Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Bericht door Glenn Janssens »

We horen hier de laatste tijd meer en meer dat dit forum achteruit gaat.
Persoonlijk deel ik deze mening NIET.
Maar misschien is het 'leerrijk' of raadzaam om te horen wat er hier verkeerd loopt de laatste tijd.
Dus spui hier je mening waarom je dat vindt of juist niet vindt,ipv dat elke keer te zitten vermelden in één of andere topic.

Adrian.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik verplaats het ineens naar 'opmerkingen en suggesties'
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Deze problemen horen bij een groeiend forum.

Je gaat van een "kliekje" naar een grotere groep mensen. We zijn momenteel het grootste Nederlandstalige wo2 forum en dan krijg je mensen met verschillende achtergronden, met verschillende leeftijden, interesse's etc.

Ik denk dat het vooral in de vragen, verzamel en discussie secties geen kwaad kan als men zijn mening niet geeft als men die:

A: Niet kan onderbouwen
B: Niet 100% zeker weet

Verder kan het voor niemand kwaad om zijn post een keer door te lezen voordat men het knopje induwt!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Hier heb ik reeds overgemaild naar Dhr. Gijs onder andere de concurentie strijd onderling. niemand gunt elkaar wat of wat dan ook (zijn uitzonderingen). persoonlijk vind ik dat de moderators niet echt aan hun taak voldoen of ze krijgen niet het respect dat ze verdienen! (ik denk zelf het laatste!).. ook vind ik dat enkele leden zich op een bepaalde manier opstellen wat niet positief is voor het forum.. kan namen en voorbeelden noemen maar wil niet te persoonlijk worden!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik krijg de indruk dat een paar mensen zich steeds meer gaan storen aan 'nieuwe members' die meestal 'nieuwe verzamelaars' zijn.
Persoonlijk vind ik het heel jammer dat mensen zich gaan ergeren aan nieuwe membets nog voordat ze (bij wijze van spreken) een post geplaatst hebben. Naar mijn idee verdient iedereen een kans om een plaatsje op dit forum te bemachtigen.

Leden die niet 'thuishoren' op een forum zoals deze zullen toch spoedig zelf weer vertrekken. Ook ik kan me soms ergeren aan bepaalde mensen, maar dat wil toch niet zeggen dat dit forum er op achteruit gaat..?

Bedenk eens, dat ook jullie hier allemaal ooit voor het eerst gekomen zijn..

Ik weet dat de kwaliteit van een forum niet altijd te maken heeft met de users die er gebruik van maken (ookal bepalen de users de sfeer op het forum) maar aangezien dit al een paar keer achter mekaar de aanleiding voor een discussie is geweest wil ik dat even aanvechten.

Wat mij betreft gaat dit forum dus absoluut niet achteruit, naar mijn idee boekt dit forum juist steeds meer vooruitgang.

Ik kan jullie alleen nog een tip geven, let even op met wie je allemaal uitnodigt op dit forum. Wees er zeker van dat ze zich echt in de eerste en/of tweede wereldoorlog intresseren en zich kunnen gedragen op een forum. Ik heb zelf namenlijk een goede vriend, die enorm in de 2e wo geintresseerd is, alleen kan hij zich gewoon niet gedragen op fora en dus nodig ik hem hier niet uit..

Hoop dat jullie mijn standpunten delen, anders laat maar eens horen wat ik volgens jullie verkeerd uit druk.

Michel :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Guido schreef:ook vind ik dat enkele leden zich op een bepaalde manier opstellen wat niet positief is voor het forum.. kan namen en voorbeelden noemen maar wil niet te persoonlijk worden!
Dat ben ik met je eens Guido,ook ik vind dat een aantal leden zich niet erg positief opstellen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Verder wil ik nog eens benadrukken dat duidelijk taalgebruik, nalezen voor het posten en het gebruik van Nederlands ipv "turbotaal" ergernis. onbegrip en verkeerd begrepen post voorkomt!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

maar ik erger me aan veel meer dingen maar die ik denk niet kan zeggen maar erger me erg aan. want dan kwets ik denk ik wat mensen hier..
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

ik ben het ook helemaal met Roel eens, mensen die nog nooit eerder iets bepaalds hebben gezien geven daar toch hun mening over. Als iemand vraagt of iets orgineel is wil hij harde feiten zien en geen gegis.

Ook ben ik het helemaal eens met Guido dat mensen elkaar niks gunnen. Steeds vaker zie je dat mensen niet willen zeggen waar ze iets willen gaan kopen uit vrees dat het voor hun neus weggekaapt wordt.. Heel jammer dat mensen niet meer op elkaar durven of willen vertrouwen, juist in een wereldje waar dat nog o zo hard nodig is..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Guido schreef:maar ik erger me aan veel meer dingen maar die ik denk niet kan zeggen maar erger me erg aan. want dan kwets ik denk ik wat mensen hier..
Onbewust doe je hier zelf aan mee nu.

Je zegt A, maar wilt geen B zeggen. Waarom dan A zeggen?
Post duidelijke berichten, en zeg niets als je niets te zeggen hebt, of niet wilt zeggen.

Klinkt misschien flauw van me nu. Maar zo is het wel!

Hetzelfde zie je in de verzamelsectie met:

"ken je die ;)"
"wie"
"je weet wel, die ene ;)"

berichten, onduidelijk dus veel vragen, ergernis etc!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

inderdaad Michel! ik kan hier echt met een paar man goed opschieten die je ook echt verzamel vrienden kan noemen die je ook iets gunnen en niet wil afzetten! (die mensen weten wel wie ik bedoel) kan misschien aan mij liggen dat maar een enkeling is maar de concurentie strijd is hier TE groot!! en dat is echt niet prettig!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Maar dat komt wel niet ten goede van het niveau denk ik,als je mensen persoonlijk gaat beoordelen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik ben hier op uitnodiging van de heer Roel R., die, na mijn vermoeden mij in de gaten heeft gehouden op het Feldgrau Forum (observeren, rapporteren en evalueren ;)). Ik vermaak me hier prima op dit forum... ik vind dat er hier erg professioneel wordt omgegaan met informatie en dat de leden zich over het algemeen zeer goed gedragen. Ook qua taalgebruik; het 'turbotaalgehalte' is hier erg laag, naar mijn mening. Bovendien vind ik het ook een pluspunt dat er hier ook topics waarin je een beetje kan geinen (bijv. Nachtbrakers-topic).
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Roel R. schreef:
Guido schreef:maar ik erger me aan veel meer dingen maar die ik denk niet kan zeggen maar erger me erg aan. want dan kwets ik denk ik wat mensen hier..
Onbewust doe je hier zelf aan mee nu.

Je zegt A, maar wilt geen B zeggen. Waarom dan A zeggen?
Post duidelijke berichten, en zeg niets als je niets te zeggen hebt, of niet wilt zeggen.

Klinkt misschien flauw van me nu. Maar zo is het wel!

Hetzelfde zie je in de verzamelsectie met:

"ken je die ;)"
"wie"
"je weet wel, die ene ;)"

berichten, onduidelijk dus veel vragen, ergernis etc!

ik snap wat je bedoeld maar was meer als een reactie op wat robin zei
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Thomhasj schreef:Bovendien vind ik het ook een pluspunt dat er hier ook topics waarin je een beetje kan geinen (bijv. Nachtbrakers-topic).
:D
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie