Slowchat topic - deel 22

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Charly1975 »

Joep schreef:Oké, dat stukje motivatie heb ik dan gemist. Maar is nu helemaal duidelijk, bedankt in ieder geval.

Dat zei ik toch dat jij niet goed leest :lol:
Het monument bestaat overigens uit twee delen, die metalen vleugels op het strand en het muurtje met tekst erin?
Wat vind je precies lelijk, of allebei? Hoe had jij het liever gezien dan?
Ik reageerde op basis van de foto die je hier hebt geplaatst, het stenen muurtje zag ik in je ander post.

Ik vind het metalen te modern (nogmaals ...) en oerlelijk, het muurtje dat vind ik beter passen.

Wat ik liever had gezien was iets soberder in de trend van het stenen muurtje.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

Het is wel flink raak zeg, vandaag, met die discussies. Gentlemen toch, een beetje de rust bewaren! Voor het minste of geringste zitten mensen op de kast - en vanaf zo'n hoge positie is het natuurlijk makkelijk uithalen naar de tegenstander. Even denken, even tot 10 tellen, diep ademhalen, nog eens overlezen waar je op reageert (en vooral ook hoe je daar zelf op reageert!) - en dan moet het toch mogelijk zijn zoiets in no-time af te handelen.

Ik reageer ook graag nog even over het monument, en ik vind het op zich goed dat daar een apart topic over is. Om het voor hier fris en vrolijk te houden graag verdere discussie over het ding in dat topic houden!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Danku Jan Klaassen!
Daarvoor heb ik ook 't topic apart aangemaakt.
Had ook niet verwacht dat deze discussie zo uit de hand zou lopen.

Laten we nu vooral verdergaan over Normandië en de plaatsen daar, over de WN's en strategie etc.
Normandy, wanneer ben jij bij WN 62 geweest ?
Heb je er misschien wat meer informatie, ben zeer benieuwd! :)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Charly1975 »

Jan, en overige leden die zich wellicht gestoord hebben aan mijn postgedrag: Mijn wel gemeende excuses hiervoor.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Niemand heeft ons gestoord hoor Charly, de discussie liep alleen een beetje uit.
Dit was meer een discussie tussen ons :wink:
Eindgoed algoed, de discussie is gevoerd wat mij betreft en kan altijd worden voortgezet in het topic die daarvoor is aangemaakt.
Zolang we alles goed onderbouwen en fatsoenlijk met elkaar omgaan kunnen dit soort discussies gewoon gevoerd worden.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Comrade »

2 uur geleden een camera opgehaald uit 1932/1936, een mooie Afga ''Preisbox'', een van de meest geproduceerde voor-oorlogse camera's uit Duitsland :)

Nog erg mooie staat, volgens de verkoper werkte hij nog, ik hoop dat hij gelijk heeft, ik wil hem namelijk niet alleen voor in de vitrine, maar ook gebruiken bij mijn Levende geschiedenisuitbeelding.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Geweldig Comrade!
Effe fotootje plaatsen als je hem binnen hebt?
Ik zelf wil ook iets van fotografie of film uit de jaren 30 hebben :P
Ik zit te denken aan een projector o.i.d., vooral zoiets wat Zwiktuut had vond ik erg gaaf.
Voor de LH is zo'n camera geweldig Comrade, dan lijken de foto's net uit die tijd!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

Comrade schreef:2 uur geleden een camera opgehaald uit 1932/1936, een mooie Afga ''Preisbox'', een van de meest geproduceerde voor-oorlogse camera's uit Duitsland :)

Nog erg mooie staat, volgens de verkoper werkte hij nog, ik hoop dat hij gelijk heeft, ik wil hem namelijk niet alleen voor in de vitrine, maar ook gebruiken bij mijn Levende geschiedenisuitbeelding.
Mooi!
Ik neem aan dat je WW2 doet? Misschien eens leuk om op het LPLG-weekeinde langs te komen, we staan daar als VHM met een Amerikaanse groep (U.S. Patrol) en een groep Brits: KOYLI 2Batt, 5th Div. (De Italiecampagne)
Iemand binnen de VHM (ken zo even z'n naam niet) fotografeert ook met oude camera's, de resultaten zijn geweldig!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

Charly1975 schreef:Om discussie daadwerkelijk af te sluiten:

1) het is GOED dat er een monument staat om alles te gedenken wat er daar heeft plaatsgevonden
2) het kunstwerk dat er staat als monument vind ik persoonlijk lelijk, oerlelijk zelfs.
3) dit doet niets af aan het feit dat er dus een monument staat, is ook nodig echter...
4) het monument an sich is lelijk, oerlelijk.
5) ik vind het erg belangrijk en ook mooi en fijn dat er een monument staat, echter...
6) het huidige monument is mijn inziens te modern en vind ik persoonlijk erg lelijk.
7) maar hetbis goed dat we er altijd aan herinnert blijven worden wat zich daar heeft afgespeeld.
:lol: :lol: :lol:

Je vindt het dus niet mooi? :wink:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Comrade »

Ik neem aan dat je WW2 doet? Misschien eens leuk om op het LPLG-weekeinde langs te komen
Der Windhund komt ook naar dat evenement toe en ik zal ook aanwezig zijn, ik heb al een ''ja'' gekregen van de authenticiteit-commissie, in verband met de camera, dus die neem ik dan ook mee :)

Mr. Fibble(van dit forum) is ook actief bezig met analoge camera's.
Voor de LH is zo'n camera geweldig Comrade, dan lijken de foto's net uit die tijd!
Inderdaad, dat was ook mijn gedachtegang, de meeste foto's die van ons (en andere groepen) worden gemaakt, worden gemaakt met van die extreem dure Nikon's met spiegerreflex en dergelijken, maar oude camera's vind ik veel mooiere foto's maken.

Ik zal vandaag nog wel foto's van de camera maken.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

Comrade schreef:Der Windhund komt ook naar dat evenement toe en ik zal ook aanwezig zijn, ik heb al een ''ja'' gekregen van de authenticiteit-commissie, in verband met de camera, dus die neem ik dan ook mee :)
Tuurlijk! Als we weer op dezelfde plaatsen worden gedirigeerd sta je dus weer naast ons (VHM)! Tijd zat dus om de camera te bekijken en wellicht een authentiek plaatje te schieten!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Comrade »

Gezellig!
Tijd zat dus om de camera te bekijken en wellicht een authentiek plaatje te schieten!
Sure, ik moet alleen eerst filmrolletjes gaan zoeken :P
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

Comrade schreef:Sure, ik moet alleen eerst filmrolletjes gaan zoeken :P
Welk formaat is dat? Kan ik meehelpen zoeken? Ik tref nog wel eens wat raars....
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Comrade »

Het is een 120 rolfilm, ik heb op het analoogfotoforum al twee sites gekregen waar ik ze kan kopen.
Maar desalniettemin bedankt!
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door hajos »

Vaak kan je ze bij een foto vakhandel gewoon kopen. 5 rollen voor iets van 25 euro. Althans ik kan ze bij ons in Lelystad gewoon bestellen. Kleur, zwartwit fijne korrel, grove korrel 100asa tot 400 asa.

Loop gewoon z'n zaak binnen en vraag eens na.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gesloten