Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ja, dat vind ik ook Roel, ik heb daar 1 keer met Pter over gesproken en nu is hij hier het middelpunt van de belangsteling geworden. :? Die "vage" berichten vind ik ook maar bogus.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Thomhasj schreef: Bovendien vind ik het ook een pluspunt dat er hier ook topics waarin je een beetje kan geinen (bijv. Nachtbrakers-topic).
Geinen kan helemaal geen kwaad. Als mensen vaker met elkaar "omgaan" op een forum, dan voelen ze zich "verbonden" met elkaar door die zelfde interesse.

Daardoor krijgen ze behoefte om andere onderwerpen te bespreken met die personen dan puur die interesse. Dit zie je op alle grote wo2forums.

Wim van de medailles zou toch graag wel eens weten waar zwaardenverzamelaars henk en tjeu op stemmen. Om maar een voorbeeld te noemen,

Belangrijk hierbij is denk ik dat men dit "familair" gedrag beperkt tot bepaalde gedeelte van het forum die daar voor zijn. Waar men wat meer kan kletsen en kan grappen en grollen.

Iemand die wilt weten of zijn duur betaalde medaille echt is zit niet te wachten op offtopic,
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

mijn laatste woord hier over en mijn conclusie:

gezelligheid is er niet meer, concurentie onderling van 0 tot 100 gestegen.

het bezoeken van dit forum was een must eerst, nu voor mij steeds minder aantrekkelijk..

kan aan mij liggen maar zo denk ik er over!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Over het selectief uitnodigen van leden:

Het is inderdaad geen slecht idee om mensen waarvan je weet dat ze zich niet kunnen gedragen op fora niet uit te nodigen. Echter, het forum zullen ze vroeg of laat toch ontdekken (Bij veel google zoektermen staan wij op nummer 1). Wat dan weer een mogelijkheid is, is het plaatsen van nieuw-geregistreerde leden in een moderatie wachtlijst. D.w.z. dat de geregistreerde eerst goed gedrag op andere fora moet kunnen voorleggen om hier als lid te kunnen worden aanvaard. Dit brengt echter volgende problemen met zich mee:

- Stel dat dit het eerste forum is voor de geregistreerde
- En als we zo gaan beginnen, zijn we bezig met het kweken van een elitair forum, iets dat allerminst in de doelstellingen van wo2.nl ligt!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Guido Vertel eens wat meer over die concurrentie, hoe ervaar je die? wat zou iedereen samen er aan kunnen doen etc?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Roel R. schreef:Vertel eens wat meer over die concurrentie, hoe ervaar je die? wat zou iedereen samen er aan kunnen doen etc?
laat ik nu voorbeeld hebben wat ik al eerder aanhaalde: mensen kopen nu Foto's op als gekken, iedereenbied elkaar plat op ebay en als ze niet winnen dan geven ze de andere de schuld dat ze hem of haar hebben overboden en dat ze dat niet terrecht vinden. ze gunnen elkaar dus niks! ik denk dat het hopeloos is om dit te proberen op te lossen dit ligt allemaal bij hun eigen!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ook ik word regelmatig overboden door mede-forumleden, maar dat is het spel..

Ik zeg er dan wel eens iets van (voor de gein, of omdat ik het jammer vind dat ik die foto niet gewonnen heb maar nooit omdat ik het niet terecht vind dat hij of zij de foto wel gewonnen heeft) maar na een dag weet ik al niet eens meer wie die foto's gewonnen had.

Ik heb me al een tijdje geleden voorgenomen om dat niet meer te doen, zeker omdat ik niet wil dat iemand ook maar het kleinste beetje schuldgevoel krijgt bij zijn/haar nieuwe aankoop waar hij/zij zo blij mee was.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Hoe meer leden,hoe meer wrevel er kan ontstaan.
Daar kun je niks tegen doen,dat is normaal.
Maar daarom gaat toch het forum niet achteruit?
Ik heb het gevoel dat sommige leden elkaar minder en minder kunnen luchten en dan maar zeggen dat het forum achteruit gaat.
Of zie ik het verkeerd?

Adrian.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Roel R. schreef:Belangrijk hierbij is denk ik dat men dit "familair" gedrag beperkt tot bepaalde gedeelte van het forum die daar voor zijn. Waar men wat meer kan kletsen en kan grappen en grollen.

Iemand die wilt weten of zijn duur betaalde medaille echt is zit niet te wachten op offtopic,
Dat ben ik helemaal met Roel eens. Het gebeurt iets te vaak dat serieuze discussies en interessante vragen off-topic raken doordat mensen hier berichten gaan plaatsen die eerder in de babbelbox thuis horen. De inhoud van bepaalde onderdelen op dit forum gaat hierdoor achteruit.

