WAF trouwens, met uitleg: http://wehrmacht-awards.com/forums/show ... p?t=686665
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Davidster

Bericht door Erik »

coco schreef:En ik denk dat koe gelijk heeft.

Erik ik snap volledig de vraag naar meer info, maar helaas komt deze info ook terecht bij fakers en dat is hetgeen wat we niet willen (en wij mij bijv. tegenhoud een topic over ersatz te beginnen maar wie weet).
Ik heb dat beeld met die lijntjes goed onthouden en gisteren vergeleken met originele exemplaren. Het vermoeden van koe klopt niet op die grond. Het zal ongetwijfeld een replica zijn maar dat is niet af te leiden aan de lijntjes. Eerder aan de wijze van aanbieden: hoe komt een particulier tegenwoordig aan een ster en waarom biedt-ie dat dan op een openbare markt aan? Dát is het twijfelachtige!
(Daarnaast kun je aan de weefsels zien dat het wat duurdere stof betreft; de vezels zijn geverfd in plaats van het gehele weefsel. Het is niet waarschijnlijk dat een duurdere vorm van katoen werd gebruikt voor een dergelijk massaproduct. Zie ook weefsels op internet van origineel geachte sterren: altijd geheel geel. Vandaar ook mijn vermoeden: onwaarschijnlijk)

Fakers (dus de echte vervalsers, niet de replica-ers) kennen de trucs al. Het is aan de doorgewinterde verzamelaar/geïnteresseerde om anderen van die trucs op de hoogte te stellen.
Fakers gaan heel ver. De natuurlijke stoffen worden gebruikt, de natuurlijke verfstoffen. De kettingdichtheid in het weefsel wordt nagemaakt. Het zijn dingen die je zelf zonder apparatuur nauwelijks meer kunt controleren. Musea godzijdank wel.
Praat eens met een Engelse verzamelaar van cap badges. Kun je lachen! (Heb ik al gedaan, aan de Somme. Ieder jaar weer!)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie