Waffen ss aansteker

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Benji
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2013, 09:49
Locatie: Dordrecht

Waffen ss aansteker

Bericht door Benji »

Ik kan een waffen ss aansteker kopen waar moet ik op letten wat betereft echtheid de huidige eigenaar vertelde me dat hij hem heeft gekocht op een veiling in Overloon bij het oorlogsmuseum.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door utmi »

Heel simpel; nergens op, want er bestaan geen ss aanstekers.
Zal een fantasy item zijn, hou je geld in je zak.
Laat wel even een foto zien hier.
Their name liveth for evermore
Benji
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2013, 09:49
Locatie: Dordrecht

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Benji »

Hey,

Dank je ben een beginnende verzamelaar en vond de prijs ook al te mooi ze worden wel aangeboden dus ze zijn er wel alleen replica dus.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Joep »

Hoi,

Dat is inderdaad een zogenaamd: 'Fantasie-item'. In de oorlog bestonden dit soort spullen niet, maar zijn na de oorlog gemaakt als touristen souvenirs.
Het is leuk dat je het verzamelvirus te pakken hebt, maar ook de verzamel wereld is een rare wereld.
Als ik jou was zou ik niet beginnen met gelijk items van de SS te kopen, de kans is in dat gebied groter dat je een replica koopt dan dat je iets origineels krijgt.
Buiten dat is dat gebied van verzamelen ontzettend duur! Verwacht geen koopjes!

Als je begint met verzamelen moet je eerst een richting kiezen wat je wilt verzamelen. Bijv. Engels, Duits, Amerikaans, Nederlands etc. etc..
Of je maakt combinaties, ik zelf verzamel Engels Infanterie, Nederlands en Duits Wehrmacht (trouwens alleen Engels en Duits om een complete soldaat voor elkaar te krijgen, verder verzamel ik alleen Nederlands).

Als je helemaal weet hoe en wat je wilt verzamelen kun je gaan beginnen, ik zou eerst een paar kleine dingetjes kopen en een klein verzamelingetje beginnen voordat je echt grote aankopen doet. Investeer veel in referentie boeken, vraag om tips aan mede- verzamelaars op dit forum.
Lees veel op dit forum en vraag veel, daar je leer je het meeste van. Maar bezuinig absoluut niet op referentie, zoek alles op internet, koop de juiste referentie boeken etc..
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Benji
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2013, 09:49
Locatie: Dordrecht

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Benji »

Hoi,

Dank voor je info ben begonnen met wehrpassen heb er een aantal en nu langzaam verder.Mijn verzamelgebeid gaat uit naar duitse dingen.
maar het is waar het kan aardig prijzig worden.


gr
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Joep »

Hoi Benji,

Laat anders eens wat foto's zien van je collectie in het 'Verzamelaars & Collecties' gedeelte op het forum.
Ik ben benieuwd, ik ben ook begonnen met wat Wehrpassen en Arbeits boekjes etc.. etc.. heel erg leuk!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Haplo »

Marktplaats staat op het moment vol met die rotzooi.
Zoek maar eens op Gestapo Horloge ,Genda, 17Jewels.
Ook een mooi voorbeeld van prul rommel.
Mvg/Best regards, Sipke
Benji
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2013, 09:49
Locatie: Dordrecht

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Benji »

Hey,


ja die heb ik ook gezien zeker prul maar soms is het voor een beginnende verzamelaar wel eens moeilijk daarom fijn dat ik op dit forum het 1 en ander kan opsteken van andere verzamelaars.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Haplo »

Als beginner alles laten liggen aan horloges, aanstekers, sigarettendoosjes, asbakken en meer van dat prive spul.
Indien al origineel, dan is het waarschijnlijk uniek en moet je jaren van kennis hebben om het te herkennen.
Mvg/Best regards, Sipke
Benji
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2013, 09:49
Locatie: Dordrecht

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Benji »

Ja klopt alleen vreemde is je vind er geen 1 op internet als hij origineel is hij speciaal gemaakt.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door michiel01 »

Benji schreef:Ja klopt alleen vreemde is je vind er geen 1 op internet als hij origineel is hij speciaal gemaakt.
das niet vreemd, want het is troep!
Benji
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2013, 09:49
Locatie: Dordrecht

Re: Waffen ss aansteker

Bericht door Benji »

OKe dan duidelijkheid bedankt voor jullie reacties.
Plaats reactie