Hitler helemaal hot in sommige landen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Johnnyafca
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2012, 20:12

Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Johnnyafca »

Sommige culturen.. Sommige landen..
Het is onbegrijpelijk dat er velen mensen op de wereld rondlopen die A. Hitler als het ware eren.
Mensen gaan gekleed als hem, laten hun snor exact het zelfde groeien en groeten elkaar op de zelfde manier.
Wat een fatsoen!?!?
Ik kwam zodoende dit artikel tegen: http://www.destudentenkrant.nl/?p=1201
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door jurgen »

Wie schrijft die onzin? Het lijkt wel uitbesteed aan een 13-jarige.
Geen samenhang, grammaticale onjuistheden, noem maar op.

Afgelopen jaar kwam in het nieuws dat Mein Kampf in India een bestseller was, omdat er, volgens de Indiërs, interessante ideeën instaan wat betreft staatsopbouw en dergelijke. Google het eens zou ik zeggen want ik weet er het fijne niet meer van.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Jan Klaassen »

Studentenkrant voor brugklassers...

Probleem zit 't 'm waarschijnlijk in het feit dat men in Thailand helemaal geen, of in ieder geval een andere 'relatie' met de persoon Hitler heeft, dan wat hier in Nederland gangbaar is. Ze hebben het niet op een zelfde manier meegemaakt etcetcetc...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door platoz »

Is toch al algemeen bekend dat men vooral in Thailand anders met Hitler omgaat?

Dit is voor mij in ieder geval al lang geen nieuws meer eerlijk gezegd.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Jan Klaassen »

platoz schreef:Is toch al algemeen bekend dat men vooral in Thailand anders met Hitler omgaat?

Dit is voor mij in ieder geval al lang geen nieuws meer eerlijk gezegd.
+1 8)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Uncle_Sam »

als mensen inderdaad Hitler zien als een"goed"iemand zeg maar vind ik dat niet onbegrijpelijk.
ik zal het uitleggen: het is maar net uit wel perspectief je het bekijkt, voor ons is het communisme de vijand en voor hen zijn wij de vijand, het westen. voor de nazi's was Hitler de held en wij vinden het juist van niet(veel Duitsers vonden hem nooit een held ik weet het), zo dachten de nazi's ook van ons, wij vinden patton bijvoorbeeld de held en zij niet.

ik vind Hitler zelf ook maar niks, hij zat onder de pillen en had een ziekte die hij had opgelopen gedurende de wo1 door het gas dacht ik en heeft heel veel onschuldige mensen vermoord maar ik kan snappen dat anderen er niet zo over denken. ik denk zelfs dat Hitler de Italianen en de Japanners had uitgeroeid als hij ze niet meer nodig dus geen beste kerel om het zo maar te zeggen.
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Jan Klaassen »

Ik lees weer een hoop zwart-wit. En ondanks dat het al een wat ouder topic is, wil ik nog wel heel even reageren. Want ik heb eerder tegen zwart-wit geprotesteerd, en nu dus weer.

Dat met dat communisme snap ik helemaal niet, want dat is toch allemaal al dik 20 jaar geleden. En "ons"? Druk het eens in percentages uit - het zou je nog tegenvallen!

Ik kan in principe ook wel snappen dat mensen er anders over denken dan wij, maar dat heeft slechts in 1 geval met "perspectief" te maken. Dat geldt dan voor neo's - die bekijken het vanuit een ander "perspectief". Alle andere Hitler-aanbidders hebben gewoon geen kennis van zaken (of dat ook hun schuld is is natuurlijk maar de vraag, maar goed).

En dat wij Patton een held vinden maar de Duitsers niet... Is dat zo? Er was veel waardering over en weer onder niet-ideologisch fanatieke militairen, van alle rangen. Zo bekeken de geallieerden Rommel met onverdeeld respect.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Uncle_Sam »

Jan Klaassen schreef:Ik lees weer een hoop zwart-wit. En ondanks dat het al een wat ouder topic is, wil ik nog wel heel even reageren. Want ik heb eerder tegen zwart-wit geprotesteerd, en nu dus weer.

Dat met dat communisme snap ik helemaal niet, want dat is toch allemaal al dik 20 jaar geleden. En "ons"? Druk het eens in percentages uit - het zou je nog tegenvallen!

Ik kan in principe ook wel snappen dat mensen er anders over denken dan wij, maar dat heeft slechts in 1 geval met "perspectief" te maken. Dat geldt dan voor neo's - die bekijken het vanuit een ander "perspectief". Alle andere Hitler-aanbidders hebben gewoon geen kennis van zaken (of dat ook hun schuld is is natuurlijk maar de vraag, maar goed).

