Displayhoofd

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

jurgen schreef:Werd een Schirmmütze bovenop een Fliegerhaube gedragen? Ziet er wat gek uit vind ik persoonlijk..

De kop zelf is overigens wel prima gemaakt. Op dat gebied geraak ik niet verder dan wat kleuterachtig geklieder. :wink:
Is inderdaad niet gebruikelijk, meestal werd of enkel de Kopfhaube, Schirmmütze of het Schiffchen gedragen. Maar piloten waren in principe vrij te kiezen welk hoofddeksel ze droegen in de lucht, althans bij relatief lage vluchten zoals de Ju 52 ze deed. De Ju 52 had ook geen hoogstaande communicatiemiddelen waarvoor bijvoorbeeld een Kopfhaube met ingebouwde radioapparatuur benodigd werd. Men kon bij wijze van spreken ook zonder hoofddeksel vliegen, als de temperatuur goed was.
Hangt ook allemaal van het seizoen, weer en voorkeur van de piloot af. Ik heb op het WAF echter weleens wat foto's zien circuleren van deze combinatie.

Ben ook wel tevreden zo met het hoofd, ga binnenkort een tweede maken. :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Displayhoofd

Bericht door Erik S. »

Zo te zien gebruik je de "Nieuw-Zeelandse" techniek van NZmark. Ziet er goed uit. Het is iets wat ik al jaren doe en weet hoe moeilijk het is. Daarom zijn deze eerste stappen die je zet al heel goed. Mooie schone look die erg goed staat bij piloten. Waar haal je je hoofden?

Hier wat van mijn werk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mvg,
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

Erik,

Bedankt, ik ken jouw werk uiteraard ook, heeft me deels gemotiveerd het ook eens te proberen.
Jouw hoofden kenmerken zich vooral door de vrij grote pupillen, interessant om de diverse stijlen te zien.

De poppen van Mark ken ik inderdaad, heb deze kop er niet direct op geïnspireerd, maar vind het wel een mooie subtiele look. Hij werkt met wat blekere huidtinten met oranjeachtige accenten en heeft dan ook weer wat kleinere pupillen. Dat vind ik zelf ook de 'mooiste' look, al kun je alle kanten op.

Mijn hoofden heb ik gehaald bij Haaker/Design, een bedrijf in Badhoevedorp.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Displayhoofd

Bericht door koen »

welke kleur gebruiken jullie als "huidskleur"?

Misschien is het leuk en leerzaam om een topic te openen mbt verf technieken....?
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Mr Mojo Risin »

koen schreef:welke kleur gebruiken jullie als "huidskleur"?

Misschien is het leuk en leerzaam om een topic te openen mbt verf technieken....?
+1 Ga je gang Kugel en Erik. :wink:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Displayhoofd

Bericht door jurgen »

Miljaarde, die hoofden van Erik zijn geweldig. Ik zou er zo eentje zetten, zelfs al heb ik geen uniformen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Amstelwijck »

Nette kop Kugel !
Gaat dit het begin worden van een reeks ? :wink:
Wacht met smart op een fotootje met alleen de lw schirmmütze op het hoofd.
Normaal ben ik niet zo van dit soort koppen, maar deze heb je toch wel een deftig smoelwerk gegeven.
Petje af,of eigenlijk liever........ petje op. :yes:

groet,

Wim
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

Amstelwijck schreef:Nette kop Kugel !
Gaat dit het begin worden van een reeks ? :wink:
Wacht met smart op een fotootje met alleen de lw schirmmütze op het hoofd.
Normaal ben ik niet zo van dit soort koppen, maar deze heb je toch wel een deftig smoelwerk gegeven.
Petje af,of eigenlijk liever........ petje op. :yes:

groet,

Wim
Ha Wim, bedankt voor de lovende woorden!
Ja, ik ben zowaar aan een tweede bezig, hehe...
Inmiddels heb ik een passende bruine kraag kunnen vinden om een Lw Fliegerkombi na te bootsen, maar die moet ik nog bevestigen en op maat maken.

Foto's volgen nog! :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Displayhoofd

Bericht door Erik S. »

Afbeelding
Mijn laatste hoofd. Voor mijzelf is dit een bron van inkomsten. Ik neem zelf opdrachten van andere verzamelaars aan die de poppen in hun collectie realistisch beschilderd willen hebben. Het is voor mij iets waar ik de hele week mee bezig ben. Naast mijn studie is het datgene wat mij het meest bezig houd. Ik heb het zelf overgenomen van de schilder die de poppen onder andere in Baugnez, La Gleize (nieuwe museum) en Dead Mans Corner museum beschilderd heeft.

Kugelblitz is zeker goed bezig. Zeker als je het net doet. Ik ben benieuwd naar je komende werken!

Mvg,
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

Hier nog een voorbeeldje van een ander hoofd. De linker draagt een bril, maar is uiteraard wel geheel beschilderd met ogen, wenkbrauwen etc.
Ik probeer zoveel mogelijk originele stukken te gebruiken, maar ik verknip uiteraard geen originele Tropenfeldbluse of Fliegerkombi voor een display. De kragen heb ik dus zelf gemaakt.
Als het goed is komt er een dezer dagen nog een 3e hoofd binnen. Waarvoor ik die ga gebruiken weet ik nog niet zeker, wellicht voor mijn Arzt of eventueel nog een andere set. Tevens moet ik ook nog eens een vrouwelijk hoofd aanschaffen voor mijn Nachrichtenhelferin. Helaas ontkom je dan niet aan een pruik voor het haar...
Waar koop jij eigenlijk je haar, Erik? Feestwinkel?
s.jpeg
Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
veritable
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:27
Locatie: Drenthe

Re: Displayhoofd

Bericht door veritable »

Ziet er mooi uit Kugel!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Displayhoofd

Bericht door jurgen »

Zou je is een foto van de linkse kop kunnen posten zonder bril aub?
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Displayhoofd

Bericht door Iwan »

Bijzonder, zeer netjes gedaan kraagje en standaardje maken het hoof helemaal af, normaliter zie je vaak van die kale koppen met een pet of helm maar dit maakt het echt af..
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Displayhoofd

Bericht door Erik S. »

Hey Kugel,

Ik haal mijn pruiken overal en nergens vandaan. Ze zijn erg moeilijk te vinden! Ik kom ze maar weinig tegen. In de feestwinkel zie je inderdaad vaak pruiken, maar deze zijn vaak te lang of verkeerd van model. Ik heb nu een aantal pruiken op voorraad maar daar heb ik lang voor moeten zoeken. Een goede pruik koop je niet in een feestwinkel, een goede pruik is gemaakt van echt haar. En die kunnen best 50-60 euro kosten..

Ben benieuwd naar meer closeups van je gezichten, ziet er goed uit.

Mvg,

Frederik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
matthijsert
Lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 mar 2010, 21:11
Locatie: omgeving apeldoorn

Re: Displayhoofd

Bericht door matthijsert »

Mooie Displayhoofden Kugelblitz, vooral de sjaal bij hoofd 2 vind ik zéér strak staan!
Plaats reactie