Voor de rest vind ik dit forum trouwens op zich een uitstekend forum met een goede sfeer, veel respect voor elkaar en een aantal gerespecteerde forumleden. Ik zou niet teveel veranderen aan het beleid van dit forum. Persoonlijk zie ik ook wel wat nadelen in dit forum maar je kan toch nooit voldoen aan de wensen van iedereen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Guido schreef:laat ik nu voorbeeld hebben wat ik al eerder aanhaalde: mensen kopen nu Foto's op als gekken, iedereenbied elkaar plat op ebay en als ze niet winnen dan geven ze de andere de schuld dat ze hem of haar hebben overboden en dat ze dat niet terrecht vinden. ze gunnen elkaar dus niks! ik denk dat het hopeloos is om dit te proberen op te lossen dit ligt allemaal bij hun eigen!
Ik denk ook dat je hier weinig aan kunt doen, zelfs al krijg je iedereen op dit forum mee met vriendelijkere prijzen, dan ben je een geïsoleerd eiland waar uiteindelijk alleen maar opkopers op af komen die lid worden om de foto's bijvoorbeeld op ebay weer duur door te verkopen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn. Dit hebben we laatst ook zien gebeuren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

maar ik zie dat echt als een concurentie strijd.. roel toonde in begin van dit forum zeer leuke foto's van officieren dit en dat.. en ik denk dat mensen dat hebben opgenomen en hebben door gedreven om enkel elkaar te overtreffen (nu dus met foto's!)
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

IK ben nou een aantal maanden lid en in het begin kwam ik vrij zelden maar nu dagelijks.
Ik vind de sfeer hier over ut algemeen goed en mag graag de onderwerpen in actueel enzo lezen.

Als iemand problemen heeft met mij om mijn uitspraken of wat dan ook dan kan dat gewoon gezegd worden...Nou moet ik wel zeggen dat ik niks merk van negativiteit of dat het forum achteruitgaat

Kortom....als iemand ergens mee zit of problemen heeft met iemand dan dient dat gewoon ff gezegd te worden dan kan het uitgepraat worden en krijg je geen kookpot met opgekropte emoties.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Adrian schreef:Hoe meer leden,hoe meer wrevel er kan ontstaan.
Daar kun je niks tegen doen,dat is normaal.
Maar daarom gaat toch het forum niet achteruit?
Ik heb het gevoel dat sommige leden elkaar minder en minder kunnen luchten en dan maar zeggen dat het forum achteruit gaat.
Of zie ik het verkeerd?

Adrian.
heb je wel gelijk in denk ik.. maar ligt meestal wel aan je zelf denk ik.. ik neem aan dat mensen ook aan mij een hekel hebben maar dat heb ik bij sommige ook.. kan je niks aan doen..
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

KevinP schreef:Dat ben ik helemaal met Roel eens. Het gebeurt iets te vaak dat serieuze discussies en interessante vragen off-topic raken doordat mensen hier berichten gaan plaatsen die eerder in de babbelbox thuis horen. De inhoud van bepaalde onderdelen op dit forum gaat hierdoor achteruit.
De babbelbox is precies om die reden gemaakt dat mensen zijn/haar ei kwijt kunnen in dit onderdeel om zodoende de andere onderdelen te ontzien. De babbelbox is een belangrijk community-building onderdeel dat ervoor zorgt dat mensen elkaar beter leren kennen en daardoor ook in andere onderdelen beter met elkaar omgaan.

De doelstelling van het forum is dat we zo min mogelijk willen modereren, waardoor hier en daar in ontopic delen offtopic gegaan wordt. Dit wekt irritatie op of men ziet geen zichtbare actie van een moderator, terwijl de betreffende persoon bijvoorbeeld wel een pb gehad heeft van een stafflid met betrekking tot die post. Ook kan het gebeuren dat een onderwerp niet gelezen wordt door iemand met moderatorstatus. Zelf lees ik bijvoorbeeld nauwelijks het onderdeel #verzamelaars, waardoor ik vaak te laat ben als daar iets gebeurt. Misschien moeten gebruikers dan ook eerder een pb sturen naar een moderator :)

Overigens is het ook zo dat Ernst-H de laatste tijd het forum wegens omstandigheden weinig kan bezoeken en misschien daardoor het #verzamelaars onderdeel wat "verslapt".
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Of gewoon soms zelf eens ingrijpen en bijvoorbeeld zeggen:nu weer Ontopic. Hoeft toch niet altijd door een moderator te gebeuren( hebben zei ook minder te doen :wink: ) Maar moet dan wel op een vriendelijke manier.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie