Hitler helemaal hot in sommige landen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Re: Hitler helemaal hot in sommige landen

Bericht door Julian »

Deze clip, om maar één van de inderdaad vele voorbeelden te noemen, interpreteer ik toch als iets meer dan nazi's als 'cult-idee'. De manier waarop op 00:32 een groep, aannemelijk joden of politieke gevangenen, kreupel weg worden gevoerd onder toezicht van een stel fantasievol gekleden Duitse officiers vind ik meer ingaan op de politieke lading van Wo2 dan om het adoreren van de uniformen en de livestyle, om het maar even zo te noemen. De door jou gegeven voorbeelden zullen heus niet allemaal kwaad bedoeld zijn, naïeve vind ik het wel.
Ik hoef niet naar Azië te gaan om dit te begrijpen, dat zal me waarschijnlijk toch niet lukken.. Ik vind het verspilde moeite om mijn aandacht te steken in waarom een volk aan de andere kant van de wereld niet kan beseffen wie Hitler is geweest, maar het wel een machtig plaatje vind hebben. Onze 'westerse mind' weet min of meer wat er zich heeft afgespeeld, in Azië kijken ze niet verder dan de pracht en praal, dus wie is er kortzichtig?
Zal wat zijn als ik hier rond waggel als Mao.. gewoon uit onschuldig onbegrip natuurlijk
Plaats reactie