Originele duitse wo2 broek?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Originele duitse wo2 broek?

Bericht door Jasper J »

Graag jullie mening over de broek het is zo en zo een prive aanmaak, de ritsen zijn van het merk zipp en de meesten knopen van het merk solide elegant .Mijn mening is dat het een originele wo2 duitse broek is maar 100% zeker ben ik niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij komen de knopen van solide elegant en de ritsen van zipp vaak voor op wo2 uniformen.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Originele duitse wo2 broek?

Bericht door Jasper J »

Niemand een idee?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Originele duitse wo2 broek?

Bericht door Jasper J »

Ik had een gesprek op een ander forum over deze broek sommige verzamelaars zijn er van overtuigt dat deze broek oorlogs gemaakt is door de constructie van de broek, alleen de kleur wijkt af is meer groen.Er zijn nu verschillende verzamelaars die denken dat deze broek weleens van de NAD kan zijn nederlandsche arbeitsdienst ik ga zeker verder in mijn speurtocht :) .
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Originele duitse wo2 broek?

Bericht door coco »

Als de broek privé aanmaak is, kan dat de lichte kleur verklaren.
Ik heb meerdere uniformen gezien (prive aanmaak) met totaal verschillende kleuren wol.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Originele duitse wo2 broek?

Bericht door Jasper J »

Dan ga ik daar maar van uit coco het klopt inderdaad ook wel dat er een grote variatie aan kleuren was :P .
Aude Audenda
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: Originele duitse wo2 broek?

Bericht door honved »

coco schreef:Als de broek privé aanmaak is, kan dat de lichte kleur verklaren.
Ik heb meerdere uniformen gezien (prive aanmaak) met totaal verschillende kleuren wol.
Deze broek stamt uit mijn oude collectie, heb hem enige jaren gehad en volgens mij is het inderdaad een prive aanmaak. Heb deze broek verkocht bij opruiming van mijn duitse collectie.
Later zag ik hem weer enige malen bij verschillende verzamelaars op dit forum voorbijkomen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Originele duitse wo2 broek?

Bericht door Jasper J »

A de bron is gevonden hahaha :P .Heb jij deze broek altijd op een pop gehad, en waar had jij hem vandaan?
Aude Audenda
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: Originele duitse wo2 broek?

Bericht door honved »

Jasper J schreef:A de bron is gevonden hahaha :P .Heb jij deze broek altijd op een pop gehad, en waar had jij hem vandaan?
Had de broek altijd bij een duitse infanterie officier. Zoals gezegd al enige jaren in mijn collectie gehad en daarna verkocht. Geloof dat ik deze broek toen in duitsland heb gevonden, geen idee meer waar, kom op zoveel plaatsen.
Plaats reactie