Collectie Tommes

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Collectie Tommes

Bericht door laurens jan »

panzer lehr schreef:Ziet er inderdaad een lid van de ss uit. :)

Ja maar bij de nederlandse Politie?
Mag ik hierover wat meer uitleg? :D
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Collectie Tommes

Bericht door Tommes »

De Nederlandse politie werd in 1941 hervormt tot de staatspolitie, dit hield in dat Nederlandse agenten en marechaussee die agent wouden worden, werden omgeschoold/opgeleid naar een staatspolitieagent. Dit politiesysteem werd door de Duisters in samenwerking met Nederlandse leidinggevende (Duits gezind) op poten gezet.

De opleiding om staatspolitieagent te worden kregen ze op de Westerberg kazerne in Schalkhaar, op deze opleiding kregen de aspiranten onder andere rassenleer en gevechtstraining.

Deze man op de foto is een majoor en een majoor die lid is van de Germaansche SS, daarom draagt hij een
SS mitgliedsabzeichen. Wat natuurlijk erg goed past in de denkbeelden vanuit de politietop in die tijd.

Ik heb op mijn YouTube kanaal ook nog een filmpje geüpload waarop een stuk van die opleiding te zien is
http://www.youtube.com/watch?v=y7zAPZmhmIU
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Collectie Tommes

Bericht door laurens jan »

Tommes schreef:De Nederlandse politie werd in 1941 hervormt tot de staatspolitie, dit hield in dat Nederlandse agenten en marechaussee die agent wouden worden, werden omgeschoold/opgeleid naar een staatspolitieagent. Dit politiesysteem werd door de Duisters in samenwerking met Nederlandse leidinggevende (Duits gezind) op poten gezet.

De opleiding om staatspolitieagent te worden kregen ze op de Westerberg kazerne in Schalkhaar, op deze opleiding kregen de aspiranten onder andere rassenleer en gevechtstraining.

Deze man op de foto is een majoor en een majoor die lid is van de Germaansche SS, daarom draagt hij een
SS mitgliedsabzeichen. Wat natuurlijk erg goed past in de denkbeelden vanuit de politietop in die tijd.

Ik heb op mijn YouTube kanaal ook nog een filmpje geüpload waarop een stuk van die opleiding te zien is
http://www.youtube.com/watch?v=y7zAPZmhmIU

Hartstikke bedankt!
Zeer goede duidelijke uitleg! :D
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Collectie Tommes

Bericht door Tommes »

Een nieuwe toevoeging.

Een ID kaart van een Opperluitnenant die gediend heeft in Apeldoorn en later is gepromoveerd naar inspecteur werkzaam in Haarlem.

Ik ben wel opzoek naar een setje kraagspiegels en schouderstukken van een Opperluitenant.

Afbeelding

Afbeelding
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
matthijsert
Lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 mar 2010, 21:11
Locatie: omgeving apeldoorn

Re: Collectie Tommes

Bericht door matthijsert »

Mooie ID kaart!
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Collectie Tommes

Bericht door rammsander »

Zeer mooi Tommes! Zijn interessante stukken!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie