mutterkreuz origineel ?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
digger!
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:12

mutterkreuz origineel ?

Bericht door digger! »

is deze origineel ???
hij lijkt mij een beetje te mooi ?
Bijlagen
lkjhgfd.PNG
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: mutterkreuz origineel ?

Bericht door sobel »

2e keer in een dag dat een topic verkeerd is geplaatst..
Dit hoort in verificatievragen thuis.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: mutterkreuz origineel ?

Bericht door wvd »

Scherpe foto van voor en achterkant is ook wel handig.

Maar zover zie ik geen gevaar deze vind je gemakkelijk in mint staat
digger!
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:12

Re: mutterkreuz origineel ?

Bericht door digger! »

sorry ik heb dat niet gezien meestal staat er determinatie of iets dus had ik niet gezien.
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: mutterkreuz origineel ?

Bericht door willietaria »

Te mooi?

Deze werd thuis in een schuif (en in een etui) bewaard, niet op het slachtveld...

Heb er al veel in mijn handen gehad, meestal in deze staat.

Maar ik kan niks zeggen zolang er geen betere close up is van de voorkant en een foto van de achterkant.

Groetjes,
Willem
Gebruikersavatar
collectorwwii
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2013, 14:56
Locatie: België

Re: mutterkreuz origineel ?

Bericht door collectorwwii »

willietaria schreef:Te mooi?

Deze werd thuis in een schuif (en in een etui) bewaard, niet op het slachtveld...

Heb er al veel in mijn handen gehad, meestal in deze staat.

Maar ik kan niks zeggen zolang er geen betere close up is van de voorkant en een foto van de achterkant.

Groetjes,
Willem
Hey Willem,
waarop zou je dan bvb moeten letten? Ik heb hier ook de bronzen, zilveren en gouden versie liggen (al vele jaren), en ik twijfel ook wat aan de originaliteit... Misschien kan ik foto's plaatsen in de verificatie-rubriek als dat kan?
Peter
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: mutterkreuz origineel ?

Bericht door Kugelblitz »

collectorwwii schreef:
willietaria schreef:Te mooi?

Deze werd thuis in een schuif (en in een etui) bewaard, niet op het slachtveld...

Heb er al veel in mijn handen gehad, meestal in deze staat.

Maar ik kan niks zeggen zolang er geen betere close up is van de voorkant en een foto van de achterkant.

Groetjes,
Willem
Hey Willem,
waarop zou je dan bvb moeten letten? Ik heb hier ook de bronzen, zilveren en gouden versie liggen (al vele jaren), en ik twijfel ook wat aan de originaliteit... Misschien kan ik foto's plaatsen in de verificatie-rubriek als dat kan?
Peter
Plaats ze maar hoor. Mutterkreuze worden inprincipe niet zoveel nagemaakt en verkeren vaak in vrijwel nieuwstaat. Als ze al werden gedragen, was dit thuis door oude vrouwtjes die voor veel nageslacht hadden gezorgd. :wink:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Trekhaak
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2013, 11:56

Re: mutterkreuz origineel ?

Bericht door Trekhaak »

Dit is helaas helemaal fout en ook een totaal ongefunderde opmerking:

a) Er zijn miljoenen na-oorlogse kopien van het Mutterkreuz gemaakt en ze worden nog steeds nagemaakt. Bijvoorbeeld de zogenaamde "Deschler Hoard".

b) dit was de enige echte onderscheiding specifiek voor vrouwen, en met een enorm prestige waar gedurende 6 jaar continu veel aandacht aan, en terugkerende propagnda voor, werd gemaakt. Met meer dan 5 miljoen origineel gedocumenteerde exemplaren is het ook een van de meest gedragen onderscheidingen in/uit de periode van het Derde Rijk geweest. Het aantal originele exemplaren in gedragen staat is veel groter dan het aantal originele ongedragen exemplaren.
Plaats reactie