En dat wij Patton een held vinden maar de Duitsers niet... Is dat zo? Er was veel waardering over en weer onder niet-ideologisch fanatieke militairen, van alle rangen. Zo bekeken de geallieerden Rommel met onverdeeld respect.
omdat dit een ouder topic is mag ik niet meer reageren bedoel je dat?
dit zijn voorbeelden enkel voorbeelden! als jij betere voorbeelden hebt ga je gang, kon op dat moment niet even want anders bedenken. je snapt niet wat ik met de voorbeelden bedoel? als 2 landen ruzie hebben is land A de vijand van land B en andersom toch ook? wie heeft dan gelijk? vind het beetje kinderachtig om zo te reageren om helemaal door te gaan over de voorbeelden hoor.
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Jan Klaassen »

Kinderachtig? Kom op - als je voorbeelden gebruikt moet je er ook tegen kunnen dat andere mensen daarop ingaan. Als je dat liever niet hebt moet je andere, of helemaal geen voorbeelden geven.

Ik snap zeker wat je er mee bedoelt - maar die vlieger ging misschien in 1945 nog op, maar het heeft anno 2013 veel meer te doen met gewoon complete onkunde met het onderwerp. En ik mag het toch best een beetje met je oneens zijn? ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Uncle_Sam
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:32

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Uncle_Sam »

Jan Klaassen schreef:Kinderachtig? Kom op - als je voorbeelden gebruikt moet je er ook tegen kunnen dat andere mensen daarop ingaan. Als je dat liever niet hebt moet je andere, of helemaal geen voorbeelden geven.

Ik snap zeker wat je er mee bedoelt - maar die vlieger ging misschien in 1945 nog op, maar het heeft anno 2013 veel meer te doen met gewoon complete onkunde met het onderwerp. En ik mag het toch best een beetje met je oneens zijn? ;)
ja nee tuurlijk we leven in een land waarin dat mag toch haha je mag het oneens zijn hoor. mijn punt was gericht op dat een ander er anders over kan denken dat de meeste mensen want hitler is nu ook niet geliefd bij de meesten onder ons dacht ik? haha
ik voelde me aangevallen op het bericht die je stuurde vandaar.
hoop alleen niet dat Nostradamus gelijk heeft dat er nog een duivel onder ons is :( maar goed dat zien we dan wel weer...hij zou uit het midden oosten komen toch? en zou rond de jaren 60 geboren zijn? weet er niet al te veel vanaf. hoop dus alleen niet dat dit soort dingen zoals hitler deed zich gaat herhalen...
pain is good. pain is your friend. pain means your still alive.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Julian »

Geen discussie mogelijk, het enige wat deze man nog mist is een kroon!
Vrouwen, toffe honden en de mooiste fantasie uniformen, ze hebben alles in Mongolië!
http://www.youtube.com/watch?v=jJNNttOKZFY

Nee, te grof voor woorden, niet serieus opvatten he mannen :roll:
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Jasper J »

Julian schreef:Geen discussie mogelijk, het enige wat deze man nog mist is een kroon!
Vrouwen, toffe honden en de mooiste fantasie uniformen, ze hebben alles in Mongolië!
http://www.youtube.com/watch?v=jJNNttOKZFY

Nee, te grof voor woorden, niet serieus opvatten he mannen :roll:

Wat een smakeloze clip zeg :o :o :o :o :bonk: simpele zielen daar in Mongolie :full:
Aude Audenda
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door laurens jan »

Julian schreef:Geen discussie mogelijk, het enige wat deze man nog mist is een kroon!
Vrouwen, toffe honden en de mooiste fantasie uniformen, ze hebben alles in Mongolië!
http://www.youtube.com/watch?v=jJNNttOKZFY

Nee, te grof voor woorden, niet serieus opvatten he mannen :roll:
Denk dat ik scheldworden te kort kom voor dit groepje.... ja.... hoe verwoord je het netjes?
:r :full: :zapped:
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door CollectorWo2 »

Imbec**len?
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door platoz »

Aan allen die vinden dat dit een smakeloze clip is vol met "imbecielen".....

Wie ooit in Azië geweest is en zich wat meer verdiept in de (sub)culturen daar, weet dat Hitler daar als cultfiguur erg populair is. Wij veroordelen deze filmpjes met onze Westerse mind, maar daar vinden ze het geweldig. Waarom vraagt hier niemand zich af hoe dat komt???

Bovendien kun je op internet nog talrijke van zulke voorbeelden vinden. Dit fenomeen speelt al jaren.....

Bijvoorbeeld deze: http://nos.nl/artikel/529678-hitler-als ... iland.html
of deze: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opm ... ndia.dhtml
of deze: http://www.chinasmack.com/2011/pictures ... tions.html

Dit zijn slechts de eerste drie die ik op Google tegenkom. Kan je er zo nog 10 geven. Je mag er van vinden wat je vind, wij begrijpen niet (of beter gezegd: willen niet begrijpen) waarom zij zulke posters en clips maken. Er zitten vaak ook helemaal geen kwade bedoelingen achter die Hitler-personificaties. Het is meestal ook een manier om aandacht te genereren.

En als je wel wil weten hoe de Chinezen in de echte wereld over de nazi's denken, google dan eens op "John Rabe". Wellicht dat je dan zelf ook nog in de verbazing valt.


Om eerlijk te zijn vind ik alle antwoorden hier erg kortzichtig. Andere landen, andere culturen, andere gebruiken.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Plaats reactie